3 Problemen

Status
Not open for further replies.
Ik heb nu de 2 extra kabels weggehaald en 1 teruggezet van een carterboutje (blok) naar de min pool van de accu.
Helaas heeft dit niet geholpen en doet hij het dus nog steeds niet..

Ik heb er even een filmpje van gemaakt wat hij nou doet als ik de stekker er op heb, er af heb of op de minpool heb. Misschien is het zo nog wat duidelijker? In dit filmpje is de scooter trouwens warm dus zou hij nu temperatuur moeten aangeven.. (Heb net 22km gereden naar huis..)

(geel/groene draad op het filmpje is de nieuwe massakabel van blok naar minpool)

 
Heel vreemd....

Als je met een multimeter ohmse waarde meet , meet je dan van sensor naar min van accu ?
 
Wacht op 20k ohm ?
Zet die meter is op laagste waarde , zal waarschijnlijk 200 staan en meet opnieuw van sensor naar min
 
Wacht op 20k ohm ?
Zet die meter is op laagste waarde , zal waarschijnlijk 200 staan en meet opnieuw van sensor naar min

Heb net weer een meting gedaan nu hij koud is. op 20k Ohm geeft hij 2.81 aan (waarschijnlijk was hij bij de vorige meting van 2.00 nog niet helemaal afgekoeld).

Als ik de meter op 2000 of 200 Ohm zet dan meet hij niks... alleen op 20k 2.81 en op 200k 2.8.

Heb uiteraard de kabel er af gehaald, anders kan ik er met de meetpen niet bij.
 
Nou mooi daar zit je probleem !
Blijkbaar is er toch nog steeds geen of slechte massa van sensor naar min pool.
Maakt huisje van sensor geen contact met blok ?
Of meet je van blok naar min ook niks
 
  • Like
Reactions: SQV
Nou mooi daar zit je probleem !
Blijkbaar is er toch nog steeds geen of slechte massa van sensor naar min pool.
Maakt huisje van sensor geen contact met blok ?
Of meet je van blok naar min ook niks

Van blok naar min meet ik 0.05 Ohm op 200Ohm (laagste stand).
Sensor zit in de cilinderkop, dus die zal vast wel contact maken met het blok denk ik?
 
Sensor maakt of geen contact met min of is defect.
Ik heb mijn originele sensor vervangen met een nieuwe, die deed ook niks dus heb daarna 1 van een andere SR 50 R getest, deed ook niks. Nu heb ik mijn oude er weer in gezet. 3 verschillende sensors doen het dus niet.

Hoe zou ik de sensor met de min contact kunnen laten maken?
 
Hmm dat zou wel erg toevallig zijn...
Is de sensor in kunstof gegoten of is het een bronzen huisje ?
Fotootje van sensor in blok ?

Je kunt de sensors doormeten van kabel aansluiting naar bijvoorbeeld de schroefdraad. Meet je niks op 200 ohm is ie defect.
 
Hmm dat zou wel erg toevallig zijn...
Is de sensor in kunstof gegoten of is het een bronzen huisje ?
Fotootje van sensor in blok ?

Foto van de huidige sensor in het blok, en nog eentje van de 2 andere sensors die ik heb, zodat je de vorm kan zien.
 

Attachments

  • 20180510_193308.jpg
    20180510_193308.jpg
    244.8 KB · Views: 12
  • 20180510_193320.jpg
    20180510_193320.jpg
    301.7 KB · Views: 16
Je kunt de sensors doormeten van kabel aansluiting naar bijvoorbeeld de schroefdraad. Meet je niks op 200 ohm is ie defect.

Meet bij beide niks op 200 Ohm.. Alleen op 20k Ohm.
1 van die is nieuw uit de winkel, de andere is van een andere scooter.
Of zou dit komen omdat deze nu geen massa hebben?
 
Zit er nu zoveel gastape omheen gedraaid ?
Dit zou de isolatie naar aarde kunnen veroorzaken.
Je kan ook testen door nog even van min naar de bronzen buitenkant meten
 
Zit er nu zoveel gastape omheen gedraaid ?
Dit zou de isolatie naar aarde kunnen veroorzaken.
Je kan ook testen door nog even van min naar de bronzen buitenkant meten
Tape? nergens zit tape omheen?
Van min naar bronzen stukje van de sensor die nu in het blok zit is 0.05 Ohm op 200Ohm. Hetzelfde dus als van blok naar min.
 
Ok leek of er gastape tussen zat.
Die meting is goed daar ligt t dus niet aan.
Hmm moeilijk zo....
Misschien heeft @Sparky nog een idee.
 
De meting van de temperature sensor lijkt me in orde, Rowan meet, op het 20K bereik van zijn meter, 2.81 kilo Ohm.

Het service manual zegt over de coolant temperature sensor, 2,7 Kilo ohm @ 20 graden celcius.

Deze temperatuur sensor moet je dus meten op het 20K-bereik.

De massa van het blok naar de min-pool van de accu lijkt me ook ok.

Ik heb de vorige entries niet gelezen ivm tijdgebrek maar mijn conclusie is dus niet een probleem met de sensor maar het probleem zit hem eerder in de cockpit of de kabelboom.

Een optie is om een tijdelijke kabel te leggen tussen de sensor en de cockpit en kijken of de temp. meter nu wel werkt.
Is dit niet het geval dan lijkt het erop dat het probleem in de meter zelf ligt.

Heb je de weerstand van de draad tussen sensor en cockpit al gemeten??
Bij deze meting moet de meter overigens wel op het laagste Ohm-bereik staan.
 
De meting van de temperature sensor lijkt me in orde, Rowan meet, op het 20K bereik van zijn meter, 2.81 kilo Ohm.

Het service manual zegt over de coolant temperature sensor, 2,7 Kilo ohm @ 20 graden celcius.

Deze temperatuur sensor moet je dus meten op het 20K-bereik.

De massa van het blok naar de min-pool van de accu lijkt me ook ok.

Ik heb de vorige entries niet gelezen ivm tijdgebrek maar mijn conclusie is dus niet een probleem met de sensor maar het probleem zit hem eerder in de cockpit of de kabelboom.

Een optie is om een tijdelijke kabel te leggen tussen de sensor en de cockpit en kijken of de temp. meter nu wel werkt.

Is dit niet het geval dan lijkt het erop dat het probleem in de meter zelf ligt.

Heb je de weerstand van de draad tussen sensor en cockpit al gemeten??
Bij deze meting moet de meter overigens wel op het laagste Ohm-bereik staan.

Hoe kan ik die weerstand meten? Heb een foto toegevoegd van de kabel die naar mijn dashboard gaat. Ik zou ook niet weten hoe ik hier een tijdelijke kabel voor alleen de temp. Sensor kan maken.

(Kijk ook eens het filmpje bovenaan deze pagina)
 

Attachments

  • 20180511_094154png.png
    20180511_094154png.png
    1 MB · Views: 9
Last edited:
@Sparky Bedoel je de draad meten die op de sensor zit? Als je dat bedoeld: Van de draad die op de sensor gaat, naar de min pool = 1613 Ohm gemeten op 2000 Ohm (Lager kwam niks uit)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top