23 juni Meeting Deventer ....

Originally posted by Ruud
Ik vind het niet gek dat er tegenstand geboden wordt door de politiek... Streetraces staan in een kwaad daglicht, scooters staan zoiezo in een kwaad daglicht bij de bevolking en politiek.

Een meeting levert al heel snel gevaarlijke situaties op en dat kan gewoon niet... Bij een meeting denkt men aan streetraces. Het is gewoon een kwestie van 1 + 1

Ik zeg niet dat ik het intrekken van die vergunning goedkeur of dat ik het leuk vind ofzo (ik zeg het niet ;)) maar er zijn zeker wel gegronde argumenten aan te voeren waarom je de meeting eerder zou verbieden dan dat je het door zou laten gaan...

Da's waar, maar daar konden ze ook mee komen voordat Inne €800 euro kosten gemaakt had
 
Originally posted by Wout


Da's waar, maar daar konden ze ook mee komen voordat Inne €800 euro kosten gemaakt had

Daarom lijkt het mij ook niet echt een groot probleem om een vordering van €800,- in te dienen bij de gemeente....

Ga eens praten met een advocaat/rechtswinkel...

1e consult is meestal gratis bij een advocaat toch?
 
Originally posted by Wout


Da's waar, maar daar konden ze ook mee komen voordat Inne €800 euro kosten gemaakt had

Dat is voor het grootste deel niet de schuld van de gemeente, maar van die Frank die heeft gezegd dat vergunning enzo alles in orde kwam...

Voor ik de flyers liet drukken was ik erg onzeker (ook omwille van de kosten), maar hij gaf me duidelijk kenbaar dat alles geregeld zou worden.... niet dus...
 
Originally posted by Razma


Dat is voor het grootste deel niet de schuld van de gemeente, maar van die Frank die heeft gezegd dat vergunning enzo alles in orde kwam...

Voor ik de flyers liet drukken was ik erg onzeker (ook omwille van de kosten), maar hij gaf me duidelijk kenbaar dat alles geregeld zou worden.... niet dus...

Je had niets zwart op wit toen je orders ging plaatsen voor t-shirts en drukwerk??
 
Originally posted by Ruud


Daarom lijkt het mij ook niet echt een groot probleem om een vordering van €800,- in te dienen bij de gemeente....

Ga eens praten met een advocaat/rechtswinkel...

1e consult is meestal gratis bij een advocaat toch?

die 800 euro moet ook niet ingediend worden bij gemeente, maar bij die gast van Raster werkgroep die als 'organisator' optrad en op het laatste afhaakte omdat hun de verantwoordelijkheid niet meer wilden...

zoals vorige reply.. hij had gezegd dat alles in orde ging komen
 
Originally posted by Razma


die 800 euro moet ook niet ingediend worden bij gemeente, maar bij die gast van Raster werkgroep die als 'organisator' optrad en op het laatste afhaakte omdat hun de verantwoordelijkheid niet meer wilden...

zoals vorige reply.. hij had gezegd dat alles in orde ging komen

Als je niets zwart op wit hebt wordt het erg lastig... zijn woord tegen dat van jou....

Ik weet niet hoe het ambtelijkapparaat daar werkt natuurlijk maar met gemeente bedoel ik degene die hier "aansprakelijk" voor is
 
Originally posted by Ruud


tsjah de politiek heeft nou eenmaal het laatste woord... tis gewoon klote dat men het nadat de voorbereidingen gestart waren heeft afgeblazen... ze hebben weinig fatsoen daar in Deventer.....

hebben ze zowieso wel in de gaten hoeveel er al voorbereid is, hoe groot de meeting zou worden en hoeveel mensen al van plan waren te komen en hoeveel mensen nog steeds van plan zijn te komen omdat ze geen internet hebben?

word leuk daar zondag :|
 
Wat is dit ongelooflijk KUT... Niet te geloven, helemaal zo kort van tevoren... Natuurlijk wil ik ook wel in de kosten tegemoet komen, het laatste dat ik wil, is dat Inne ontmoedigd wordt in het organiseren van dit soort evenementen... Ik bouw ***** speciaal een scooter op voor dit soort evenementen, wat moet ik met zo'n apparaat als het strax allemaal verboden wordt?
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ik bouw ***** speciaal een scooter op voor dit soort evenementen, wat moet ik met zo'n apparaat als het strax allemaal verboden wordt?
gewoon lekker illegal bleren......................
 
