Freejay
Member
Bedankt voor het antwoorden. Dit is mijn bougie...Klopt . Dat ervaar ik dan ook. Maar je weet toch hoe carburateur af te stellen? Ik doe op oor en gevoel. En ik wed als ik hier zet hoe ik t doe er vanzelf een wijsneus jou uitlegde hoe t echt moet.
Viva op bok. Luchtschroef dicht. Draai ik 'm open tot hij hoog op toeren is, achterwiel zal draaien. Dan draai ik de stationairschroef uit tot hij mooi stationair loopt. Dat doe je met warme motor. Stationair mag achterwiel niet draaien. Vandaar op de middenbok zetten. Ik kwam op nog geen 270 graden draaien. 3/4e uit gedraaid de luchtschroef.
Ik had de flap van mijn lichtinlaat verkeerd om zitten en daarom een hoop vocht in die pijp tot in de luchtfilterbox. Daarom liep de mijne voor geen meter. Idd ook niet lopen bij volgas geven.
Maar wat zegt je bougie? Dat is toonaangevend. Grijs is wat ik had voorheen, zéér arm tot heet mengsel . Te weinig benzine of te veel lucht. Nu trekt hij weer oke. En loopt weer 75 op de teller.
Maar de anderhalve slag is een ruw beginpunt. Ik heb zelfs met een grotere sproeier dat nog niet nodig