4 takt injectie scooter 72cc

Blijkbaar is er dus het e.e.a. verandert wat nog niet eerder genoemd/vermeld is!?
Beginpost is duidelijk, maar dan volgt post: #7,9.11,13 en 15 waar niet word ingegaan op de gestelde wedervragen.
In post #18 is er ook ineens een speedconverter toegevoegd?

Een speedconverter doet echter helemaal niks met de ECU, behalve dan dat die gefopt wordt qua snelheid.
Het werkt ook alleen als de originele (25/45km/u) ECU nog gemonteerd is en deze niet softwarematig is aangepast.
Resterende gedeelte met de d.i.v. parameters blijft hetzelfde...

Ook de opening en sluitingstijd van de injector blijft idem.
Een injector met een grotere spuitmond heeft dan wel iets meer brandstofdruk nodig om het mengsel goed te kunnen vernevelen in het inlaattraject. Anders gaat het gewoon druppelsgewijs wat dus simpelweg niet werkt.


View attachment 63636View attachment 63637



Nee, dit is een sensor t.b.v. de snelheid..
Zou nogal raar zijn dat het koppelingshuis de toeren van de motor voor z'n rekening neemt!

Het toerental word ook niet hoger of lager omdat dit sowieso al begrenst is vanwege bescherming van het motorblok.
Lager is uiteraard niet gewenst, maar jij besluit toch om een sterkere drukveer en zwaardere rollen te monteren?
De 72cc cilinder is nou niet echt een hoogvlieger onder de GY6 cilinders wat dat betreft.., het op en wegtrekken is aanzienlijk beter maar qua snelheid scheelt het maar enkele km's op top.
Normaliter past men dit pas aan als er een andere (race of sport) vario gemonteerd zit.., maar dan nog is een verschil van 25km/u sneller/harder op top vrijwel onmogelijk. (dit gezegd hebbende is het wel zo dat standaard tellers nogal kunnen overdrijven qua snelheid)

Ik ben (en blijf) dus nogal sceptisch omtrent het geheel..
Heb je een link van de nieuwe injector en gebruikte speedconverter?
Ja de link voor de speedconverter:
En de link naar de injector kon ik niet kopiëren want zat in de app. Dus heb screenshot in de bijlage.
 

Attachments

  • DFB45CF6-F5EF-4118-A67D-A578C07C8BA3.png
    DFB45CF6-F5EF-4118-A67D-A578C07C8BA3.png
    224.5 KB · Views: 123
Ja, ik had al het vermoeden v.w.b. de converter, wat ook gelijk aangeeft dat de doorgegeven snelheid niet aangepast wordt d.m.v. het toerental van de motor! De reductie tandwielen zitten niet voor niets geplaatst binnen de transmissiekast wat het achterwiel normaal moet doen draaien bij elke snelheid.

En de getoonde injector is in dit geval een 60g/min met 2 gaten i.p.v. 1!

Dit is makkelijk af te lezen aan het serie en/of codenummer wat op het kale gedeelte staat:

injector1.png

Aangezien je niet vermeld wat nou precies het grotere gat inhoud of dat deze überhaupt aanwezig is, kun je ook het nummer even noteren en terug koppelen in je topic.
 
Heey mannen ik ben Lars en nieuwe op dit forum.

Zelf heb ik een La Souris Sourini RS Euro 5 sinds vorig jaar juli.
Ook ik loop tegen het zelfde probleem aan.
Wat ik tot nu toe gedaan heb zijn:

Euro 4 35km ECU er in.
Euro 5 25km naar onbegrenst converter met afstandsbediening.
Technigas 4scoot onbegrenst uitlaat.
65CC cilinder met hoge kop nokkenas.
Malossi variokit met 5.1 gram rollen.
Naraku koppeling met rode trekveertjes en witte Malossi drukveer.
Naraku torque driver.
Naraku halfpoulie.
Andere secundaire vertanding 17T/49T. standaard is 15T/51T.

Die van mij loopt nu net in de 60.
Vandaag een Euro 4 onbegrenste ECU besteld en weer de orginele vertanding.
Dit ook omdat hij het vermogen niet heeft voor een zwaardere vertanding.
Ik merkte namelijk verschil tussen de orginele euro 5 25km ecu en de euro 4 35km.
Hij trok namelijk iets beter op, en wat ik om mij heen hoor is dat hij dan ook iets meer benzine krijgt met de euro 4 versies.