Echt triest gewoon om op het laatste moment de vergunning in te trekken. Kijk, natuurlijk zitten er gevaren aan een meeting maar als zulke meetings niet meer goed gekeurd worden, zal het alleen maar erger worden. Kijk maar naar de autosprints die steeds vaker worden gehouden.

Wanneer dit soort dingen illegaal gaan plaats vinden zal er veel minder rekening kunnen worden gehouden met de veiligheid en het beperken van de overlast. Dit zal natuurlijk resulteren in ongelukken. Dit soort ongelukken zullen weer tot gevolg hebben dat politie en justitie nog harder gaan optreden. Zo kom je in een viceuze cirkel terecht waar beide partijen niets mee opschieten. Scooterrijders niet vanwege de grotere risico's en boetes, politie en justitie niet omdat er veel werk gaat zitten in het voorkomen van illegale meetings en sprints terwijl deze mensen hun zo kostbare tijd naar mijn inzien aanmerkelijk beter kunnen gebruiken.

Vooral ook triest is dat er eerst wordt aangegeven dat men medewerking wil verlenen, waarop Inne heel veel dingen heeft geregeld om de meeting zo veilig/goed mogelijk te laten verlopen. Vervolgens trekt een of andere ambtelijk gedrocht zn bureaula nog eens open en valt zijn oog op het woord sprints en dan vindt men toch eigenlijk dat dit evenement maar niet door mag gaan ondanks dat de organisatie al in een wel heel ver gevorderd stadium was. Blijkbaar wil men in dit land alles wat met racen en dergelijke te maken heeft zo veel mogelijk in de illegaliteit dringen.
 
Deze mail is nu onderweg naar alle gemeenteraadsleden die betrekking hadden tot de vergunning/meeting en de politie...

>Begrijpen jullie wat de gevolgen zijn... niet enkel voor de
>honderden bezoekers, tientallen dealers, organisatoren, maar
>ook nationaal !
>Begrijpen jullie dat wij worden achtergelaten met honderden
>euro's schuld voor alle voorzieningen die waren getroffen, met
>name veiligheid....
>Begrijpen jullie dat honderden bezoekers al wekenlang hier
>naar uitgekeken hadden, geld uitgegeven voor de huur van
>busjes en materiaal enzo enzo....
>Begrijpen jullie dat jullie honderden mensen diep in het hart
>getroffen hebben...

>Door weigering van deze vergunning voor een volledige
>professionele meeting worden illegale meetings doorheen het
>land enkel maar gestimuleerd....
>Ons doel is vernietigd, samen met onze morele inzet en hoop....
>Hoop dat er een einde kan gemaakt worden aan alle onveilige
>bijeenkomsten doorheen het land die steeds maar toenemen...
>Wij wilden een centraal punt worden die kon zorgen voor
>officieele en strikt geregelde organisaties doorheen het land...
>Deze kans wordt ons grof ontnomen...
>We wilden scooterrijders een kans bieden om in de
>zomermaanden enkele malen op een groot evenement te
>treffen, zodat ze geen behoefte meer zouden hebben aan het
>illegale rondcrossen op industrieterreinen en parkings... We
>krijgen echter enkel maar tegendruk, met het resultaat dat dit
>moest gebeuren.... Vier dagen voor de meeting worden we
>achtergelaten met meer dan 800 euro aan schuld... ondanks
>dat ALLES, maar dan ook ALLES geregeld was... met oog op
>veiligheid, bezoekers, animatie enzo enzo enzo....
>Deze anti-tolerantie heeft gewoonweg landelijke gevolgen....

>Het concrete resultaat is dat we op deze manier niet kunnen
>tegengaan dat er illegale bijeenkomsten worden gehouden,
>integendeel...

>Offer voor één keertje uw koffiepauze op en denk na.... Denk na
>over wat de gevolgen van deze beslissingen zijn... Denk na.. en
>zie dat er iets flink mis is...

