This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

2fast4pia speed booster

2fast 4pia

2fast 4pia
2fast4pia speed NX booster

{! 2fast4pia nx speed booster {!
ik had me project vorig jaar al gedropt hier op het forum maar dat topic is verloren en terecht was niet erg project waardig nu moet dat beter worden.​

me echte naam is erik hollander aka: drd rieju nu dus 2fast 4pia om enkele mensen de gek aan te steken *D het plan was eerst om een sprint frame in elkaar te zetten voor 2008, uiteindelijk toch maar gekozen om met de booster verder te gaan vooral om de reden dat ik te weinig tijd heb ;(​

heb eigenlijk een echt voorbeeld wat me het id heefd gegeven om een booster te kiezen en dat is de booster van heavymotors, iedereen zal het filmpje wel kennen die booster die over de snelweg wheely's boekt met 100km/h enz enz... betreft het uiterlijk heb ik een paars soort parelmoer kleurtje in gedachten van renault+ralf+​

hieronder een paar foto's zoals de booster er vorig seizoen bijstond tijdens opbouwen en hoe er mee is gebankt en gereden...
me vader in actie met de slijptol, hij heb me een dag geholpen met het lassen en afdraaien van de onderdelen 9||6​


zo zat het spulletje er netjes onder alleen de achterstaaf moest er nog op...​


het eindresultaat van vorig seizoen...




De set-up van toen was:
cilinder: malossi mhr speed 70cc 6t
krukas: malossi mhr RHQ 80mm
uitlaat: yasuni carrera 21 icm hgs flens
carters: minareli horizontaal xsh max op speed 7t
ontsteking: malossi mhr eprom binnenrotor
membraan: malossi mhr vl14 xsh
inlaat: xsh 2.0wig
spruitstuk: malossi mhr 28mm pia
carburateur: keihin 28mm PWK
luchtfilter: malossi mhr e13 of xsh twin-air
vario: malossi mhr 2005
v-snaar: malossi mhr overrange
poulies: polini evolution overrange
koppeling: malossi mhr delta clutch
koppelingshuis: malossi mhr wing bell
primaire vertanding: malossi mhr 13/44

dit blok heb ik zelf in elkaar gezet en gemonteerd omdat ik dat juist mooi werk vind, kant en klaar blok kopen kan immers iedereen, ik was ook best tevreden met de score die eruit kwam op de bank *D 20.9pk & 11.1Nm *D



lang niet slecht voor een onbewerkte 6poorter mja op de sprint baan zal ik er met me 90kilo ongeveer zo >>> :L uitzien na iedere verloren sprint dus dat vermogen moet omhoog en daarvoor is de planning in 2008 een 7poorter xsh max en het boek van sonja bakker om het gewicht naar beneden te krijgen, ook de scooter word lichter op de volgende punten:
  • koelsysteem inkorten en lichtere radiateur;​
  • slijptol erlangs voor overbodige steuntjes ed;​
  • zip 2000 voorvork & voorpoten;​
  • zip 5spaaks velg met schijfrem;​
het laatste halfjaar heb ik bijna nix gedaan aan me booster omdat ik stage moest lopen en daar ook op zaterdag werk plus een beetje overuren en een vriendin dan blijft er weinig over.
vorige week was mijn stage voorbij dus van de eerste schooldag direct gebruik maken en op internet beetje gekeken in een tussenuur. 4dagen later lag er het volgende in enschede op het transploft centrum klaar om op te halen:

epc stuur + epc clamp

rempomp nrg :! voor omschakeling van kabel rem naar hydraulisch...​

runner radiateur deze is dan in slechte staat maar ik kan er in ieder geval een koelcircuit mee opbouwen als de aansluitingen bevallen dan word deze later vervangen voor een nieuwe runner radiateur zodat het er ook nog goed uit komt te zien*D

Update 9-3-2008:
Deze week heb ik mijn oude testbank grafiek terug gevonden en even gescant staat in de tekst hierboven, ook ben ik bij marcho langs geweest om enkele dingen op te halen en te bestellen, van wege de drukte bij xsh heb ik met marcho afesproken dat de malossi 7t xsh max die ik bij hem bestelde word geleverd in de week na meppel heb geen haast dus dat komt goed...

