2e hands scooter miskoop

superr8

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen donderdag een kymco super 8 aangeschaft via een particulier. Deze heb ik laten checken bij een dealer en die heeft enkel vernomen dat de staat van de accu slecht was en de remblokjes binnenkort vervangen moeten worden, voor derest liep de motor wat rauw maar dit zou geen problemen opleveren.

De adverteerder heeft in zijn advertentie gezegd dat de scooter in perfecte technische staat was en dus ook "zo goed als nieuw" verkocht kon worden. Alles bleek anders nadat de scooter na 8km uitviel en met elektrische en kickstarter niet meer aan wilde. laatste 10km heb ik naar huis kunnen lopen.

Dag erna naar de dealer gebracht in de buurt en die vertelt me dat de scooter alles behalve perfecte technische staat is, vliegwiel verkeerd gemonteerd die schade veroorzaakt heeft, vsnaar naar de knoppe etc. etc.

Het komt neer op een bedrag van 395,- na een ritje van 8km..
En wat me dwars zit is dat hij dit wel moest weten, want de accu wordt niet opgeladen tijdens het rijden waardoor die na een uur rijden gegarandeerd uitvalt. Toch verkocht in goede technische staat..

Mijn vraag is nu, kan ik de kosten (die niet voorzien waren) verhalen op de verkopen.

*Ik heb screenshots dat hij in de advertentie en in persoonlijke berichten via marktplaats aangeeft dat er niks technisch mis is.*
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de verkoper al benaderd ?
Zo neen , indien je hem kan bellen /of spreken ... gesprek opnemen .
Indien het een eerlijke verkoper is , zorgt die voor een passende oplossing .
Indien verkoper je "helaas" verkoopt ... en gesprek is opgenomen ... kan je naar de wetswinkel gaan.
 
Heb je een link van de advertentie.. Las ergens op een ander forum dat die gene een super 8 had verkocht.. Wellicht gaat het om dezelfde persoon.

Nadeel van zo`n scooter is dan je hem dan ook helemaal na moet zien.. Zeker als er al dingen verkeerd zijn gemonteerd.. Als de dealer dit moet opknappen dan word het inderdaad een heel duur geintje..

Als je het zelf kan maken kom je veel goedkoper uit.
 
Heb je een link van de advertentie.. Las ergens op een ander forum dat die gene een super 8 had verkocht.. Wellicht gaat het om dezelfde persoon.

Nadeel van zo`n scooter is dan je hem dan ook helemaal na moet zien.. Zeker als er al dingen verkeerd zijn gemonteerd.. Als de dealer dit moet opknappen dan word het inderdaad een heel duur geintje..

Als je het zelf kan maken kom je veel goedkoper uit.


Ja de advertentie heb ik opgeslagen, het betreft de super 8 die ik heb bijgevoegd. Wellicht herken je hem. Bouwjaar is 2009
 

Attachments

  • super8.jpg
    super8.jpg
    166.7 KB · Views: 14
Heb je de verkoper al benaderd ?
Zo neen , indien je hem kan bellen /of spreken ... gesprek opnemen .
Indien het een eerlijke verkoper is , zorgt die voor een passende oplossing .
Indien verkoper je "helaas" verkoopt ... en gesprek is opgenomen ... kan je naar de wetswinkel gaan.

Ja ik heb hem direct na het 1e ritje gebeld dat de scooter totaal niet is zoals hij belooft had.
Meneer vindt het niet zijn verantwoordelijkheid en "wil en kan niks doen". Ik heb voorgesteld dat hij de onderdelen (119,-) zou betalen en ik de arbeidskosten(279,-) wat in mijn ogen een best nette oplossing is. Toch kiest hij ervoor hier niks mee te doen. Ik zat inderdaad zelf ook te denken aan de wetswinkel of even de marktplaats regels omtrent vals adverteren te bekijken.
 
Zo wie zo FF contact opnemen met de wetswinkel , en Marktplaats ..... als je verhaal zo is als je het zegt is het een rotstreek wat je geleverd is .

Indien je de kosten niet kan verhalen , ( mooiste zou zijn Scooter terug brengen en je geld terug ) ... lijkt mij het beste een ander blok er onder te zetten van Bijv : van een sloop bedrijf (met Garantie ).
Geef je regio eens aan ... wellicht kan en Forum lid je verder helpen betreft Montage er van .
 
Zo wie zo FF contact opnemen met de wetswinkel , en Marktplaats ..... als je verhaal zo is als je het zegt is het een rotstreek wat je geleverd is .

Indien je de kosten niet kan verhalen , ( mooiste zou zijn Scooter terug brengen en je geld terug ) ... lijkt mij het beste een ander blok er onder te zetten van Bijv : van een sloop bedrijf (met Garantie ).
Geef je regio eens aan ... wellicht kan en Forum lid je verder helpen betreft Montage er van .