>Deventer is nu voor velen een zwarte naam geworden.... in
>tegenstelling tot wat het had moeten zijn... een herinnering aan
>een erg fijne en geslaagde dag...

>Is dit het allemaal waard????

>Met vriendelijke en diep teneergeslagen groeten,
>Inne Meys

>www.ScooterTuning.net
 
Zeer goede mail Inne!
Ik was een paar dagen "out of town" en lees dit nu pas allemaal. Ik heb hier echt geen woorden voor behalve dan een aantal die ik niet zal noemen!! Ik zit er zeker over te denken om alsnog wel naar Deventer toe te komen al was het alleen maar om steun te betuigen! Misschien is het een id om dan met een hele grote groep naar het gemeentehuis te gaan voor een soort van 'demonstratie' om die ambtenaren eens flink wakker te schudden.

Als er trouwens veel mensen komen zondag, kan de politie nog aardig de boel gaan verzieken! Op grond van samenscholing zouden ze iedereen kunnen vorderen het terrein te verlaten of een bepaalde richting op te sturen. Volgens mij kunnen ze dat niet als je zegt dat we bezig zijn met een demonstratie. Iedereen heeft namelijk toch het recht om te demonstreren?

Ik denk ook dat je ervoor moet zorgen dat deze gebeurtenis de media berijkt! Misschien is het verstandig om op de 1 of andere manier eens met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat te praten over jouw standpunt, welke zeker niet verkeerd is!

Groeten Harm en sterkte!!
 
Ik lees het net pas. Ik wist nog niet of ik kon komen, maar het is hoe dan ook dieptriest.

Scooterrijders zullen tot in eeuwigheid van dagen gedoemd zijn op illegale wijze hun hobby te uitoefenen, omdat in Nederland op geen enkele wijze tegemoed wordt gekomen aan de scooterrijder.

Regels uit de jaren '50. Alles wordt aan de tijd aangepast, helaas is de scooter een gedoemd vervoermiddel, die geassocieerd wordt met crimineel, wegpiraat, herrie.

Ik zie het nog wel gebeuren, dat in Nerderland, het meest tolerante land ter wereld, waar we abortusboten hebben, een euthanasie wet, homohuwelijk noem maar op, de scooter als vervoermiddel verboden gaat worden.

Ik denk dat het ook te maken heeft met de steeds meer opduikende illegale streetraces, die na de film The Fast & The Furious ineens een hot item zijn geworden en nu aan een gezelliige scootermeeting worden gerelateerd.


Ik hou me hart vast.
 
Originally posted by Ruud


Als je niets zwart op wit hebt wordt het erg lastig... zijn woord tegen dat van jou....

Mja, bij een mondelinge overeenkomst kunnen alleen getuige als bewijs dienen... Je moet zoiets dan ook schriftelijk vastleggen...
 
Je hebt gelijk!
De Nederlandse overheid pakt de wetgeving op het gebied van scooters (lees: bromvoertuigen) helemaal verkeerd aan. Kijk naar Italie, daar is het perfect geregeld en gaat het volgens mij allemaal heel goed. Nederland zou hier een voorbeeld aan moeten nemen!!
 
Daar ben ik het mee eens. We moeten laten zien dat wij r ook nog zijn, en dat wij niet de nrx-rijdende trieste kindertjes zijn die denken dat ze stoer zijn als ze 80 rijden en de meest gevaarlijke capriolen verrichten op de openbare weg. Daar moeten we ons van loszetten, zodat de mensen erachter komen dat er ook nog mensen zijn die scooter als hobby/sport beleven. Dat is denk ik het grootste probleem. Wij worden gezien als dat soort mensen, en daar moeten we van los zien te komen.....
 
Originally posted by Folkert@MinaRally


Heb je toch ook officieel een vergunning voor nodig?

Volgens MIJ alleen als je de openbare weg wilt gebruiken voor een optocht. Dit weet ik niet 100% zeker hoor!

Edit: Ohja en dan nog kan de politie zo'n dergelijke demonstratie alleen afblazen als de burgermeester ofzo daar opdracht toe geeft. De politie mag bij een demonstratie niet zomaar ingrijpen, behalve als er bepaalde andere wetten worden overtreden zoals vandalisme of openbare geweld-pleging.
 
Last edited:
Back
Top