28-30 juli Stage6/70 Open Cup @ MST Battle (D)

Ik zal dan eensch mijn verhaal doen :)

Donderdag ochtend de laatste boel ingepakt en toen richting germanie vertrokken. Bij de grens was al snel duidelijk dat in het vaginatie systeem van Len zijn bus van een dag oud alleen nog de nederlandsche kaart stond.
Uit eindelijk na enig telefonisch overleg met Kenny toch in de heimat geariveerd.

Aldaar even de 2 afgeladen bussen leeg getrokken en ons kamp opgezet.
Toen de hele boel stond werden we welkom geheten durch ein bundes tornado, maar dat mocht de pret niet drukken waarna we toch het eerste biertje hebben kunnen adopteren.

Vrijdag konden we vrij gieren en konde we onze lol op op de baan bestaande uit asfalt en beton platen :) Jasper kwam toen nog in aanraking met een knaap in korte broek waardoor zijn weekend strande.

Zaterdag weer trainen en kwalificeren. De eerste kwali ging lekker en ik had dan ook de snelste tijd, maar aan het eind van de kwali kapte mijn scooter ermee. Na veel zoeken bleek uit eindelijk de ontsteking dood te zijn. Na enige hulp van Jasper en Marko bracht een ontsteking van Twan de redding.
Maar de 2e kwali kon ik vergeten en uit eindelijk had ik een 4e tijd.

Zaterdag, aardige chaos op de grid, iedereen ging gewoon ergens staan....
Bij de eerste race had ik kopstart en kon er gelijk goed vandoor. In de 9e ronde brak mijn achterkant uit bij het opkomen van het rechte stuk, met een dikke schuiver tot gevolg.
Gelukkig weer op kunnen staan en verder rijden, de scooter stuurde voor geen meter meer in de korte bochten. Uiteindelijk toch nog 7e geworden.

Na de race even de scooter gerestaureerd door er een nieuwe vork en uitlaat onder te hangen. en er een nieuw zuigerveertje in gestoken.

De start van de 2e race was ook weer erg rommelig en ik had weer kopstart. Maar de scooter stuurde niet als normaal en al snel was ik 3 plekken kwijt. Al snel kwam een rode vlag omdat een leipe zwitser zich op had gevouwen.
Na de herstart kon ik er niet meer van maken dan een 3e plek in een race waar je iedere ronde weer verbaasde wat je op de baan tegen kwam. Bijna continue was de gele vlag van toepassing en lag er wel iemand naast de baan.
Uiteindelijk als 3e gefinisht en totaal ook 3e geworden.

Na de race samen met mark en rik even traditioneel de achterband opgerookt.

De sfeer was echt goed en de races waren echt kicke, een hele apparte ervaring :D

1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


13


14


15


16
 
Was inderdaad een lekker ruim veld.
Rijders niveau was best sterk, reden ook hoop gekken zwitsers.
Die reden eerst met 25mm carbs en later in race met 19mm moesten ze wat compenseren en hebben geen van allen de finish gehaald geloof ik :D

Maar reden ook aantal "snor scooters" bij, het motorische niveau was iig niet zo hoog als Adria ofzo.
 
dani said:
Was inderdaad een lekker ruim veld.
Rijders niveau was best sterk, reden ook hoop gekken zwitsers.
Die reden eerst met 25mm carbs en later in race met 19mm moesten ze wat compenseren en hebben geen van allen de finish gehaald geloof ik :D

Maar reden ook aantal "snor scooters" bij, het motorische niveau was iig niet zo hoog als Adria ofzo.


en als je dan al goed kan battelen met die 25mm carbs is voor jou leuk en voor hun minder prettig :D
 
Mijn verhaal dan maar:

Na Donderdag ochtend vertrokken te zijn richting de Bundes Republik bleek dat het niet toegestaan was om te gaan trainen. Maar gezien de warme weersomstandigheden tijdens de busreis er naar toe mocht dit bericht de pret niet drukken. Nadat de 2 afgeladen bussen leeg getrokken waren en wij ons kamp opgezet hadden konden we genieten van een welverdient biertje. Echter het begon de te donderen in het oosten wat de pret even in de wacht zette. Na wat stormen getrotseerd te hebben konden we dan uiteindelijk toch nog genieten van de welverdiende bieren

Vrijdag konden we de gehelde dag vrij trainen. Eerste training gebruikt om voornamelijk te wennen aan de 70 cc waar ik nog nooit op gereden had en om gelijk een goede tempo op te bouwen op deze nieuwe baan. De baan bestond overigen uit een samehangsel van asfalt beton wat het extra spannend maakte om hard rond te gaan. Desalniettemin was het toch een zeer snel en technisch baantje. Deze dag kon ik afsluiten met een tijd ergens in de 53 seconde.

Zaterdag was de dag van het kwalificeren. De eerste kwali ging lekker en ik had uiteindelijk de 10e tijd voor mijn nieuwe vrind Mark maar achter Dani. Na wat nieuwe onderdelen gemonteerd te hebben begon de tweede kwali. Uiteindelijk was mijn tijd wel sneller dan de eerste kwali, alleen vonden andere rijders het ook nodig om hun tijd te verbeteren zoals ook mijn vrind Mark die 3-duizendste sneller was. Na twee kwalificaties had ik een 14e plaats als resultaat. Al met al niet zo een slechte positie in een veld van 32 rijders en tijdens mijn eerste optreden op een 70 cc machine.

Zondag, aardige chaos op de grid. De man die ons moest opstellen had blijkbaar genoeg ellende gehad na het opstellen van de eerste twee rijen zodat de rest maar ergens moest gaan staan. Dit kostte me dus al gelijk plekken zonder gestart te zijn. Na de start moesten 32 rijders door een chicane wat wel het enig duw - en trek werk met zich meebracht. Na een x aantal ronden lag ik op een achtste plek maar door een fout van mij bij het inhalen van een achterblijver ging ik veels te hard op een bocht af waardoor ik even buiten de baan raakte. Hierdoor verloor ik gelijk drie plaatsen en had ik Mark in mij nek zitten. UIteindelijk kwam ik als 11e onder de vlag door.

De start van de 2e race was hetzelfde als de eerste erg rommelig dus. Alleen dit keer was ik wel op tijd (misschien te vroeg) weg waardoor ik gelijk vooraan in het veld meereed. Maar na een paar ronde kwam de rode vlag door een valpartij van een Aerox.

Er moest opnieuw gestart worden en weer was ik goed op weg. Alleen na de eerste ronde werd ik geraakt in de achterkant waardoor er waarschijnlijk iets in de vertandig begon aan te lopen. Hierdoor liep mijn scooter niet genoeg toeren meer waardoor ik snelheid verloor. Door het slechter lopen van de scooter kon ik de twee man achter mij niet voorblijven waardoor ik uiteindelijk 10e geworden ben. Na de race hebben we als Hollander traditioneel de achterband opgerookt wat goed in de smaak viel bij de toeschouwers.

In eerste instantie was ik 11e totaal geworden. Hierdoor mocht ik niet op het podium komen om een beker op te halen. Alleen na het bestuderen van de uitslagen door de wedstrijdleiding bleek ik toch 10e te zijn. Hierdoor kon ik achteraf een beker ophalen bij Freddy Koopmans die i.p.v. 10e 9e werd.

De sfeer was echt heel appart en het racen met een 70 cc in zo een grote groep was echt heel erg gaaf en zeker voor herhaling vatbaar.
 
Last edited:
Back
Top