Heb hem laten fixen, hij loopt en start nu goed. Maar dat heeft me wel 2/3 van de aanschafprijs gekost. Heb de verkoper aangeboden om de kosten te verdelen. Ik 280,- en hij 119, hier reageert hij niet op. Morgen ga ik contact leggen met de wetswinkel en marktplaats, voel me flink genaaid namelijk. Vooral de houding van de verkoper is wat me hier boos over kan maken ("ik kan en wil hier niks aan doen").
 
Zo wie zo FF contact opnemen met de wetswinkel , en Marktplaats ..... als je verhaal zo is als je het zegt is het een rotstreek wat je geleverd is .

Indien je de kosten niet kan verhalen , ( mooiste zou zijn Scooter terug brengen en je geld terug ) ... lijkt mij het beste een ander blok er onder te zetten van Bijv : van een sloop bedrijf (met Garantie ).
Geef je regio eens aan ... wellicht kan en Forum lid je verder helpen betreft Montage er van .


Ik denk niet dat marktplaats iets voor je kan betekenen, althans mijn ervaring met marktplaats.nl

Heb hem laten fixen, hij loopt en start nu goed. Maar dat heeft me wel 2/3 van de aanschafprijs gekost. Heb de verkoper aangeboden om de kosten te verdelen. Ik 280,- en hij 119, hier reageert hij niet op. Morgen ga ik contact leggen met de wetswinkel en marktplaats, voel me flink genaaid namelijk. Vooral de houding van de verkoper is wat me hier boos over kan maken ("ik kan en wil hier niks aan doen").

Dat is het nadeel als je een 2ehandse koopt.. In het begin denk je goedkoper uit te zijn..
En dan komt er nog een rekening erbij om hem te maken / op te lappen en dat is hij ineens een stuk duurder dan gedacht..

Vooral bij 4-takt moet je goed uitkijken.. Meeste problemen is vaak een te lage olie stand of te snel met een te kleine sproeier / slechte afstelling / verkeerde motorolie gereden..
En dan komt er ook nog eens erbij dat men er zelf eraan loopt te rotzooien.. Sommige mensen weten wel wat ze doen.. En andere denken te weten wat ze doen.. Oplossingen zijn dan altijd zo goedkoop mogelijk.. En wie zit dan met de problemen.. Die gene die de scooter 2ehands overkoopt.
 
Ik denk niet dat marktplaats iets voor je kan betekenen, althans mijn ervaring met marktplaats.nl



Dat is het nadeel als je een 2ehandse koopt.. In het begin denk je goedkoper uit te zijn..
En dan komt er nog een rekening erbij om hem te maken / op te lappen en dat is hij ineens een stuk duurder dan gedacht..

Vooral bij 4-takt moet je goed uitkijken.. Meeste problemen is vaak een te lage olie stand of te snel met een te kleine sproeier / slechte afstelling / verkeerde motorolie gereden..
En dan komt er ook nog eens erbij dat men er zelf eraan loopt te rotzooien.. Sommige mensen weten wel wat ze doen.. En andere denken te weten wat ze doen.. Oplossingen zijn dan altijd zo goedkoop mogelijk.. En wie zit dan met de problemen.. Die gene die de scooter 2ehands overkoopt.


Yup ik weet het, blijft een risico. Verkoper vertelde me dat de scooter in technisch perfecte staat was. Echter blijkt de waarheid anders. Ik heb zijn advertentie naast de bevestiging van de dealer die hem opgelapt heeft gezet. Ik ga hiermee naar een vriend die in laatste jaar rechtenstudie zit. Ben benieuwd wat die ervan vindt en of ik eventueel wat kan doen hiermee.
 
Yup ik weet het, blijft een risico. Verkoper vertelde me dat de scooter in technisch perfecte staat was. Echter blijkt de waarheid anders. Ik heb zijn advertentie naast de bevestiging van de dealer die hem opgelapt heeft gezet. Ik ga hiermee naar een vriend die in laatste jaar rechtenstudie zit. Ben benieuwd wat die ervan vindt en of ik eventueel wat kan doen hiermee.
Ik heb ook recht gestudeerd als deel van mijn studie, maar ik ben bang dat je geen poot hebt om op te staan.
Indien de scooter "goed" werkte (lees leek te werken) toen je hem overnam van de verkoper en de verkoper aangeeft verder geen technische kennis te hebben omtrent scooters wordt het een lastig verhaal. Enige optie is om aan te tonen dat de verkoper met voorbedachte rade heeft gehandeld. Dat is echter zeer moeilijk en dat wordt een lang verhaal met rechters, advocaten en noem maar op.
 
Geef je weinig kans.
Een mondelinge overeenkomst is leuk en aardig, maar dan moet je wel een onafhankelijke derde partij hebben die wil/kan getuigen.
We leven nu eenmaal in een maatschappij waar alles op schrift dient te staan.
Dus alleen wanneer je een, door beide partijen, ondertekent document/verkoop overeenkomst hebt dan heb je een stok om mee te slaan...
 
Back
Top