2e hands Aerox aanschaffen

Speedfightlover

Laagvlieger
Dinsdag ga ik mijn eerste Aerox kopen. Nu ben ik met speedfights bekend waar ik op moet letten bij de aanschaf. Maar heeft een Aerox ook bepaalde punten die extra aandacht eisen / waar ik op moet letten?
 
Advertisement - register to remove this

Zou je dat wel doen een aerox?? De meeste zijn zwaar afgetrapt.. Wil je zoiets opknappen dan gaat er heel veel geld erin zitten... Zou zelf dan eerder voor de wat nieuwer model aerox naked kijken.. Zit hetzelfde blok eronder en dan is de kans dat je sneller kan rijden groter dan dat je aan het sleutelen bent.


Om geen gezeik te krijgen met de RDW... Laten controleren of dat het bloknummer klopt met het frame nummer van de scooter.. Als dat niet klopt en je krijgt een WOK status dan kan het wel eens zijn dat het voertuig in beslag kan worden genomen wegens fraude.. Rdw is hier heel strikt in..

9 / 10 keer komt er een ander blok onder wat er niet oorspronkelijk eronder zat..
Overigens schijnt het dat er geen koplamp voor deze scooters meer word gemaakt..(de gene die euro gekeurd zijn)
 
Scooter ziet er wel goed uit en blok is vorige maand gereviseerd. Enige probleem was dat er schade aan de voorkap zit en het slot ivm poging diefstal. Nieuwe remmen en bandjes. Dus dacht wel interessant. Maar kan dus beter een naked zoeken?
 
... Ziet dat ding er standaard uit ? of zie dat er al boel aan versleuteld / aangepast is ?
Zit de origineele Teller er op ? wat is de Km stand ? bouwjaar ?

Niet elke Aerox is afgetrapt.
 
Enige wat duidelijk veranderd is : sportstuur ( originele stuur niet aanwezig ) en de uitlaat. Volgens eigenaar is blok volledig gereviseerd vorige maand. Nieuwe bandjes en remmen. Bouwjaar 2005, ga er vanuit ergens rond de 25.000 te hebben gereden maar blok is gereviseerd dus dat zou ik feite goed moeten zitten.

Heb hem nog niet gezien, afspraak staat voor dinsdag.
 
speedfightlover said:
maar blok is gereviseerd dus dat zou ik feite goed moeten zitten.
Dat ligt eraan wat er allemaal gereviseerd is want sommige verkopers vinden dat ze het hele blok hebben gereviseerd als ze de uitlaat een nieuw zwart kleurtje hebben gespoten.

Zou toch maar eens vragen naar de rekening van de revisie.
Of wanneer hij het zelf heeft gedaan, de rekeningen van de onderdelen die vervangen zijn.

Want wie verkoopt nu zijn scooter als hij veel geld heeft uitgegeven voor een revisie aan een scooter van 12 jaren, die kosten krijg je nooit meer terug???
 
Misschien is het een aerox van rond het jaar 2000... 2005 zou wel kunnen alleen geven mensen met een hele oude scooter vaak aan dat hij van 2005 is.. Dit omdat hij bij 2005 op kenteken is gezet.. dat heeft verder niks met het bouwjaar van de scooter te maken.. Zou dan toch het frame nummer laten checken om te zien welk bouwjaar daar bij hoort..


Want wie verkoopt nu zijn scooter als hij veel geld heeft uitgegeven voor een revisie aan een scooter van 12 jaren, die kosten krijg je nooit meer terug???

Kijk jij snapt het..

Men gaat niet ineens heel veel geld in een scooter steken om hem voor nop weg te doen..



Maak eens een foto van die aerox.. Kan zo zien of het een beunhok is of een nette 2ehandse..

Als er Str8 of DMP kappen erop zitten / ding slecht is overgespoten zegt het al genoeg dat het een beun ding is..

Bij een nette scooter zit vaak gewoon de originele kappenset er nog erop..
 
Daarnaast maar de vraag of speedfightlover in Amsterdam of in een andere grote stad woont.. Met die milieu zones wil je echt geen oude barrel meer kopen..
De investering om zo`n nog op te knappen is net zo veel als een nieuwe scooter kopen..

Naar mijn idee kan je beter op dit momenteel nog een euro2 of euro 3 scooter kopen.. Na 1 januari 2018 word alles euro 4..
 
Back
Top