Nu las ik dit over de injector maar dit verhaal zou toch opzich kunnen zolang de brandstofpomp genoeg druk geeft?.
Ik kan uit ervaring vertellen dat de brandstofpomp voldoende druk heeft voor de 60g/m injector. Heb er nu ongeveer 1000 km met de 72cc op zitten. Topsnelheid ligt rond de 70 a 75 kmph met standaard vertanding. En hij trekt sneller dan de 50cc 2takt peugeot jet force c tech van een maat van me.

Wat ik er nu onder heb zitten:

cilinderkit Naraku 72cc V2
variateurset Naraku High Speed V.2 GY6
koppeling Naraku Sport GY6 107mm
drukveer Naraku Sport V.2 GY6 +2000
luchtfilter Polini Blue Air Box 37mm haaks
rollen Polini 16x13mm 7,0 gram
nokkenas Mezoly Racing A8 GY6 50-90cc
injector 60g/m
sportuitlaat qextreme

Ik zit er misschien ook nog aan te denken om een Naraku halfpoulie en torque driver onder te gooien.

Ook wou ik misschien de vertanding aanpassen maar dan loopt die waarschijnlijk niet meer helemaal 45 begrensd.
 
@robinrobinrobin

Heey man aah okee klinkt goed.
Ik denk dat ik dan de zelfde injector ga bestellen als jou.
Heb jij dan ook een 72cc kop erop zitten of gewoon de standaard?.
Ja zelf merk ik niet echt verschil met de torque driver en halfpoulie maar.
En met die vertanding van mij bijvoorbeeld rij je dan niet meer 45 begrensd.
Bij jou en mij begrensd hij op de koppeling he haha.
Zelf haal ik mijn motor onderdelen weg bij Aliexpress bij de winkel Glixal.
Die hebben namelijk alles voor GY6 QMB139 blokken dus dat is top.
Zowel voor standaard als voor opgevoerd.
Mijn ervaring daar mee is beter als van Naraku.
 
@robinrobinrobin

Was het met die injector gewoon plug and play ook qua stekker?.
Heb jij hem besteld met of zonder connector?.
Krijg hij nu wel genoeg lucht dan of heb je er een powerfilter op gezet?.
Ik ga denk ik wel ook meteen een 72cc kop erbij doen.
 
@Larsvp15
Ja de injector die ik had was plug en play. Ik heb zonder connector besteld.
Wat wel is is dat de injector teveel brandstof inspuit en dan je bij het starten hem even 20 seconden moet laten lopen zodat je ecu dit goed kan corrigeren.
72cc kop kan je doen maar dan heb je een minder goede compressie.
Ik heb er een powerfilter opgezet omdat ik dacht dat die hierdoor iets sneller kon (gedaan toen er nog 50cc onder zat) maar volgens mij scheelt dit amper, en krijgt hij voldoende lucht zonder.
 
@robinrobinrobin

Aah okee dat is top.
Ja klopt heb ik nu ook met die 60cc van mij.
Ben alleen benieuwd of ik dan ook net zoals jou een onbegrenste ECU moet gebruiken.
Heb zelf blauw kenteken dus die converter er tussen is wel fijn haha.
Maar met een 72cc kop is je verbrandingskamer toch groter wat ook voor een goede compressie zorgt?.
Wat ik me ook afvraag want neem aan dat jij en ik het zelfde gaskleppenhuis hebben.
Is de diameter van het spruitstuk niet te dun voor 72cc?.
Die vertanding trouwens werk bij mij goed, vooral na 40km trekt hij lekker door.
Alleen merk ik nu geen verschil qua top met orgineel omdat ik niet genoeg power heb.
Denk zeker dat dit ook een aanrader voor jou is, en anders is het sowieso te proberen voor dat geld.
Hier heb je de link in ieder geval.

 
@Larsvp15 ja voor 15 euro is het het proberen waard opzich.
Maar ik heb geen onbegrensde ECU. Mijn ecu is begrensd op 45 en door de speedconverter die ik gebruik kan die onbegresnd.
72cc kop gaat waarschijnlijk wel moeilijk worden want er zit ook temperatuur sensor ingedraaid en ik heb geen idee of het gaskleppenhuis erop past.
 
