3,5 Pk Yamaha buitenboord motor

brambomb

Poly Freak
Beste mensen

Ik heb een 3,5Pk Yamaha kortstaart buitenboord motor. Nou wou ik vragen of ik deze kan opvoeren. Het is een oude motor en ik wou gewoon wat experimenteren. Ik heb geen zin om 100de euro's uit te geven.

Wat zijn simpele mogelijk heden om zo'n Motortje op tevoeren.

Zitten er eventueel begrenzingen op?


Ik hoop dat iemand zo kunnen helpen.
Mvg bram
 
Advertisement - register to remove this

echte begrenzingen zullen er waarschijnlijk niet op zitten,een buitenboordmotor word gemaakt zodat ie een x aantal pk's ongeveer levert , wil je meer zou je normaal gesproken een andere motor moeten kopen.

maar elke 2 takt is op te voeren dus deze ook alleen is het de vraag hoe makkelijk en of het iets uithaalt. lijkt mij ook dat het aantal pk's in verhouding staat tot de capaciteit van de schroef.

hoeveel cc is het?
 
Dit gaat wss om een yamaha malta buitenboord motor, is eigenlijk niks aan te doen kwa tuning, beter ff sparen voor een andere :)

Sommige blokken zijn wel op te voeren zo is bijv de 6 en de 8 PK van yamaha t zelfde blok alleen een andere carb, maar bij deze motertjes is er echt niks aan te doen :)
 
Dit gaat wss om een yamaha malta buitenboord motor, is eigenlijk niks aan te doen kwa tuning, beter ff sparen voor een andere :)

Sommige blokken zijn wel op te voeren zo is bijv de 6 en de 8 PK van yamaha t zelfde blok alleen een andere carb, maar bij deze motertjes is er echt niks aan te doen :)

Carb is ook gelijk, enkel uitlaat is anders ;)
Kosten: 1200e :p

-edit-
bij de oude 2takt modellen dus, de F8 modellen :)
 
Over deze motor weet k niet of t op te voeren is, maar ik had een 9.9 en daar ging wel een carb van een 15 in, en was nog iets aangedaan maar had toen iets van 18 pk oid..

( bij een yamaha dealer laten doen, en is geen lulverhaal ofzo :p verschil was iig goed te merken 8) )

Is dus vast wel mogelijk om er iets aan te doen :p
 
Heb een yamaha 4pk'tje met carb van een 6pk+iets uitgeboorde uitlaat poort, is gedaan bij vorige eigenaar. zelfde model bootje met 8pk 2 takt kan ik netjes bijhouden nu!!
 
Back
Top