3 Problemen

Status
Not open for further replies.
Ik heb even het boekje van de scooter goed doorgelezen en bij de versie met het C364 motorblok zie ik dit staan bij de temp. sensor:

NTC sensor
resistance: 560 ohms (at 25C)
resistance: 40 ohms (at 100C)

Aangezien ik dus bij 20C 2.8K Ohm meet, lijkt mij iets niet in orde...
 
EINDELIJK!!!

Vandaag is het eindelijk gelukt, de temperatuurmeter doet het weer :)

Het lag hem toch aan de sensor zelf. De carburateur versie van de Aprilia SR 50 R van 2003 t/m 2012 gebruikt een andere sensor dan de originele van piaggio. Die gaf dus verkeerde waardes aan..

Uiteindelijk iemand op marktplaats gevonden met dezelfde scooter van hetzelfde bouwjaar, sensor getest en hij werkt!

Was uiteindelijk toch iets simpels, maar je moet het maar weten...
 
Bedankt voor de terugkoppeling.
Zo zie je maar, de aanhouder wint ;-)
Ik wist dat er iets met de weerstandswaarde aan de hand moest zijn en omdat je niet verwacht dat men één zelfde type scooter met verschillende sensoren uitrust denk je dan aan een overgangsweerstand in de bedrading, in de connectoren, in de massaverbinding of in de meter zelf.
Alles was zoals het moest zijn en het laatste wat ik kon bedenken is dat de sensor niet de weerstandscurve had die de meter verwacht.
Daarom heb ik je het testje met die potentiometer voorgesteld, dan was je er achter gekomen dat de weerstandswaardes waar de temperatuurmeter goed op reageert een factor 4 lager was dan de ntc-sensor die je had gekocht.
Nogmaals bedankt voor de terugkoppeling, we kunnen er allemaal van leren.

Veel plezier met de scoot.
 
Idd mooi opgelost en bedankt voor het posten. Juist fora hebben de kracht dat dit dan straks weer teruggevonden kan worden waardoor je iemand anders er weer mee helpt :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top