4 takt GY6 start slecht met koude motor

Jan Doedel

New Member
Goedemiddag,

Sinds een poosje ben ik eigenaar van een Huatian ht50qt-22 4-takt scooter. Deze start zeer moeizaam, je moet echt kicken tot de motor warm wordt. Remmenreiniger in de luchtinlaat werkt wel om te starten. ALs hij start loopt hij als een zonnetje. De choke is nagekeken, deze werkt naar behoren. De carburateur inclusief sproeier zijn schoon gemaakt en er zit een nieuwe bougie in.

Wat zou verder het probleem kunnen zijn dat hij zo moeizaam start? Heb ook gelezen over en warmere bougie maar dan vraag ik me af waarom dit eerder niet nodig was? Dit is immers niet standaard.

Met vriendelijke groet,

Jesper
 
Advertisement - register to remove this

Zou zomaar kunnen , als hij warm is zet de zuiger uit daardoor betere afdichting , plus dat er dan olie tussen de zuiger en cilinder komt wat ook afdicht. Enigste manier om hier zeker van te zijn is compressie meten. Je hebt wel een mooie vonk ,ook als hij koud is?
 
Kleppen zijn ook al gesteld, als ik tekort compressie zou hebben, kan hij dan evengoed goed lopen als hij wel start?

Waarop zijn ze gesteld? De ene persoon is nou eenmaal minder kundig dan een andere.

Als hij te kort aan compressie heeft start die gewoon niet.. Daar is geen tussenweg in.

Misschien moet je gewoon de carburateur eens goed afstellen, en rijd je al een tijdje rond met een te kleine sproeier wat het starten vaak ook erg lastig kan maken..

Zo had ik zelf ook start problemen met mij toen gekochte nieuwe piaggio new fly..
Er heeft toen altijd sproeier 75 erin gezeten waarmee hij van de fabriek geleverd is.
Heb toen vaker gehad dat hij of heel slecht aan wilde, en of hij toen al liep onder het stationair lopen vaker uit viel.
Dit was te wijten aan dat de hoofdsproeier gewoon te klein bemeten was.
Toen had ik er een 80 erin gedaan en nooit meer last van gehad.
 
Bedankt voor jullie reacties, ik ga de compressie meten en kijken wat voor sproeier erin zit. Deze kan ik altijd even een slag groter halen en proberen. Waarop de kleppen gesteld zijn durf ik zo niet meer te zeggen maar dit heb ik gedaan met iemand die in een auto garage werkt en de juiste afstelling was opgezocht op internet. Ik vertrouw er zeker op dat dit goed staat.

Ben benieuwd of dit werken gaat
 
Als dit de gy6 137qmj is en een originele carburateur heeft zou ik kijken naar je carburateur heel je vlotter bak er eens af vul die met benzine en druk op het pinnetje dat uit steekt dan zou je na max een paar keer pompen een straaltje moeten zien ik heb hier namelijk ook last van gehad want toen stond het pompje vast en als die het doet kijk dan of het plaatje dat hem indrukt hem helemaal indruk zo niet buig je hem bij

Succes ik hoop dat het lukt
Post automatically merged:

Als dit de gy6 137qmj is en een originele carburateur heeft zou ik kijken naar je carburateur heel je vlotter bak er eens af vul die met benzine en druk op het pinnetje dat uit steekt dan zou je na max een paar keer pompen een straaltje moeten zien ik heb hier namelijk ook last van gehad want toen stond het pompje vast en als die het doet kijk dan of het plaatje dat hem indrukt hem helemaal indruk zo niet buig je hem bij

Succes ik hoop dat het lukt
Dit is eigenlijk de gy6 10 of 12 inch 50cc motor die in Nederland rijd
 
Back
Top