2e hands agm scooter gekocht.

ongesgoolde

New Member
Heb begrepen na hier wat gelezen te hebben dat en agm vx50 een chinees barrel is.Heb er een paar weken geleden een gekocht en een een nieuwe accu in gezet omdat dat nodig was volgens vorige eigenaar wegens slecht starten en goede benzine(BP ultimate) en olie(Putoline) in gepropt.maar probleem blijft .Iemand suggesties, of gewoon net zo lang door blijven rijden totdat dat lel het echt niet meer doet?
Bij voorbaat dank.
 
Advertisement - register to remove this

Door rijden als die nog gewoon "lekker" rijd, tot die kapot is is jammer want misschien is het iets klein.

Maar zoals @Giodam al vroeg:

Geef eens wat meer info en wat nu het probleem is.

Anders ben ik bang dat weinigen je gaan helpen. Hoe kunnen we ook reageren en helpen als we niets weten.

En geloof mij, dit forum is echt een bron van kennis als je de juiste info vraagt.

Gissen doe ik in ieder geval niet!
 
Hij start beroerd moet echt eerst een hoop gas geven en als die warm is slaat ie af wanneer die stationair loopt.Wat moet ik doen carburateur schoonmaken nieuwe bougie? Oh en kan ik de kleppen schoonmaken zonder ze te stellen door de kop eraf te halen en dan wd40 en een borsteltje?
Heb er niet al te veel verstand van maar hoop hier het een en ander te leren.
Alvast bedankt en super dat jullie zo snel reageren.
 
Wowowowow, rustig aan cowboy, je zegt dat je de kleppen wil schoonmaken, niet doen. Helemaal niet als je er geen verstand van hebt. Je kleppen hebben olie nodig om goed te functioneren, er zit dan meestal een kleine beetje olie in je kleppen kop.

Zoals ik al zei in mijn vorige post...... meer info? bouwjaar, km-stand?
Wanneer je scooter slecht start kan het je kleppen zijn. Weet je toevallig wanneer het laatste grote beurtje is geweest? incl. kleppen gesteld? Want lijkt mij als de scooter uitvalt tijdens stationair en slecht start, is het 99,9% van de gevallen de kleppen.
 
Geen idee dus ga ik er maar vanuit dat het een kleine beurt betrof.
Als het een kleine beurt is, dan zijn de kleppen waarschijnlijk niet afgesteld. Heb je een manual van de AGM? Want daar staat precies in hoe je je kleppen kan stellen. Anders naar de zaak, kleppen stellen kost niet meer dan 100 euro.
Of je probeert het zelf.

Hier een video:

Ik zou vloeistoffen nalopen, niet alleen op ouderdom maar ook op hoeveelheid.
Groet
Welke vloeistoffen zorgen dan voor het slechte starten? Hij heeft zijn olie ververst, wat al in zijn verhaal stond. Benzine is euro98 (BP Ultimate).
 
Welke vloeistoffen zorgen dan voor het slechte starten? Hij heeft zijn olie ververst, wat al in zijn verhaal stond. Benzine is euro98 (BP Ultimate).
[/QUOTE]

Oeps, je hebt gelijk, ik heb niet goed gelezen... Dankje!
 
Bouwjaar 2015 en er staat 5003 km op de te teller afgelopen zomer beurt gehad volgens vorige eigenaar.

Daar zou ik nooit van uit gaan.. Beter bij een 2ehandse koop altijd een extra beurt laten uitvoeren.. En dan er pas ermee gaan rijden.
Er zijn genoeg rijders die lopen te liegen bij de verkoop van hun scooter.

Niet stationair lopen zonder gashendel te bedienen is zeker dat de klepspeling op dit moment niet klopt.. Heb dit probleem zelf ook gehad.
 
Back
Top