4 takt scooter tunen???

Cell

Well-Known Member
hey, ik heb een 4 takt sinageta scooter, hij maakt een mooi geluid en rijdt standaard 70. ik heb naar begrenzingen gezocht maar ik kan ze niet vinden. er zit geen varioring op en ik heb er een 18 mm carburateur onder zitten(standaard). waar kan ik het beste gaan zoeken?? en hoe moet de begrenzing er uit zien?? ik zou mijn scooter het liefst nog wat harder laten rijden. op internet kan ik weinig vinden omdat de scooter geimporteerd uit is uit china. misschien kunnen jullie mij helpen...
groeten Cell
 
Advertisement - register to remove this

onzin , de diameter is belangrijk voor een 4-takt , als ik mijn auto uitlaatloos maak loopt ie voor geen meter meer...

of als bij de pijpdiameter te groot is trekt ie zelfs gewoon minder...

dus niet van die loze uitspraken , bovendien kan het ook niet de bedoeling zijn van de topicstarter zijn om zonder uitlaat te gaan rijden..
 
zoeken naar grotere cilinder.

idd melf heeft gelijk. Bij de nieuwe 4taktcrossers zie je ook speciale vormen in de 4takt uitlaten, heeft wel zijn doel hoor
 
ligt aan het type blok wat eronder ligt wat er voor te koop is btw..

voor Kymco Filly is bijvoorbeeld een 80cc te koop (origineel Kymco) , andere carb is wel te krijgen , uitlaatje , maar voor sommige merken kun je nog veel verder gaan , zoals nokkenas(sen) , etc.
 
De meeste 4-takt brommers zijn erg begrenst op de ontsteking.

De bobine/cdi van vespa kan je onbegrensen alleen weet niet of dat bij die van jou ook zo makkelijk gaat.
 
het kan hem wel zitten in de uitlaatpijp die aardig smal is, ik ben waarschijnlijk ook van plan om er een speciale grotere uitlaat onder te zetten dit geeft ook net weer een mooier geluid:) ik heb gezocht op internet naar de cdi begrenzing en daar staat bij dat ik de roze kabel moet doorknippen?? dit is geen klein kabeltje zoals ik al gezien heb maar echt een kabel beschermd door rubber... deze durf ik niet 123 door te knippen.
 
rudeger said:
Bij een 4-takt is het dus zo dat de pijp gewoon het minste weerstand mag geven voor de beste prestaties.
Zonder pijp zal hij dan eigenlijk het beste gaan.
Jij beweert dus dat het exup systeem (klep in de uitlaat bij verschillende merken) onzin is?
 
Back
Top