24 mm Arreche

YasinB

:: SA Slider::
Wat weten jullie hiervan ik ken aan een komen daarom vraag ik het @ forum omdat ik altijd hoor van dit Arreche dat zijn kut carbu' s
24 Arreche met filter en spruitstuk
b.v.d.

Runneraman8)
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er ook 1...het zijn echt hele gare carbs...

Moeilijk af te stellen, vage sproeiers, die je bijna nergens kan krijgen en je kan geen spullen uitwisselen met andere carbs (zoals DO enz)
 
in duitsland heel populair ... goedkoop , slecht afgewerkt , sproeiers aleen in stapjes van 5 ... owjah , en t is amal nabou
 
ik heb een amal 21 gehad
mjah ik kreeg mn scooter met die carb niet aan....
dus d8 ik maybe 24 mm is wat verbeterd dus niet :(
mjah dan maar een DO 25 thx for info
 
Ik heb een Amal 12 ofzo op mijn buitenboordmotor. Afwerking is slecht, maar hij doet het al 30 jaar ofzo :)
 
ik weet niet waar jullie het over hebben, ik heb zelf een 24 arreche/amal en die loopt echt super , was makkelijk af te stellen in bij mij in de buurt zitten 3 scooterdealers en die kunne ze allemaal die spoeier leveren , het zijn dezelfde spoeier als mikuni.

vind het echt een fijn dingetje
 
ik heb ook een 19mm arreche carburateur gehad, echt nooit problemen mee gehad, enkel plezier ;-)
er is 1 nadeel; dat de sproeiers met stappen van 5 zijn
 
Ik ben hem nu aan het afstellen, 180 was te klein ==> haperen op top, onderin heerlijk, 200 onderin sputteren, maar nog niet goed kunnen testen, maar ik heb het idee dat het een beetje doodloopt, en ga er ook niet veel tijd in steken omdat hij er toch vanaf gaat :) Maar ik vind hem er wel ok uitzien.
 
ik heb er ook een en ik vind het een prima carbje. dat die sproeier maten in grotere stappen gaan is niet erg omdat je tov bv. een d.o. carb een grotere maat gebruikt. ik heb er bv. nu een 140 in. maar ik moet bekennen dat ik geen vergelijkingsmateriaal heb, alleen de standaard d.o. 12mm maar die zet je niet op een evo70.
 
Arreche/Amal 24mm is echt een carb die je in de haard kan gooien

Met bram zijn carb hebben we eeuwen lopen afstellen met alle sproeiers die er wel niet verkrijgbaar waren..
 
Originally posted by Hessman
Arreche/Amal 24mm is echt een carb die je in de haard kan gooien

Met bram zijn carb hebben we eeuwen lopen afstellen met alle sproeiers die er wel niet verkrijgbaar waren..

dit is wel erg makkelijk zeggen natuurlijk... no offence!

vertel er ook bij waarom ze zo slecht zijn.

ik heb er geen probs mee, maar ben natuurlijk wel benieuwd of een d.o. beter is.
 
Ik kreeg het dus niet voor elkaar om dat rot ding af te stellen...het maakte niet uit wat voor sproeier ik er in stopte hij bleef teveel lucht krijgen...

Daarna heb ik [voorlopig] een 19 DO erop geplant...en daar deed ik een sproeier in en hij reed...

Bij de DO heb ik 1 keer de sproeier moeten verwisselen en hij stond goed.

Bij die amal was dat wel anders...ik werd er een beetje gestressed van...
 
ik heb ooit een 21mm Amal gehad; kreeg me scooter niet aan..

heb een 17,5mm amal gehad, liep goed.

Daarna standaard 12mm gurtner erop; ;liep veel beter!
Daarna 19mm DO erop; liep nog een stuk soepeler en sterker.

Ik zou dus zeggen, koop geen amal !
 
MMMmm aralfa heeft dus ook zon 21 arreche en hij ze zien er niet slecht uit hij heeft em helemaal gepolijst etc en ziet ie er wel goed uit dus...
Mjah zoals de velen zeggen die arreche hoort meer in de prullenbak thuis :(
 
Back
Top