2e hands project of nieuw?

Status
Not open for further replies.

angerb0y

Well-Known Member
heyy mensen zoals sommige van jullie mischien wel weten is mijn nieuwe gilera runner tijdje terug gestolen, ik krijg rond volgende week geld terug van de verzekering en dan heb ik in totaal rond de 3000 euro te besteden aan een scooter.

nou was mijn vraag: Zal ik een gloednieuwe kopen en weinig geld overhouden om er wat mee te doen.

of ik kan een 2e handsje kopen en helemaal tunen/opknappen en dan hou ik nog geld over voor het geval dat er iets aan kapot gaat.

alvast bedankt! :D
 
Advertisement - register to remove this

leer eerst maar is met zoon ding te rijden ipv er eerst een 70cc onder te gooien. :) weet niet hoesnel zoon ding loopt als je het ontgrenst maar ik gok toch dik 80 90 ofzo. (origineel)
 
Ja 85 echte ongeveer.

En inderdaad, ga eerst eens goed leren schakelen en gevoel ervoor krijgen.
Als je gelijk een 70cc steekt dan beland je nog tegen een boom ofzo..
 
ja ok, maar het is wel handig om alvast een goede setup te weten voor dagenlijks straatgebruik. ik heb 1500 eutjes om em te tunen etc. ik dacht zelf aan een polini 70cc? en dan moet ik wss ook nieuwe lagers en krukas kopen ? grtzzz
 
je kan best met een snelle setup leeren rijden hoor

ik ben zelf met motoren begonen dus ;)

met een schakel kan je ook zelf bepaalen of je in zijn powerband rijd of niet he
 
dit is trouwens op am6 wel een mooie setup voor op straat wel met onderhoud

cilinder: roze top
krukas: rito
uitlaat:yasuni hmr/2
carb:21mm dellie
kopeling: polini 5 plaats

dit rijd egt heerlijk voor op straat

maar als je minder onderhoud wilt zou ik voor een zwarte top gaan ;)
 
ik ben niet zo'n fan van polini op am6

rijd zelf op het moment met een w-poort rijd opzich wel leuk maar is te duur voor wat je krijgt

en de roze top is geloof ik 76 en zwarte top 74

en dit zijn koppel cilinder dus trekt die zeker goed mee op
 
dit is trouwens op am6 wel een mooie setup voor op straat wel met onderhoud

cilinder: roze top
krukas: rito
uitlaat:yasuni hmr/2
carb:21mm dellie
kopeling: polini 5 plaats

dit rijd egt heerlijk voor op straat

maar als je minder onderhoud wilt zou ik voor een zwarte top gaan ;)


hmmm, is dit idd een goede setup?? anyway moet ik geen nieuwe lagers kopen? thx mense
 
btw he, de schakelvolgorde van een schakel is tog 1 - vrij - 2 - 3- 4- 5 -6 ofzo ? :p
ahah ik ga zaterdag met een maatje achterop 70 + km rijden vanuit brabant naar capelle en ik weet nog niet wat de volgorde is. schakelen kan ik wel in theorie. linker remklauw is koppeling. bij genoeg toeren gas loslaten, koppeling inhouden en dan met je voet schakelen en dan weer gas geven. haha dat gaat echt een leuk daggie worden :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top