4 takt scooter start niet electrisch

mpeters112

New Member
Help ik heb een kymco agility 50 4 takt scooter hij start niet elektrisch ik hoor alleen tik tik en voor de rest niets zit een nieuwe accu in als ik hem kickstart doet hij het zo wat kan het zijn heb een andere start motor in gezet maar nog het zelfde probleem
 
Advertisement - register to remove this

Wat doet tiktik, de startmotor of het startrelais?

Indien het relais probeer eens het volgende:
  • Zoek het startrelais op.
  • Op het startrelais zitten 2 dunne en 2 dikke draden.
  • Maak een kortsluiting tussen de twee dikke draden van het startrelais.
  • Niet schrikken, de startmotor zou direct moeten draaien ook al staat de scooter niet op contact.
Als de startmotor nu wel draait, is je startrelais defect en moet je dit vervangen
 
Had vorige week precies hetzelfde probleem en toen bleek het + contact op de start motor verroest. Na een stukje schuur papier erover was het probleem verholpen.

Had ook eerder een vergelijkbaar probleem met een Peugeot Django gehad en toen bleek de witte stekker verbinding van de rode draad vanaf het start relais naar de start motor niet goed vast te zitten. Even aangedrukt en klaar was Chef.
 
Wat doet tiktik, de startmotor of het startrelais?

Indien het relais probeer eens het volgende:
  • Zoek het startrelais op.
  • Op het startrelais zitten 2 dunne en 2 dikke draden.
  • Maak een kortsluiting tussen de twee dikke draden van het startrelais.
  • Niet schrikken, de startmotor zou direct moeten draaien ook al staat de scooter niet op contact.
Als de startmotor nu wel draait, is je startrelais defect en moet je dit vervangen
Weet je ook waar het startrelais van een People S 4T zit versopt?
 
Back
Top