@robinrobinrobin

Ja ik zou het doen inderdaad.
Die tempratuur sensor zit op je cilinder, zelf heb ik hem los in het frame hangen.
Dit kan prima zolang je hem maar niet afkoppelt.
Ja dat kleppenhuis moet wel passen.
Ik heb nu net bij Glixal alles besteld 72cc en kop en die injector van jou.
Zag alleen dat deze 64mm kleppen heeft en origineel is 69mm dit maakt niet echt uit toch als je maar de goede tuimelaar ervoor gebruikt?.
Zal wel laten weten als alles binnen is en het zit er op hoe hij het dan doet:).
 
@robinrobinrobin

Klopt dan maakt het niet uit welke lengte kleppen je hebt las ik.
Heb de tuimelaar meteen bij besteld.
Ja volgens mij was dat inderdaad de goede afstelling.
Ben benieuwd of hij het straks goed doet en loopt.
En ook wat voor snelheid hij pakt omdat ik nog die snellere vertanding er in heb.
 
@robinrobinrobin

Ja ik zou het doen inderdaad.
Die tempratuur sensor zit op je cilinder, zelf heb ik hem los in het frame hangen.
Dit kan prima zolang je hem maar niet afkoppelt.
Ja dat kleppenhuis moet wel passen.
Ik heb nu net bij Glixal alles besteld 72cc en kop en die injector van jou.
Zag alleen dat deze 64mm kleppen heeft en origineel is 69mm dit maakt niet echt uit toch als je maar de goede tuimelaar ervoor gebruikt?.
Zal wel laten weten als alles binnen is en het zit er op hoe hij het dan doet:).
Hoi, ik heb laatst ook alle spullen besteld om hem om te bouwen naar 72cc, inclusief 72cc kop. Ik vroeg me af of je al enige updates had over de kit? En of je m er al op hebt zitten.
 
Hoi, ik heb laatst ook alle spullen besteld om hem om te bouwen naar 72cc, inclusief 72cc kop. Ik vroeg me af of je al enige updates had over de kit? En of je m er al op hebt zitten.
Ja ik had het er opzitten en reed goed. Rij nu zelf 50mm cilinder en 47mm kop dus iets groter nog
 
Ja ik had het er opzitten en reed goed. Rij nu zelf 50mm cilinder en 47mm kop dus iets groter nog
80cc met de 60g injector? Heb m’n 72cc in elkaar gereden omdat ik met te weinig olie reed dus ben nu aan het kijken voor 80cc airsal met 72cc mezoly kop.
 
Nee heb nu 100cc 50mm met 60g injector en 47mm kop. En ga nu naar 125cc 52.4mm cilinder met 50mm kop met a9 nokkenas
Ik denk dat je een 80cc hebt. De 50mm airsal heeft 81,3cc. De 52,4mm bore is 90cc alleen die past waarschijnlijk niet in je carter.
 

Attachments

  • 4845ED3F-3C49-4D47-ABB8-81BE52B7ED1A.png
    4845ED3F-3C49-4D47-ABB8-81BE52B7ED1A.png
    254.5 KB · Views: 65
Ja dat bedoel ik sorry.
En ik heb de EGR er vanaf gehaald.
Maar 50mm en 47mm kop loopt echt goed!.
Ja dat geloof ik. Pas wel op want de 90cc moet waarschijnlijk een nog grotere injector hebben dan de 80cc. Ik heb berekend dat je met de 60g injector ongeveer 79cc kan +-3 a 4cc.
Hoe hard loopt die nu en heb je standaard vertanding?
 
Ja dat geloof ik. Pas wel op want de 90cc moet waarschijnlijk een nog grotere injector hebben dan de 80cc. Ik heb berekend dat je met de 60g injector ongeveer 79cc kan +-3 a 4cc.
Hoe hard loopt die nu en heb je standaard vertanding?
Ja klopt wil het gewoon proberen, lukt het niet dan ga ik weer terug naar 50mm met 47mm kop.
En ben benieuwd wat hij zonder egr doet omdat hij dan koude lucht krijgt.
Ja me top is nog eigenlijk het zelfde rond de 60-65.
Alleen trektkracht is bizar omhoog gegaan.
 
Back
Top