4- takt scooter 50 naar 125cc maken

hej,

ik heb een 4-takt scooter staan en ik zat zo is te denken kan je op een 4-takt scooter orgineel geen pitbike 125cc cilinder opzetten want, het past wel. ik ga het proberen en laat jullie meer erover weten.

m.v.g. speedyroxy
 
Advertisement - register to remove this

Gooi dit topic aub dicht man wat een onzin... nee dat past niet.

We zitten nu met onze gewone GY6 cylinders op 52mm boring (90cc) en dat is dezelfde boring als jouw "125cc". Alleen heeft het 50cc blok een kortere slag. Slag had iets met de krukas te maken. Succes met het door midden zagen van je cylinder.

Dit nog afgezien van het feit dat de vorm niet exact hetzelfde is.
 
stoere reactie aidix

toch durf ik te stellen dat je wel degelijk een 125cc 4 takt cilinder op een zip 4t kan monteren ... of dit overzetbaar van een pitbike is weet ik niet lijkt me dat het carter en de cilindervoet daarvoor niet echt geschikt zijn.

malossi heeft het namelijk al gedaan. dus let ff op voor je nutteloos andere forummers gaat lopen afvlammen
 
"Ja maar een aerox 100 cylinder past met het nodige kotter werk ook op een aerox 50 carter dus je hoeft die meneer niet af te vlammen als hij stelt een piaggio 125 cylinder op een puch maxi blok te willen plaatsen."

Zoek de 85 verschillen:
Honda schakel blok:
52.4_cylinder_kit_and_piston.JPG


bore_kit_and_head.JPG



Kymco 4t:
photo-ncy-85cc-2small.jpg


naraku51mm_2.jpg


gy6 heeft andere bevestigingspunten voor de kop en blok en heeft een fullsize kleppendeksel. GY6 heeft de kettingspanner in de cylinder zitten. GY6 heeft geen geleiderol maar een tweetal losse kettinggeleiders in de cylinder hangen. GY6 heeft het oliekanaal op een andere plek.
Deze blokken hebben gewoon niets gemeen, afgezien dat ze beide 4t zijn.

Kymco is ongeveer hetzelfde als piaggio 4t dus dat geldt voor jullie precies hetzelfde.

zyl_kit_malossi_piaggio_4t_m.3111576.jpg


Als je nou zelf eerst even kijkt voor je je reactie neerzet, dat scheelt mij weer het nodige tikwerk.
 
Last edited:
Back
Top