This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2takt slaat niet aan maar loopt wel

Kuba0165

New Member
Mijn setup

Aprillia sr50 runner blok

Stage 6 racing mk2

Stage6 21mm Race Black Edition MKII

Malossi powerfilter



Scooter heeft altijd gelopen met sproeier 99 liep perfect maar na 80km per uur had die een dip (hij maakte een buapp) geluid, ik heb toen een grotere sproeier geprobeerd hij liep er slecht mee en was uitgevallen bij stoplicht, ik dacht dat de bougie gewoon bezopen was dus ik heb hem schoon gemaakt oude sproeier in gedaan en hij startte nogsteeds niet. Toen had ik de luchtstelschroef die aan de kant van de spruitstuk zit bijna helemaal uit gedraait en was die in 1 trap gestart, hij begon wel steeds moeilijker en moeilijker te lopen en dat met verschillende sproeiers alleen een paar maatjes groter)

3 weken geleden was de laatste keer dat me scooter was gestart na 10 minuten lang achter elkaar trappen en ik moest toen gas blijven geven 1/2 minuten lang om hem leven te houden maar daarna bleef die wel startionair lopen zonder uit te vallen.

Nu wilt hij helemaal niet meer starten maakt niet uit wat ik probeer en de bougie heeft bubbels op zich, ik heb een olie en benzine verhouding aangehouden van 1:45

Hieronder een lijstje van wat ik allemaal heb geprobeerd

-Alle massapunten en bouten geschuurd en schoon gemaakt daarna ingesmeerd met vaseline tegen de roest en nagemeten

-Nieuwe bougiedop en bougiekabel

-Carburateur alle doorgangen en sproeiers meerdere keren doorgespoten met remreiniger en uitgeblazen

-De vloeistof kan geen koelvloeistof of water zijn want ik heb de koelvloeistof reservour en slangen leeg laten lopen en uitlaat opnieuw gemonteerd met nieuwe pakkingen

-Vlotterbak loopt vol en zit ook benzine in de benzine slang

-cilinderkop altijd volgens de handleiding (op 11nm) vastgezet

-Vacuum en benzine slang ingekort

-Nieuwe bougie erin gedaan

-Nieuwe zuigerveer en cilinderpakkingen (zelfde dikte voetpakking als de oude heb de squish niet gemeten)

-Ontsteking op tijd gezet op de parameters van het handleiding met micrometer accuraat op 0.01mm

-bobine vervangen voor een nieuwe

-Sproeier 92 in gedaan heeft hiervoor met sproeier 99 gelopen maar bougie is nat dus heb kleinere sproeier erin gedaan

-Verschillende standen gasnaald geprobeerd -kicken zonder luchtfilter

-gas geven tijdens het kicken met choke open,dicht, zonder luchtfilter

-remreiniger in de carburateur gespoten met en zonder luchtfilter met en zonder gas geven

de Foto's zijn met bougie 92
Post automatically merged:

Nog een paar dingen die ik was vergeten er bij te schrijven, er zit een nieuwe membraam en pakking in en ik heb ook een laagje vloeibare pakking tussen de membraam-blok en membraam-struitstuk gedaan. En ook compressie getest, ik heb 5 bar aan compressie en de compressie lekt niet.
Post automatically merged:

Op deze videos kan u de bougie zien met sproeier 108 en 92, op allebei de videos heeft de bougie bubbels erop

 

Attachments

  • IMG_0609.png
    868.7 KB · Views: 4
  • IMG_0610.png
    811 KB · Views: 4
  • IMG_0611.png
    821.1 KB · Views: 4
Last edited: