2Fast 80cc kit deel 2

A-Bizar said:
misschien een domme nutteloze vraag maar , hoe zit dat nou met die nrg in Italie ( met 2 speed cilinders oid, etc. 30 tot 40 pk had die toch ofzo? zal die ook problemen er mee hebben?

Ik vind het een beetje moeilijk te begrijpen dat het doorslipt. :) ik geloof het wel hoor... ik bedoel dus dat ik er niks van snap en dat ik zo'n voorgevoel heb dat die niet echt helemaal door de pks komt. ( nogmaals : ik zeg niet dat het niet waar is ... het is maar een voorgevoel :) )

Hou in de gaten dat de manier waarop het vermogen (curve) op de transmissie overgebracht wordt ook afhankelijk is van wel of geen slip.
 
Xander said:
Hou in de gaten dat de manier waarop het vermogen (curve) op de transmissie overgebracht wordt ook afhankelijk is van wel of geen slip.

Heb je wel gelijk in ja, maar je kan er wel vanuitgaan dat die 2 cilinder ook meer power onderin zal geven, mits het ding echt 30+ pk heeft.
 
Xander said:
Hou in de gaten dat de manier waarop het vermogen (curve) op de transmissie overgebracht wordt ook afhankelijk is van wel of geen slip.

ja daar heb je wel gelijk in.

Ik heb niet alle blz gelezen van dit toppic maar is het niet een optie om een zwakkere drukveer te nemen en zwakkere trekveren omdat ie t toch wel trekt met het aantal te verwachten pks?

want als je een hele sterke drukveer neemt denk ik dat ie sneller gaat slippen @ vario omdat ie m achter te hard/lang vast blijft houden. ( simpel gezegt dan he )

Of lul ik stront :eek: :p

eddit : of komt de snaar juist meer onder spanning te staan? teoretisch egzien wel... maar in de rpaktijk ook?
 
mol had alles aan drukveren getest van std tot 200+ meen ik

zoals ik zei , dat betella geval komt nu uit , dat niet zonder reden ^ ^
 
A-Bizar said:
ja daar heb je wel gelijk in.

Ik heb niet alle blz gelezen van dit toppic maar is het niet een optie om een zwakkere drukveer te nemen en zwakkere trekveren omdat ie t toch wel trekt met het aantal te verwachten pks?

want als je een hele sterke drukveer neemt denk ik dat ie sneller gaat slippen @ vario omdat ie m achter te hard/lang vast blijft houden. ( simpel gezegt dan he )

Of lul ik stront :eek: :p

eddit : of komt de snaar juist meer onder spanning te staan? teoretisch egzien wel... maar in de rpaktijk ook?

Ik weet niet of het dit topic was, maar ik heb Mol horen zeggen dat er drukveren van malossi wit tot hebo zwart waren getest ofzo :)

*edit* en Tim was me voor...
 
Pronk said:
Dat is idd wel een scherpe opmerking ja, ik kan me haast niet voorstellen dat die NRG daar geen last van heeft...kan Leonardo daar niet achterkomen? :)

Ik heb een beetje gezien hoe die nrg is gemaakt en volgens mij zat er gewoon een over range kit in en klaar. maar ik zal even informeren
 
Zodra ik weer getest heb, of er iemand anders mee bezig is geweest zal ik hier weer een update plaatsen. Voorlopig is alleen de cilinder er ff afgegaan, verder niks bijzonders en dus ook niks meer getest.
Jullie weten allemaal dat dingen bij Koopmans nogaleens lang kunnen duren, zo ook dit omdat het in de avonduurtjes e.d. moet gebeuren. Als ik weer wat info heb komt het zeker. Het slipverhaal komt er ook heus wel uit, of hebben jullie er geen vertrouwen meer in? :)
Hoe wat en wanneer? Ik weet het nog niet. Eerst de slip weg, dan uitlaten testen/cilinder aanpassen e.d.
 
jah dat slip verhaal heb ik ook met me runner kutzooi
pas als hij echt ontzettend heet is na een kleine 5 min rossen dan slipt me snaar niet meer door

ik heb me bus laten afdraaien probleem is bijna weg nu
 
Mol said:
Zodra ik weer getest heb, of er iemand anders mee bezig is geweest zal ik hier weer een update plaatsen. Voorlopig is alleen de cilinder er ff afgegaan, verder niks bijzonders en dus ook niks meer getest.
Jullie weten allemaal dat dingen bij Koopmans nogaleens lang kunnen duren, zo ook dit omdat het in de avonduurtjes e.d. moet gebeuren. Als ik weer wat info heb komt het zeker. Het slipverhaal komt er ook heus wel uit, of hebben jullie er geen vertrouwen meer in? :)
Hoe wat en wanneer? Ik weet het nog niet. Eerst de slip weg, dan uitlaten testen/cilinder aanpassen e.d.
he Molly :)
heb gisteren doorgekregen van The Ant dat mijn blokkie (2f4sjees) klaar ligt :)
deze week ff ontsteking fixen, en framepje in orde maken.
hopelijk zaterdag testen;), en afstellen. hou je op de hoogte
 
Nope, blok ligt uit elkaar op het moment. Er komt binnenkort nog wat nieuw testspul en dan zal er na de vakanties wel weer aan verdergewerkt worden.
 
Back
Top