2t of 4t? Blauw of geel kenteken?

Harak

Member
Heb deze vraag al eens gesteld maar zou graag voor en nadelen willen weten.
Heb een zip 4t blauw kenteken die betrouwbaar is en niks mis mee is. Maar vind het erg langzaam optrekken naar de 50, dacht aan een 80cc maar dat is veel gezeik als je gepakt word etc dus dat is geen optie. Dus dacht ik aan een 2t zip maar dan wel geel kenteken want lijkt me chiller met rollerbanken en in de winter. Maar is met helm rijden niet iritant je kan bijvoorbeeld niet iemand achterop meenemen zonder een extra helm maar je kan wel rustig 55 rijden zonder stres van politie.
Zou graag voor en nadelen willen weten van blauw of geel kenteken en of het waard is om een 2t te halen
 
Advertisement - register to remove this

Je geeft eigenlijk zelf direct antwoord op al je vragen dus dat is makkelijk.

Maarrr in de winter heb je niets aan hard optrekken, dan wil je juist met beleid en controle gas kunnen geven. Een topsnelheid van 50 hoef je in de winter ook niet te hebben.

Ik zou dan eerder wat aan je koppeling veranderen zodat je huidige zip wat meer koppel krijgt en een lagere top.
 
Ik heb zowel een scoot met blauw als een motor 300cc met helm dus. Ik vind een helm fijn in de winter lekker warm en natuurlijk veilig.
Voor de kleine boodschappen dicht bij neem ik altijd de blauwe scoot zonder helm, maar in de winter zet ik wel een dikke Ushanka bont muts op.
Beide zijn 4T en dat bevalt mij goed, geen last met een olie walm achter je en steeds meer steden gaan moeilijk doen met 2T voor de lucht vervuiling.
Het nadeel is de kleppen die gesteld moeten worden en de carter olie die vervangen dient te worden volgens handboek.
Nu zeg ik kies 4T en straks waarschijnlijk elektrisch als de accu s beter worden en goedkoper.
 
enige nadeel is dat je niet zomaar eve iemand achterop mee kunt nemen met een brom als je geen extra helm bij je hept (of je neemt het risico, heb ik ook vaak zat gedaan) Voor de rest heeft brom alleen maar voordelen
 
Ik heb zowel een scoot met blauw als een motor 300cc met helm dus. Ik vind een helm fijn in de winter lekker warm en natuurlijk veilig.
Voor de kleine boodschappen dicht bij neem ik altijd de blauwe scoot zonder helm, maar in de winter zet ik wel een dikke Ushanka bont muts op.
Beide zijn 4T en dat bevalt mij goed, geen last met een olie walm achter je en steeds meer steden gaan moeilijk doen met 2T voor de lucht vervuiling.
Het nadeel is de kleppen die gesteld moeten worden en de carter olie die vervangen dient te worden volgens handboek.
Nu zeg ik kies 4T en straks waarschijnlijk elektrisch als de accu s beter worden en goedkoper.

Probleem met 50cc 4t het trekt erg lanzaam op
 
Back
Top