4 takt op sprinters

welke gaat het winnen na een ontwikkeling van de 4 takt op de sprint


  • Total voters
    50
ja F1 turbo tijdperk, heb in duitsland in een museum zo'n blokje gezien, de turbo was bijna evengroot als de motor8P

maar toen reden ze ook zonder IC's en met een methanol oplossing die rechtstreeks geinjecteerd werd...
misschien ook een mooie oplossing voor de TS als hij ooit eens begint met een 4t blokje sprintklaar te maken, sheelt je een hoop rotzooi en gewicht...
 
aan aan hoeveel cc zat je dan te denken met 2 cilinders???
Bij sbo is 90cc maximaal
ik weet alleen niet of dit geld per cilinder of voor de totale motorinhoud.
lijkt me de totale motorinhoud
 
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=XIP2w9qevCc&feature=related"]YouTube - Vierzylinder-Monkey Testdrive[/ame]

nog een toepasselijk filmpje gevonden.

of eerder nutteloze filmpjes.


Groeten
 
Je bent net 16 en wil een van de meest onontgonnen gebieden van scooter tuning "wel fftjes" gaan uitpluizen en daar top prestaties neerzetten vergeleken met wat tot nog toe gehaald is? Dit is een retorische vraag.
 
Ga eerst eens alles op papier zetten en dan kom je erachter dat wat jij wilt, voor jou niet haalbaar is.

Met "ik heb nog een beetje geld over voor een project" kom je er niet. Ik wil je niet demotiveren oid, maar koop maar een andere demper.
 
Op zich is het geeneens zo'n domme zet voor een beginnende scooterdude om zich in 4-takt te gaan verdiepen... Ben alleen ook van mening dat je op een forum geen vragen moet gaan stellen als je zelf nog geen zelfstudie hebt gedaan. Loop naar een bibliotheek en haal lees een boek over het onderwerp. Dan een boek over tuning. Ga dan zelf eens wat proberen. Wil dan niet gelijk een 2F4R verslaan, maar leer eerst eens hoe je een chinees kippenhok sneller kan laten lopen.

Waarom ik denk dat dit slim is? Welnu, de toekomst is 4-takt! Als je er vroeg (nu dus) mee begint ben je straks iedereen een stapje voor...
 
Deze 4takten lijken anders niet slecht.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=dAPcseUDu2o&feature=related]Klik[/ame]
En deze 2takten trouwens ook niet.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=8oUKzUzRDxk&feature=related]Klik[/ame]
Zou haast denken dat spaakwielen sneller zijn:p
 
als je op zulke smalle bandjes zonder wheelspin weg kan rijden ben je echt niet snel :+


Denk dat het loopvlak wat de weg raakt niet veel kleiner is dan die van een scooterband.
Meeste scooterbanden zijn rond en maken daardoor ook maar met een klein stukje rubber contact met de weg
Sowieso hoppen ze best op het achterwiel dus grip lijkt ook wel goed.


@aidix
Dat lijkt er idd ook wel op.
Toch blijft het qua geluid toch echt niks z,n 4takt 1cil
 
Denk dat het loopvlak wat de weg raakt niet veel kleiner is dan die van een scooterband.
Meeste scooterbanden zijn rond en maken daardoor ook maar met een klein stukje rubber contact met de weg
Sowieso hoppen ze best op het achterwiel dus grip lijkt ook wel goed.

onzin. deze banden zijn niet vierkant ofzo waardoor ze veel meer contact met de weg maken. dit zijn ook gewoon ronde bandjes.

+ dat de mensen die echt last hebben van wheelspin een plat vlak in het midden van de band hebben van het burnen en de band heel zacht zetten waardoor ze de eerste meters flink wat band aan de grond hebben.
 
Nou koop er 1 en doe mee
dus laten we zeggen dat je voor 1100 euro klaar bent. Een nieuwe 4t scooter en inschrijfgeld voor een sprint.

Maarrr wil je om de winst mee doen dan kan je het wel met 20 vermenigvuldigen
 
Zoals al gezegd met 4-takt kom je zonder drukvulling nooit aan het vermogen/liter als dat wat je met 2-takt haalt.

Met simpelweg kopen en monteren van een degelijke 70cc setup zit je al gauw aan de 20pk, dat komt neer op 286 pk/liter.

Zelfs voor een extreem goed N/A autoblok is 150 pk/liter al heel veel, laat staan met de simpele 4-takt blokjes en onderdelen die er nu te koop zijn voor scooters...

Maw ga gewoon lekker klooien, maar verwacht niet (zonder drukvulling) voorin te rijden of laat het lekker zitten.
 
Back
Top