24mm carb 80cc

ddezwart

Member
Wat is de beste afstelling voor een 24mm carburateur op een piaggio 80cc 4t? Welke sproeier en op hoeveel slagen moet de luchtschroef?

En welke rollen/drukveer/trekveren?

Advertisement - register to remove this

Mdj004

Polini race vonkjes.
We zouden je graag de perfecte afstelling geven, maar elke scooter is anders. Anders was het wel mogelijk om een perfect kitje te kopen. 4t is niet mijn ding dus ik kan ook geen richtlijnen geven, sorry.

Welke carb en spruitstuk wil je gaan gebruiken? Ik denk dat het spruitstuk van de 100cc zip wel op een 50cc kop past (als de 100cc carb al groter is dan de 50cc carb...), maar verder zijn er vgm geen andere grotere spruitstukken voor piaggio 4t

ddezwart

Member
Welke carb en spruitstuk wil je gaan gebruiken? Ik denk dat het spruitstuk van de 100cc zip wel op een 50cc kop past (als de 100cc carb al groter is dan de 50cc carb...), maar verder zijn er vgm geen andere grotere spruitstukken voor piaggio 4t
Ik heb nu een 24mm gy6 spruitstuk van naraku en die past, alleen heb ik nog een probleem met de gaskabel. Die moet namelijk een stukje langer

Ik ben verder niet bekend met de gy6 carb, maar in mijn oude fly 125 zat vgm een sproeier 82 in een 26mm keihin carb. Weet niet of je iets hebt aan die gegevens, maar ik denk dat je het gewoon moet testen

ddezwart

Member
Ik ben verder niet bekend met de gy6 carb, maar in mijn oude fly 125 zat vgm een sproeier 82 in een 26mm keihin carb. Weet niet of je iets hebt aan die gegevens, maar ik denk dat je het gewoon moet testen
Toevallig ga ik binnenkort een fly 125 halen, goed om te weten. Maar het is inderdaad gewoon testen en kijken wat het doet. In mijn originele carb van 18.5mm met de 80cc zat een sproeier 84 dus ik nam aan dat ik sowieso hoger dan dat moest gaan

Ik ben allerlei piaggio werkplaatshandleidingen aan het bekijken en op de beverly 125 4T4V zit een 30mm carb met sproeier 105. Dus naar aanleiding van bovengenoemde gegevens gok ik dat je met de 24mm carb rond de sproeier 90 zit

ddezwart

Member
Nope het is niet gelukt, het originele luchtfilter paste er niet meer op omdat de slang klem kwam te zitten tegen mijn achterspatbord. Moet een powerfilter bestellen.

Een universele slang kopen en die op maat maken misschien een optie? Dan klinkt je zip tenminste niet als een stofzuiger, kan je ook in nat weer rijden en blijft de boel onopvallend

Ik ga morgen een 20,5 carb testen op mn 80cc zip. Is een carb die van een vespa 4v of 100cc zip komt, allemaal piaggio orginele onderdelen dus. Ik zal je laten weten wat het verschil is. Ondertussen de 24mm al getest?

ddezwart

Member
Ik ga morgen een 20,5 carb testen op mn 80cc zip. Is een carb die van een vespa 4v of 100cc zip komt, allemaal piaggio orginele onderdelen dus. Ik zal je laten weten wat het verschil is. Ondertussen de 24mm al getest?
Top laat maar weten. Nee ik heb hem nog niet kunnen testen omdat ik een ander probleem heb nu, hij stottert bij vol gas en knalt uit de uitlaat. Heb al andere sproeiers geprobeerd en de luchtschroef of verschillende standen gezet maar niks werkte, ook gekeken of hij valse lucht pakte maar dat doet hij ook niet. Bougie was goed. Cdi vervangen, deed ook niks. Ik weet het even niet meer haha

ddezwart

Member
Ik denk het de ontsteking is ja, als ik er niet aan heb gezeten kan hij ook niet van tijd af zijn toch? Ik dacht aan een draadbreuk ergens in de kabel naar mijn cdi aangezien dat draadje ook klem zit tussen mijn voetenplank en frame
Post automatically merged:

Carburateur heb ik al schoongemaakt

Ik heb vandaag de 20.5mm getest en rijdt super. Die carb past ook gewoon in je standaard spruitstuk. Iets meer trekkracht onderin en op hoege toeren klinkt en voelt hij iets gelukkiger dan met de 18.5mm. Qua top merk ik geen verschil, heb het ook niet nauwkeurig gemeten.
In de nieuwe carb heb ik dezelde sproeier gezet (84) alleen heb ik het idee dat het mengsel nu iets te rijk is. Mn uitlaat ploft namelijk bij gas loslaten alsof het een backfire is uit een standaard uitlaat haha, deed die voorheen niet. Niet bepaald logisch (?).
Tot slot denk ik dat 24mm een beetje overkill is, zoals Marcel zegt lijkt het me een teveel met een standaard kop.

Advertisement - register to remove this