This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

oscar24

New Member
Ik wil een 50cc tomos quadro 2takt kopen om op te voeren, maar de cilinder moet 50cc blijven. Weet iemand welke onderdelen ik allemaal kan veranderen om hem zo snel mogelijk te laten lopen? Ik heb gehoord van een 50cc snel, kan dat hier ook op? En zal ik een gele of blauwe plaat kopen en zit er verschil in qua opvoermogelijkheid?
 
Kwa inlaat kun je carburateur, spruitstuk en luchtfilter upgraden. Dan kun je een 50cc snel monteren maar ik raad aan om een 65cc te halen. Je kan een snelle uitlaat (Technigas Next'R doet het goed op Tomos) monteren.

Als je hem nog sneller wil maken kun je ook nog een binnenrotor ontsteking monteren (met een sterkere koppeling).

Tandwiel verhouding zal ik natuurlijk ook aanpassen, je kan iets van 26-22 nemen als je een snelle setup hebt.

Als je onderdelen toch vervangt zit er geen verschil tussen snor of brom Tomos. Alleen als je snor haalt moet je de ontsteking nog wat vroeger zetten als je hem gaat opvoeren volgensmij.
 
Heel erg bedankt, hoe snel denk je dat hij gaat als ik dit allemaal doe? Met de 50cc snel. En hoe veel sneller als ik een 65cc monteer ipv de 50cc snel?
 
Dat durf ik niet te zeggen.

Deze setup liep bij mij 75 en trok prima op:
-65cc Airsal
-Bromkop
-15mm carburateur, 15mm spruitstuk, powerfilter met kapje
-Technigas Next'R
-Standaard ontsteking
-Tandwielverhouding 26-22

Het was perfect afgesteld vandaar 75km/h