3FM Serious Request 2010

Niek

Well-Known Member
Achtergronden Weeskinderen door aids

3FM Serious Request 2010 voert actie voor de stille slachtoffers van aids, de kinderen die hun ouders hebben verloren aan deze ziekte. Lees hier wat we daar precies mee bedoelen.

Kinderen zijn de stille slachtoffers van de aidsproblematiek. Doordat die kinderen hun ouders zijn verloren aan aids staan ze er helemaal alleen voor. Het Rode Kruis wil ze hun toekomst teruggeven. Wereldwijd zijn meer dan 15 miljoen kinderen één of beide ouders verloren aan aids.

Weeskinderen door aids
Meer dan 15 miljoen kinderen zijn wereldwijd de stille slachtoffers van aids. Niet zozeer alleen omdat ze het zelf misschien hebben opgelopen, maar ook omdat ze hun ouders zijn verloren aan de ziekte en daardoor ineens alleen in de wereld staan. Juist de achtergebleven kinderen zijn de stille slachtoffers. Ze raken vaak via de ouders besmet of verliezen ouders aan de ziekte en daarmee ook de basis voor een normaal leven. Voor deze kinderen, voor deze stille ramp, vraagt 3FM dit jaar aandacht en gaat het samen met het Rode Kruis geld inzamelen.

Problemen: geen voedsel, opleiding en zorg


De weeskinderen hebben geen verzorging, educatie noch voeding. Na de dood van hun ouder(s) blijven kinderen vaak alleen achter omdat opa’s, oma’s, ooms, tantes of buren te arm of te oud zijn om zich over hen te ontfermen. Vaak is het oudste kind in het gezin daarna het gezinshoofd dat belast is met de zorg voor broertjes en zusjes. Ook blijven ze verstoken van enige emotionele ondersteuning, omdat ze vaak door de gemeenschap worden gestigmatiseerd. Aids blijft vaak een taboe. Een lastige situatie op zich, maar helemaal voor kinderen.

Het Rode Kruis grijpt in

De toekomst lijkt uitzichtloos voor hen. Daar waar kinderen niet worden opgevangen door de gemeenschap, worden zij nu aan het lot overgelaten. Het Rode Kruis ontfermt zich over deze kinderen en draagt bij in het eerste levensonderhoud, zoals eten, drinken en kleding. De organisatie levert daarnaast psychosociale zorg en thuiszorg. Het Rode Kruis begeleidt kinderen naar de juiste gezondheidszorginstanties en bij het consequent innemen van medicatie.

Het is alweer bijna zover, nog 16 dagen voordat de 3FM Serious Request 2010 begint vanuit Eindhoven.

Nog mensen die hier plannen/actie's voor hebben?
Ik ga iig backstage helpen bij het glazen huis om mijn inbreng te geven aan deze actie.
 
Advertisement - register to remove this

Het is alweer bijna zover, nog 16 dagen voordat de 3FM Serious Request 2010 begint vanuit Eindhoven.

Nog mensen die hier plannen/actie's voor hebben?
Ik ga iig backstage helpen bij het glazen huis om mijn inbreng te geven aan deze actie.

Ik ga naar de Dynamo in Ehv. Dus een kleine bijdrage vanaf mijn kant :)
 
Zeker dat ik een kijkje ga nemen :)

Wat ga je daar doen niek?

Bij de poorten van Serious Request werk je mee met de productie van Serious Request, denk hierbij een logistiek, laden en lossen van materialen, rondbrengen van benodigdheden bij andere backstages.

Kortom, overal en nergens actief zijn... Kon kiezen tussen backstage bij de 'poorten van Serious Request' of bij het podium...
Leek me persoonlijke deze leuker aangezien je hier bij het huis zelf zit.
 
2 gasten uit me dorp zijn onderweg naar ?senegal? ? mauritanie? oid voor die amsterdam dakar rit. 2 a 3 weekjes terug hadden ze een feestje, en daar wat plaatjes gedraaid. Ga misschien ook nog even in Ehv kijken.
 
Back
Top