2T primavera helemaal ontgrenzen

Jurrek

New Member
Beste forumleden. Ik heb recentelijk een originele vespa primavera 2t 2015 gekocht (best zeldzaam) Toen ik hem kocht was hij helemaal standaard (47 teller). Nu heb ik de varioring verwijderd. Luchtfilterplaat. Sproeier 64 (ipv 58) en heb er een sito vespa uitlaat onder gezet. Rest is nog helemaal standaard. Dus ook qua rollen, trekveren etc helemaal standaard.

Na de aanpassingen loopt hij een stuk beter en trekt ie prima door. Alleen hij lijkt nogsteeds "geremd", en bij de 70 (teller) voel je m echt stoppen met optrekken zoals een varioring doet bij de 45 (dat je m voelt remmen met bergaf).

Ligt dit aan de vario afstelling? Dat de snaar mogelijk niet verder naar buiten kan? Of is dr nog een elektronische begrenzing zoals bij de 4t modellen. Dat is nog een cdi of iets moet vervangen?

Opzich is 70 natuurlijk een prima snelheid. maar ik wil hem graag helemaal ontgrensd hebben dat hij gewoon lekker rijd zoals een 2t hoort te doen

Bedankt!
Post automatically merged:

Prop heb ik trouwens verwijderd uit de sito!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Ligt dit aan de vario afstelling? Dat de snaar mogelijk niet verder naar buiten kan?

Dat kan jij alleen zelf zien als je er zelf even er na gaat kijken.


Of is dr nog een elektronische begrenzing zoals bij de 4t modellen. Dat is nog een cdi of iets moet vervangen?


Dacht dat je topic titel aangeeft dat het een 2t betroft? Wat is het nou?
2t heeft volgens mij geen begrenzing erin zitten, 4t wel.
 
Waarom worden er dan wel onbegrensde 2T CDI's verkocht?

Hieronder een willekeurig voorbeeld van je favoriete merk. :)

https://www.m2trading.com/nl/webshop/elektra/bobine-en-cdi/bobine-cdi-unit-piaggio-gilera-runner-nrg-sfera-typhoon-z
zijn idd wel begrenst maar vgm pas op 12k toeren dus gwn de orginele cdi houden


maar ik wil hem graag helemaal ontgrensd hebben
lucht filter snorkel eruit trekken ook ff uit mijn hoofd dat doet ook al een beetje ik kreeg uiteindelijk 80 teller uit mijn lx
 

Op 2t werkt die anders, en heeft verder niks met motor begrenzing te maken.. Dan zit je inderdaad rond de 12.500 RPM grens voordat die begrenzer in kickt. Normaal gesproken haal je er al de maximale snelheid ermee eruit.
 
Oke, bedankt voor de reacties! Ik zal vandaag een streepje op me vario zetten om te kijken of dat t is. Aangezien hij elektronisch dus niet meer begrensd is.
Post automatically merged:

+ luchtfiltersnorkel zal ik ook ff eruit trekken. Carb begrenzerplaatje is dr ook al uit
 
Ik weet dat piaggio wel een erg te sterke drukveer origineel erin heeft zitten.
Had precies dat zelfde probleem dat geremt worden.

Anders zit er misschien iets niet goed in de vertanding?
 
Het voelt inderdaad alsof hij remt. En met optrekken slipt ie heel lang (denk de koppeling) en bij de 40/45 grijpt ie pas echt aan en dan trekt ie effe lekker. Hij heeft 20k op de klok dus de vertanding zou af kunnen zijn... Of het is idd gewoon de te zware drukveer.

Ik zit nu zelf te denken om een polini hi speed variokit erop te zetten (die met vsnaar geleverd word).
 
Back
Top