2takt zip lagere topsnelheid door Polini Hi-Speed

Rabobank1957

Rabobank1957
Hallo,
Ik rij een Piaggio Zip 50cc 2takt. Hier heb ik recentelijk een Polini Hi-speed variokit in gemonteerd. Helaas heeft hierdoor de scooter ongeveer 5km op topsnelheid verloren. De trekkracht is wel een beetje beter maar het is geen wereld van verschil. Nu is mij vraag is dit normaal bij deze vario kit of kan ik beter eens ander gewicht rolletjes gebruiken?
Orgineel zaten er 7,5gr in, hiermee liep die ongeveer 63/64
Nu zaten bij de vario kit 6,3 gram rolletjes en heb deze ook gemonteerd nu heeft hij moeite 60 aan t tikken.
Iemand tips/ideeën hoe ik de probleem kan behelpen? Zou zonde zijn als ik orginele vario weer moet monteren dan heb ik 70euro de wc afgespoeld.

Ik hoor graag meer van jullie,
Mvg. Rabobank1957






Afgezien van de hierboven genoemde variokit is de scooter motorisch helemaal orgineel
17,5mm dellorto
Orgineel luchtfilter
Polini hi speed
6,3 gr rolletjes
Blauwe 20kg drukveer (polini)
Rode trekveren
Standaard uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

Orgineel zaten er 7,5gr in, hiermee liep die ongeveer 63/64
Nu zaten bij de vario kit 6,3 gram rolletjes en heb deze ook gemonteerd nu heeft hij moeite 60 aan t tikken.
Iemand tips/ideeën hoe ik de probleem kan behelpen? Zou zonde zijn als ik orginele vario weer moet monteren dan heb ik 70euro de wc afgespoeld.
Als je met de 7,5gr de 63/64 aantikte en met de 6,3gr met moeite 60 zou ik even proberen wat zwaarder te gaan. Probeer bijvoorbeeld +-7gr eens.
 
Update: heb om en om 7,5 en 8gr rolletjes erin gedaan. Nu is die ongeveer op de snelheid die hij voorheen haalde. De winst in trekkracht is hiermee wel verminderd. Beetje jammer had achteraf gezien beter de malossi kunnen kopen.
 
Back
Top