ook de velgen van de coater zijn terug en heb een bestelling gedaan van wat kleine dingen bij euroscooters hieronder de foto's *D


Zip 5spaaks & Sr sd 5spaaks velg wit gecoat

:love: Roost minarelli straight silencer xsh specs. v4.3 70cc :love:

voorvork zip nu nog ral 8Pen met zip stuurstang maar niet lang meer...

naast de 10inch slick die ik al heb komt er een 13inch slick bij en dan kan volgend weekend het boinen beginnen zodat het beestje op ze rubbers staat +ralf+

gisteren voorvork opgehaald in emmen, damn wat woont die man in een doolhof maar toen ik het gevonden had was de voorvork perfect en ook remklauw + systeem totaal op druk zag er goed uit .
enige nadeel is dat door de 10inch voorvelg en kleinere zip voorvork de voorkant omlaag komt dus waarschijnlijk moet ik de achterkant ook laten zakken ivm de hoek van de carburateur :?

Update 9-4-2008
afgelopen weekend een pasbus gedraaid om mijn EPC clamp op de bws stuurpen te kunnen monteren, dit is netjes gelukt uit een stukje aluminium Ook de stuurpen afgedraaid zodat deze in de zipvoorvork kan en de stuurpen uit de oude zipvoorvork verwijdert.​

van middag enkele uurtjes vrij geweest van school, dit gaf me de tijd om de voorvork af te draaien en te hechten, dit is goed gelukt maar de dealer had mijn vooras verkeerd besteld, dus wachten tot vrijdag de goeie binnenkomt.
gelijk bij jr motoren van middag een remschijf en stage 6 mengbekers besteld dus met geluk zijn die ook na het weekend binnen.

gelukkig vanmiddag al wel vast een ophanging kunnen maken van mijn NRG rempomp en alle kabels voor rem en gas alvast gemonteerd, ps voor de mensen in de buurt; ik ga 20 april oldenzaal wel halen...

hier een paar picca's van de huidige staat, 17 april grote update





Update 17-4-2008
gisteren samen met mikkel hier van het forum aan het beunen geweest en ook samen de sloop naar spullen gezocht, 5auto slopen verder had ik een bosch pompje van een mercedes s klasse 2001 gevonden en een perfect water reservoir. na een paar uurtjes beunen ziet het er dan zo uit:​



Update 18-4-2008
gisteren vol goede moet begonnen met boijnen aan de voorvork en de rest van het project en die moet schoot me al snel in de schoenen, vanochtend om 1.15uur vond ik het genoeg geweest en had ik toch eindelijk berijkt wat me doel was, voorvork is gemonteerd met remmerij en de voorvork is verlaagd.

verder veel kleine dingen gedaan en bussen lopen draaien voor het centreren van het voorwiel enz enz... ook de gifmengerij opgebouwd en de tank is voorzien van echte rode kool tuning brandstof [zie de foto's hieronder]









vandaag en morgen de laatste dingen afwerken en dan zondag knallen op meeting :#

Update 20-4-2008
na vanochtend de laatste dingen te hebben veranderd en me helm stof vrij te hebben gemaakt [ding lag al 4maand in de kast] toch wezen rijden in oldenzaal, eerste uur op de meeting gesleuteld en daarna iedereen eruit kunnen rijden :W en dat met een onbewerkte speed 6poorter dus ik zie de rest van het seizoen met een goed gevoel tegemoet...

Gewicht zit nu totaal met volle tank op 56.2kilo









Update: 26-4-2008

gisteren met pikeheat naar zoetemeer gereden, vanaf enschede 202km 8P en toen we weer terug kwamen had ik een heel mooi flesje in mijn bezit check de foto's hieronder maar...​





zoals je misschien wel kan zien op de foto's hierboven is het flesje met de air-brusch bewerkt er zijn schedels en spoken in verwerkt op de foto een beetje wazig en kitch maar vind het er in het echt wel mooi uitzien +ralf+



en ook eindelijk maar eens me roost uitlaat gemonteerd...


