This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2t 70cc zip maar niet afgesteld

lucas38

Member
ik heb een 70cc 2t zip en laatste tijd rijd hij volgas erg slecht, hij hapert en houd enorm kn als ik 3/4 gas en volgas geef. heb heel veel gespeeld met de luchtschroef maar maakt weinig verschil. ook is de luchtschroef na bepaald aantal slagen links of rechts om enorm stroef en krijg ik m niet verder. heb een br9es bougie erin gedaan bougie is soms mooi bruin en andere keer weer zwart. heb ook sproeier 88/92/95/98 geprobeerd telkens stottert die volgas weer. zit ook wel wat roet/olie op mijn uitlaat heb een standaard vespa lx uitlaat nog.

setup
21mm delorto carb
sproeier 92 momenteel
dr70cillinder
6.5g rollen paarse drukveer en gele trekveren en een polini v snaar. recent kop/voetpakkingen verwisseld en krukaskeerringen.

geen idee waarom die opeens zo raar doet de laatste tijd iemand die kan helpen??

De luchtschroef doet niks bij volgas dus daar moet je het niet zoeken.

Als hij eerder prima reed was je afstelling dus ook prima dus sproeier zou je het ook niet moeten hoeven zoeken. Kan zijn dat ie wat arm stond en nu het kouder is ie te arm staat. Maar 95-98 met een 21/std uitlaat zou zeker niet te klein moeten zijn. Eerder te groot.

Hoe houd de scooter in bij volgas? Vallen de toeren weg ala bwoaaaaaap en niks of blijft ie heel erg pruttelen? prrrrrrt prrrrt geluid zegmaar. Filmpje misschien handig

Begonnen na je onderhoud van pakking en keerring? dan weet je al waar je moet zijn

kan proberen een filmpje te maken maar het geluid is niet perse trrrr of bwaap maar soms pakt die hem en dan houd die weer enorm in en je hoort hem gewoon moeite hebben maar eerder trrr dan bwaap heeft altijd goed gereden maar laatst opeens niet meer geen idee hoezo heb niks veranderd
Post automatically merged:

hij pruttelt enorm hij gaat dan trrr en soms pakt die hem en hij gaat dan gewoon niet hoger in toeren

Klinkt als teveel benzine. Vooral icm dat je zegt dat je bougie soms zwart is.

Probeer is een nieuwe bougie, misschien is deze vetgeslagen, ik heb ongeveer hetzelfde gehad met mn SR die ook ineens precies dit deed.