4 takt benzine toevoer op carburateur

Loobroek

New Member
Hallo mensen en kenners ik heb van de week een leike hornet gekocht (niet lopend ) *liep alleen op remreiniger omdat er geen enkele benzine of vacuüm slang op zat en of aangesloten * volgens mij een Chinees variant van gilera DNA maar dit is een 4 takt scooter/brommer en als ik ergens geen verstand van heb is het een 4 takt maar ik dacht hoe moeilijk kan het zijn een paar slangetjes aansluiten nou i.i.g moeilijker dan ik gedacht had haha. Kijk ik heb op mijn tank 2 uitgangen een voor benzine en een voor vacuüm dacht ik maar ik heb er ook een vacuümpomp aanzitten zo’n kastje met 3 slangpunten in en uitgang benzine en vacuüm dacht ik en dan een overdruk potje met ook weer 3 punten waar ik een slang op moet zetten En dan zou het naar de carburateur moeten plus ik heb een slangetje voor vacuüm vanaf zo’n zwarte pot naar spruitstuk gaat en aan die zwarte pot zitten ook 2 dikke slangen Op zitten een voor blok en een voor luchtfilter maar ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd maar ik krijg het niet voor mekaar dat mijn carburateur (cvk) benzine gaat aanzuigen weet iemand toevallig de juiste volgorde alle tips zijn welkom os ik heb er wat foto’s. In gevoegd mvg
 

Attachments

  • C66EE4F4-0CA6-425D-87A5-C1D45247F4E9.jpeg
    C66EE4F4-0CA6-425D-87A5-C1D45247F4E9.jpeg
    293.5 KB · Views: 114
  • E06C8FAA-3E12-4E24-8A0F-E573F7C8162A.jpeg
    E06C8FAA-3E12-4E24-8A0F-E573F7C8162A.jpeg
    256.3 KB · Views: 102
  • 5D41D7F2-9197-4B6C-A140-C6C942561AEB.jpeg
    5D41D7F2-9197-4B6C-A140-C6C942561AEB.jpeg
    304.7 KB · Views: 94
  • 5E716317-068B-4517-86F3-741EDFEC1F64.jpeg
    5E716317-068B-4517-86F3-741EDFEC1F64.jpeg
    279.2 KB · Views: 89
  • 50C56EED-DE9C-45D7-933D-1BB6631DB051.jpeg
    50C56EED-DE9C-45D7-933D-1BB6631DB051.jpeg
    353.5 KB · Views: 107
Advertisement - register to remove this

De laatste foto is het vacuum gestuurde benzine kraantje, maar dat wist je wellicht al. :yum:
De twee koperen nippels zijn de in- en uitgang voor de benzine.
De aluminium nippel is de vacuumaansluiting.

Dus:

1. van de tankaansluiting gaat een slangetje naar de ene koperen nippel van het vacuumkraantje.
2. van de andere koperen nippel van het vacuumkraantje gaat een slangetje naar de brandstofingang van je carburateur.
3. de aluminium aansluiting van het vacuumkraanje gaat met een slangetje naar de vacuum aansluiting op je carburateur of de vacuumaansluiting op je spruitstuk..

Het zwarte potje heeft iets te maken met het zogenaamde PAIR-System
Dit heeft iets te maken met de uitstoot van verbrandingsgassen van de scooter en helpt om deze schoner te maken.

Hieronder een video hoe je deze moet verwijderen, hier kun je zien wat er allemaal komt bij kijken om het te verwijderen dus geeft je ook een inzicht hoe je de jouwe weer in orde krijgt.


Het witte potje herken ik niet maar is misschien iets om het vacuum te verdelen????? (wilde gok...)
De tweede aansluiting op je benzinetank, geen idee.
 
Last edited:
Bedankt voor jou reactie maar Dat heb ik dus al geprobeerd om alles aan te sluiten Zoals je mij nu uit heb gelegd Dat zou dus hetzelfde zijn als dat ik een 2 takt dellorto carburateur zou aansluiten maar dat werk dus niet ik denk dat dat witte potje een soort overdruk potje is en er wel tussen moet komen net zoals die 2 de aansluiting op de tank om een soort druk te creeeren of juist te ontluchten of zou ik hem juist moeten afdoppen ik heb nog geen idee heb alles weer terug geplaatst zoals het zat naar nu zal ik de slangen aansluiten zoals ik dacht dat het moet zitten ik zal er eens een paar foto’s van maken meschien wordt het voor jullie wat duidelijker on te zien wat ik fout doe!!
 
Als ik de als systeem nou afkoppel en afdop zou ik er dan een 2 takt carburateur op kunnen zetten gaay dit werken weet iemand dat
 
Back
Top