2t zip stottert en ploft alleen en komt amper vooruit

poephoofd69

New Member
Hallo,
Ik zit nu al een tijd met dit probleem en kom er niet uit, had al eerder een topic hierover geopend maar geen succes.

Mijn scooter (2t zip 70cc dr ac) heeft nu al een tijdje het probleem dat die prima start maar raar stationair loopt en bij gas geven alleen maar stottert en ploft

Ik heb de bougie vervangen
Ik heb alles aan de carb vrijwel langsgelopen en de sproeier groter en kleiner geprobeerd (zit nu 80 in)
Met luchtfilter erop precies zelfde alleen er af gehaald ter demonstratie dat die wel zuigt en gasschuif omhoog gaat

Heb verschillende verhoudingen benzine/olie gebruikt en niks maakt verschil

Heb het blok warm laten worden maar ook dit maakt geen verschil

Iemand idee in welke richting ik dit probleem moet zoeken?
Alvast bedankt
Zie hier video voor beeld bij het probleem
 
Advertisement - register to remove this

Hallo,
Ik zit nu al een tijd met dit probleem en kom er niet uit, had al eerder een topic hierover geopend maar geen succes.

Mijn scooter (2t zip 70cc dr ac) heeft nu al een tijdje het probleem dat die prima start maar raar stationair loopt en bij gas geven alleen maar stottert en ploft

Ik heb de bougie vervangen
Ik heb alles aan de carb vrijwel langsgelopen en de sproeier groter en kleiner geprobeerd (zit nu 80 in)
Met luchtfilter erop precies zelfde alleen er af gehaald ter demonstratie dat die wel zuigt en gasschuif omhoog gaat

Heb verschillende verhoudingen benzine/olie gebruikt en niks maakt verschil

Heb het blok warm laten worden maar ook dit maakt geen verschil

Iemand idee in welke richting ik dit probleem moet zoeken?
Alvast bedankt
Zie hier video voor beeld bij het probleem
Massakabel niet aanwezig/niet voldoende.
Ontstekingsonderdeel defect.
Waar vind ik dit de massakabel bij dit model precies?
 
Geen idee.
Veel scooters hebben hem over de startmotor lopen.
Maargoed, makkelijkste is een kabel bevestigen van een kaal stuk frame(geen verf) naar een schroefgat op het motorblok.
Weet je meteen of het probleem aan de massakabel ligt.
 
Massakabeltje kun je overal trekken. Gewoon een boutje van je blok los en daar een kabel met een oogje of zo'n vorkje aan monteren. Vervolgens schuur je een plekje op je frame tot het kale metaal op. Ook hier een oogje aan het kabeltje monteren dat nu op je blok zit. Zodat die een electrische kring kan vormen.

En als je je filter erop zet zal die ook al stukken beter lopen. Dat kan ook de reden zijn namelijk dat ie nu voor geen meter draait ;)
 
Back
Top