Update 22-5-2008

gisteren mezelf zitten kwellen met het maken van eindopdrachten voor school, hele dag ermee bezig geweest todat me pa thuis kwam tegen half tien toen dacht ik die is de lul dus hij las apparaat aanzetten en daarna heb ik nog tot half twee verder gebeunt 8P maar goed me NX zit er grotendeels op inmiddels ook de benzine pomp en de elektronica dus morgen langs marco van weerd om een draad te tappen in de wig voor de Nozzzzzzzle...​

het magische knopje })​



Mensen die bedankt moeten worden;
* Marco van Weerd voor onderdelen en tuning;
* Mikkel voor mentale steun;
* Papa hieronder in actie, voor het las werk.​

 
Last edited:
het blijft een scooterframe niet bepaald licht en niet bepaald laag dus wat ik er van terecht breng zullen niet bepaald super tijden zijn
maar een beetje sprinten en beunen met plecier dan vind ik het al goed...

sta niet ingeschreven voor sbo 2008 daar vind ik het niet goed genoeg voor nog, volgend jaar 2009 wel sbo rijden en dit jaar gewoon veel kijken bij meetings en paar vrije sprints in nederland en duitsland rijden *D
 
Nou ik heb vorig jaar gezien dat er met een std scooter frame basis echt wel onder de 7 gereden kan worden. als je zelf ook maar licht bent...
 
Nou ik heb vorig jaar gezien dat er met een std scooter frame basis echt wel onder de 7 gereden kan worden. als je zelf ook maar licht bent...

ik weet het John :# onder de 7 rijden is ook best mogelijk maar niet met de 20.9pk die ik nu heb, daar gaat wel verandering inkomen maar waarschijnlijk pas aan het einde van het seizoen...

vrije sprints rijden is ook wel gaaf ik ben al zeker van een startbewijs voor jubbega omdat ik daar vorig jaar ook mee reedt en verder is de bedoeling dat ik genemuiden ga rijden en het SA weekend hockenheim verder zie ik het wel beetje afhankelijk van vrij krijgen op het werk ed...
 
ziet er allemaal goed uit
ma komen er nog kappen op?

zal hem zeker volgen

bedankt voor je reactie, de kappen zit ik nog over te twijfelen, aller eerst maak ik hem klaar zonder kappen en word het frame zwart en de velgen zwart met een afgedraaide & gepolijste rand...

vervolgens ga ik daarna kijken hoe het geheel eruit ziet met kappen en als die erop komen is een ding zeker, dan worden ze ook zwart 8)
 

hope met kappe dan zal er een stuk beter uit zien denk ik :W
en dan in het mat zwart :winner:
 
Nou ik heb vorig jaar gezien dat er met een std scooter frame basis echt wel onder de 7 gereden kan worden. als je zelf ook maar licht bent...

Hij weegt net zoals als jij John.
Misschien iets meer

Zeker leuk om je projectje te zien, Erik.
Have fun met het boinen.
 
Hij weegt net zoals als jij John.
Misschien iets meer

Zeker leuk om je projectje te zien, Erik.
Have fun met het boinen.

hey jij bent ook een mooie mikkel las in John's topic dat hij 100kilo was daar zit ik toch zeker een zak aardappels van 5kilo onder mister bbq koning
 
@ Mikkel: je hebt het uitlaatje in echt gezien dus; you know what your talking about :W binnenkort maar eens dagje samen beunen als de toekomst van jou biatch vorm krijgt...

@ Jack & speedfreak: bedankt voor jullie reactie's...

@ Arno 038: sorry voor het foutje 2000 is het inderdaad niet, de velg is zip type 3 vijf spaaks, heb gisteren het bijpassende voorvorkje opgehaald *D

@ Addicted: inderdaad een mooie velgen combinatie lag al een tijdje in me schuur maar heb ze er nu ook mooi gecoat bij liggen, zie er naar uit om je biatch in het echt te zien man misschien meet ik je op meppel
 
Last edited: