2Fast wand eruit

Status
Not open for further replies.

René S.

6.26
Hallo

Gister ben ik wezen testen met mijn 2fast op de testbank. Ging allemaal goed, bijna alleen maar geblokeerd gemeten. Op het einde nog 1 vrije run om te kijken hoeveel er uit kwam en toen naaide die op 14k.

Cilinder enzo eraf gehaald en er zijn stukken uit de wand. Zelfs in de uitlaat poort mist een stukje. Probleem is, we weten niet waardoor.

Mengsel stond nog te rijk
Geen detonatie.
Squish op 0.6

Ik hoorde dat meerdere mensen de wand eruit hadden liggen en dat hier nog garantie op zit. Weet iemand hier meer van?

/edit

Kleine toevoeging. Hij lekte gelijk kvs bij de kop weg. Na een nachtje gestaan te hebben was meer dan de helft uit het koelsysteem. Dus mischien water in de cilinder waardoor ie te weinig smering kreeg?

Hier even een paar foto's

42ial2t.jpg


35k4d4n.jpg


2u89x7c.jpg


34ez33a.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik dacht ergens gelezen te hebben dat je em moet terugsturen naar italie, waar die waarschijnlijk vergoed kon worden, of een nieuwe wand
 
*huilt* M'n oude cil...

Erg jammer, wat ik van de topic starter hoorde was de cil gewoon aan te raken naar de warmloper/ vastloper (hoe je het wil noemen).
Dus niet extreem heet ofzo.
Koelwater temp weet ik niet.

Mijns inziens lijkt het op een erge warmloper, maar de wand had niet zo los mogen laten.
 
zoals ik het bekijk heeft ie wel te arm gestaan en/of weinig smering oid..

heb je ook een foto van de bovenkant zuiger en de kop?
 
Te weinig smering iig. Ook is hij bij de tapeinden het meest aangelopen, dus deze zou je misschien wel iets te strak hebben aangedraait?
 
dus deze zou je misschien wel iets te strak hebben aangedraait?

Waardoor er dus ook spanning op de wand stond met dit als resultaat.
Je kan denk ik zoiezo wel een mailtje sturen met duidelijke foto's van de schade. Dan kan je hun oordeel horen. Maar denk niet dat je een vergoeding kan verwachten.
 
Idd een duidelijk geval van meerdere factoren , die allemaal al genoemd zijn . Weinig smering , ook duidelijk de te strakke tapeinden en misschien zelfs nog wat te koud fatsoendelijk met het ding gas te gaan geven , onder deze omstandigheden.
 
op hoeveel NM had jij die tapende's vast staan.

ik geloof niet in een verkeerde bougie, want dan fik je een gat in je zuiger.

en smering zal ik het ook niet gooien hoe ik het zo zie:)
 
Ook is hij bij de tapeinden het meest aangelopen, dus deze zou je misschien wel iets te strak hebben aangedraait?

Hij loopt altijd bij de tapeinden aan, daar zit gewoon het meeste materiaal....... heeft meestal niets met aandraaien te maken
 
Last edited:
De cilinder was niet te warm geworden. Die konden we, zoals harjo al zei nog gewoon aanraken en hand erop houden. Radje was ook niet heet, gewoon lekker warm. De temp zelf weet ik niet omdat de meter sneuvelde halverwege. Maar we hebben een uur met meter gebankt en kwam niet boven de 50 gr.

Tapeindes heb ik met de hand vast gezet aangezien ik mijn momentsleutel niet vertrouw. Heb in het verleden 4 setjes tapeinden verneukt(afgebroken) terwijl hij gewoon op 11Nm stond.

Dan de smering. Die stond na mijn inziens rijk genoeg. Met geblokkeerd banken stotterde hij zelfs en kwam ie wat moeilijk hoog in toeren. Rij met echt keihin, sproeier 145.

Bougie is een Denso34

Maar we hebben totaal 2 uur gebankt en er was niks aan de hand voor de naaier. Geen vermogen verlies o.i.d, helemaal niets. Wel gelijk nadat ie naaide lag er water op de bank. Ook lekte hij veel water bij de kop weg. En zijn mijn tapeinden wit uitgeslagen.

Hier nog 2 foto's van zuiger en kop.

4fvm62w.jpg


Die putjes heeft de vorige eigenaar om handen gehad :p
2ecndi1.jpg
 
Te weinig smering iig. Ook is hij bij de tapeinden het meest aangelopen, dus deze zou je misschien wel iets te strak hebben aangedraait?

op tapeinden loopt ie echt niet vast...

dat is weer zo'n fabeltje dat iemand in de wereld heeft geholpen....
 
Water zal het probleem wel geweest zijn. Voor je gevoel loopt ie dan ook rijk.

Ik bedoelde eigenlijk dat ergens iets geknapt is waardoor er water in de cilinder is gekomen. Dan smeert het niet goed meer en loopt ie kapot. Weet niet of dat mogelijk zou kunnen zijn.

In de vrije run stotterde hij overigens verder niet. En sproeier 145 in keihin moet ook gewoon zijn lijkt me. Olie had ik 1:35 gedaan, k gebruik putoline (20 euro de fles)
 
Bij een geblokkeerde meting krijgt de cilinder lang niet zoveel op zijn donder als bij een vrije meting.

Ik denk ook dat je het probleem bij het water moet zoeken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top