4 takt gy6 setup

Noahgeldhof

New Member
Goeiedag beste leden,

Ik zit al een paar jaar op dit forum mee te lezen en heeft me altijd wel met het een en ander kunnen helpen. Nu zit ik met een vraag waar ik nog niet veel over heb kunnen vinden aangezien de techniek zo nieuw is.

Mijn scooter is een La Souris City uit 2022 euro 5 met geel kenteken oftewel een brom scooter.

Hij is nog volledig standaard.

Ik wil graag weten of het mogelijk is om:
- er een 100cc op te zetten (met nokkenas en cilinderkop voor een 100cc)
- de ECU aan te passen zodat deze gewoon het volledige vermogen kan leveren. Of heb ik met een onbegrensde rongmao ECU al voldoende?

Ik wil graag een snelheid halen van rond de 80 met een pittige trekkracht vergelijkbaar met 2takt 70cc.

Mocht het bovenstaande allemaal niet kunnen, is het dan wel mogelijk om de scooter om te bouwen naar carburateur versie zonder teveel gedoe met de kabelboom?

Ik heb zelf al aardig wat ervaring met 2takt scooters en motoren. 4 takt scooter motoren niet zo, maar wel de achterliggende kennis van auto motoren.

Ik lees graag jullie reacties.

Groetjes Noah
 
Advertisement - register to remove this

La Souris City uit 2022
Uiteraard ben je als eigenaar vrij om aanpassingen te doen aan jou eigendom.
Zelfs als deze nog maar een paar maanden oud is.
Besef wel dat elke vorm van garantie hierdoor teniet word gedaan.
Heb je de scooter gekocht of geleased?
Eigenaar ben je wanneer je deze zelf hebt gekocht/betaald.
Als de scooter via een leasemaatschappij aangeschaft is, dan is deze de eigenaar en mag je geen enkele aanpassing doen.
 
Uiteraard ben je als eigenaar vrij om aanpassingen te doen aan jou eigendom.
Zelfs als deze nog maar een paar maanden oud is.
Besef wel dat elke vorm van garantie hierdoor teniet word gedaan.
Heb je de scooter gekocht of geleased?
Eigenaar ben je wanneer je deze zelf hebt gekocht/betaald.
Als de scooter via een leasemaatschappij aangeschaft is, dan is deze de eigenaar en mag je geen enkele aanpassing doen.
Heyy,

Bedankt voor je reactie.

De scooter is volledig in mijn eigen bezit en niet geleased, staat op mijn naam.

Ik wil trouwens eerst een tijd normaal (standaard onbegrensd) op de scooter rijden want vind het ook zonde om er nu gelijk vanalles aan te doen, maar ik vraag het me wel af voor in de toekomst (halfjaartje- jaar).

Een andere reden voor mijn vraag is omdat die nieuwe injectie motoren me wel erg interesseren en ook in hoeverre deze te “tunen” zijn.
 
Bij 4t en al helemaal injectie is er helaas weinig te tunen. wil je sneller, dan is een grotere cilinder de enige optie.
Je kan wel proberen de overbrenging beter af te stellen. Maar dit maakt nauwelijks een merkbaar verschil en gaat meestal ten koste van de duurzaamheid en het verbruik van het blok
 
:OT
jammer dat t jou 'eigendom' niet is....
net als je auto, huis, kinderen en bankrekening.
t staat ook op je kentekenbewijs.
de rdw is eigenaar van alles waar een kentekenplaat opzit.
jij bent alleen geregistreerd eigenaar... boetes en belasting.
 
Als het rdw de daadwerkelijke eigenaar was zouden ze dus zomaar elke scooter van iedereen af kunnen pakken omdat die van hun is. Nou weten we allemaal dat dat niet het geval is dus vind het een rare opmerking. Maar dat is inderdaad iets voor een ander topic
 
Ik heb de scooter in Belgie ingevoerd.

Is de vraag die ik heb gesteld voor een ander topic?
Post automatically merged:

Bij 4t en al helemaal injectie is er helaas weinig te tunen. wil je sneller, dan is een grotere cilinder de enige optie.
Je kan wel proberen de overbrenging beter af te stellen. Maar dit maakt nauwelijks een merkbaar verschil en gaat meestal ten koste van de duurzaamheid en het verbruik van het blok
Wat zou dan t meest haalbaar mogelijk zijn met een 100cc en snelle nokkenas?

Heb ik dan aan een ontgrensde ECU genoeg of zal dat nooit de volledige inspuiting kunnen geven die een 100cc nodig heeft?
 
:OT
jammer dat t jou 'eigendom' niet is....
net als je auto, huis, kinderen en bankrekening.
t staat ook op je kentekenbewijs.
de rdw is eigenaar van alles waar een kentekenplaat opzit.
jij bent alleen geregistreerd eigenaar... boetes en belasting.
Mijn dochter heeft geen kenteken plaat, iig heb ik m niet gevonden;):smile:
 
Ik heb de scooter in Belgie ingevoerd.

Is de vraag die ik heb gesteld voor een ander topic?
Post automatically merged:


Wat zou dan t meest haalbaar mogelijk zijn met een 100cc en snelle nokkenas?

Heb ik dan aan een ontgrensde ECU genoeg of zal dat nooit de volledige inspuiting kunnen geven die een 100cc nodig heeft?
Je moet een grotere injector bestellen via ali en dan kan je een grotere cylinder erop. Heb ik zelf ook gedaan. Met de 60 g/m versie kan je 72cc aan. Rongmao ECU is niet om te programmeren.
 
Je moet een grotere injector bestellen via ali en dan kan je een grotere cylinder erop. Heb ik zelf ook gedaan. Met de 60 g/m versie kan je 72cc aan. Rongmao ECU is niet om te programmeren.
Hoi zipper Robin, ik wil dit ook laten doen bij mijn la souris, 72 cc en grotere injector. Maar krijgt ie wel genoeg brandstof met de standaard ecu? Wat is jouw ervaring? Gr tim
 
Als het rdw de daadwerkelijke eigenaar was zouden ze dus zomaar elke scooter van iedereen af kunnen pakken omdat die van hun is. Nou weten we allemaal dat dat niet het geval is dus vind het een rare opmerking. Maar dat is inderdaad iets voor een ander topic
Sovereign citizen achtige shit. Totale onzin natuurlijk.
- er een 100cc op te zetten (met nokkenas en cilinderkop voor een 100cc)
Nee, een 100CC past niet op een 50cc Gy6. Grootste wat (zonder aanpassingen) kan is 80cc. (vaak verkocht als 90)
pittige trekkracht vergelijkbaar met 2takt 70cc.
Dat gaat gewoon nooit gebeuren.
 
Bij 4t en al helemaal injectie is er helaas weinig te tunen. wil je sneller, dan is een grotere cilinder de enige optie.
Je kan wel proberen de overbrenging beter af te stellen. Maar dit maakt nauwelijks een merkbaar verschil en gaat meestal ten koste van de duurzaamheid en het verbruik van het blok


Als je de ECU niet kan afstellen heb je ook niks aan een grotere cilinder.. Die heeft altijd meer brandstof nodig, die je dus niet kan afstellen.
 
Back
Top