2takt minarelli stottert bij 40km per uur

Aaron.B01

New Member
mijn oude yamaha zest heeft een nogal raar probleem hij wil niet boven een bepaalde hoeveelheid toeren komen (dat op dit toerental rijd die circa 40) dan begint het blokje heel erg te stotteren alsof die te rijk loopt. ik heb vervolgens verschillende sproeier maten geprobeerd van de 70 tm 82. maar met de sproeier 70 werd t alleen maar erger(gebeurde het stotteren op een lagere km snelheid en toerental) en vanaf de 76 tm 82 bleef het stotteren constant rond de 40 km per uur gebeuren.
mijn setup is:
een standaard 50cc cilinder
standaard kop
standaard 17.5 mm carberateur
yasuni z uitlaat (ook getest met standaard uitlaat en cito plus uitlaat)
polini vario
7.5 gram rollen
witte malossi drukvoer bij de koppeling

alle pakkingen zijn vervangen, de krukaslagers en keringen zijn ook vervangen, zit een gloed nieuwe v-snaar in en heb een lek test gedaan in der verbrandings kamer en op top dead center was dat een 3 procent lek(klein beetje verouderde zuiger wel met nieuwe zuiger veren)
(malossi hoge druk kop had ik ook getest maar maakte het zooite alleen maar slechter)

is de iemand die raad weet?
 
Advertisement - register to remove this

Ontsteking, heb je die toevallig ook nagekeken?
ik heb 2 cdi getest en 2 verschillende boubines hadden allebei het zelfde effect

het einge wat ik nog kan doen is het vloegwiel , pickup en spoel van me donor blok overzetten kijken of dat beter resultaten geeft
 
Kan je proberen, zoals jij het omschrijft zou ik het daarin ff gaan zoeken. Leest in mijn ogen een probleem met je ontsteking. Vliegwieletje eraf en kijken hoe het zit met je bedrading en spoeltjes. Je kan beter dat eerst checken voordat je meteen de spoeltjes van je donor blok gaat overzetten.
 
mijn oude yamaha zest heeft een nogal raar probleem hij wil niet boven een bepaalde hoeveelheid toeren komen (dat op dit toerental rijd die circa 40) dan begint het blokje heel erg te stotteren alsof die te rijk loopt. ik heb vervolgens verschillende sproeier maten geprobeerd van de 70 tm 82. maar met de sproeier 70 werd t alleen maar erger(gebeurde het stotteren op een lagere km snelheid en toerental) en vanaf de 76 tm 82 bleef het stotteren constant rond de 40 km per uur gebeuren.
mijn setup is:
een standaard 50cc cilinder
standaard kop
standaard 17.5 mm carberateur
yasuni z uitlaat (ook getest met standaard uitlaat en cito plus uitlaat)
polini vario
7.5 gram rollen
witte malossi drukvoer bij de koppeling

alle pakkingen zijn vervangen, de krukaslagers en keringen zijn ook vervangen, zit een gloed nieuwe v-snaar in en heb een lek test gedaan in der verbrandings kamer en op top dead center was dat een 3 procent lek(klein beetje verouderde zuiger wel met nieuwe zuiger veren)
(malossi hoge druk kop had ik ook getest maar maakte het zooite alleen maar slechter)

is de iemand die raad weet?
Zoals Maikel al heeft gezegd, check je ontsteking en maak alle stekkers vanaf je ontsteking ff schoon met contact spray en een tandenborstel.
 
Back
Top