3D geprinte vervanger bagage rack clip 1B003961

Rob105

Active Member
Veel scooters hebben een klaprekje achterop (en/of voorop), standaard of als aftersales part erop gezet. Leuk, maar die dingen hebben het nadeel dat ze wanneer je er iets op vastmaakt ze terugveren. En dat kan soms best hinderlijk zijn. Voor de Vespa bestaat daar een clip voor met artikelnummer 1B003961. Aangezien ik thuis 3 3D-printers heb staan, heb ik het ding maar eens nagemaakt in een 3D-tekenprogramma. Voor wie het ook wil printen is dit de link er naar toe.

Ik heb het geprint uit ABS en het tussenstuk uit TPU. Het tussenstuk is oorspronkelijk uit rubber. Voor wie het Engels niet zo goed beheerst hierbij de vertaling van wat er in het bijschrift staat.

Dit is een alternatief voor de 1B003961 Vespa scooter bagageclip 1B003961. Of voor een ander scooter bagagerek met 16,5 mm buizen. Ik heb de twee hoofddelen uit ABS geprint. Het middelste deel is oorspronkelijk gemaakt van rubber, ik heb in plaats daarvan TPU gebruikt. Misschien wilt je de dikte van het middelste deel aanpassen voor de beste pasvorm. Afhankelijk van het gebruikte materiaal en de printer moet je mogelijk de gaten een beetje uitboren om de schroeven en de schroefkop te passen. Ik heb twee M5 inbussleutelschroeven van 20 mm lang gebruikt.

Vespa clip 2a.jpg

Vespa clip 3a.jpg

Vespa clip 4.jpg

Vespa clip 6.jpg

Advertisement - register to remove this

Back