2de hands scooter kopen

Advertisement - register to remove this

Klinkt als heling :p

Normaal ga je samen naar overschrijfpunt en net voor of na overschrijven overhandig je het geld.

Ook altijd slim om even het framenummer en kentekenpapieren te vergelijken voor de aankoop !
 
Je kan eerst de Website van de : RDW raadplegen ...kenteken invoeren , en je weet de Status van het voertuig .

Ik zou het wel vreemd vinden als een verkoper zegt : neem de Scooter maar mee , en schrijf later maar over .
 
Als de verkoper het goed vind dat je hem gewoon zelf gaat overschrijven dan vertrouw ik het ergens niet. Je zou dan namelijk gewoon op zijn naam kunnen rijden. Elke boete die je maakt komt op zijn naam te staan. Beetje vreemd allemaal maar goed. Wat Brute-Force zegt, op de RDW site kun je het kenteken invoeren en de status bekijken van de scooter. Met status bedoel ik of er een wok op zit en of hij als gestolen genoteerd staat.
 
Scooter moet je altijd eerste overschijven en dan een betaling doen.. Anders eventueel een kleine aanbetaling doen..
Een 2ehandse scooter is voor mij altijd problemen.. Wil je iets goeds koop liever dan een nieuwe.
 
Scooter moet je altijd eerste overschijven en dan een betaling doen.. Anders eventueel een kleine aanbetaling doen..
Een 2ehandse scooter is voor mij altijd problemen.. Wil je iets goeds koop liever dan een nieuwe.

Een Scooter moet je altijd EERST betalen ... dan pas over schrijven .... Als je de Scooter op naam zet ,ben je wettige eigenaar, als je dan de verkoper NIET betaald... heeft de verkoper geen poot om op te staan.

Ik heb 2 x een gebruikte Scooter gekocht ... en bij alle 2 geen spijt van dat ik ze gekocht heb ondanks dat ze 2e hands waren .
( beide scooters zagen er goed uit , en ik heb goed bekeken of er bouten of moeren waren die beschadigd waren , een versleutelde Scooter herken je snel als er een aantal bouten / moeren beschadigd zijn , of verzegelingen verbroken zijn). Met verzegeling bedoel ik .. je zie dat bouten voorzien zijn van verf op de bout / moer en Carter / Frame.
 
Die verzegeling zegt eigenlijk ook weinig..

Bij mij onder garantie banden vervangen... En toen moest de verzegelde remklauw er ook eraf.. En een zo`n bout heeft daarna altijd al anders gezeten..
 
Back
Top