This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

.

Ik begrijp dat jij zo denkt. Bekijk het echter ook vanuit de ondernemer. Waarom zou de ondernemer zo'n niche product per se op voorraad moeten hebben? Is het een product wat snel verkoopt? Ik denk het niet. Is het een product waar aan valt te verdienen? Nauwelijks.

Ik zou zelf tenminste verontwaardigd noch verbaasd reageren als ik op zoek ben naar een nieuw luchtfilter, oliepomp of carterpakking voor mijn Ludix 2-takt. Ik durf nu al te wedden dat de eerste beste vier scooterzaken die ik zal opbellen deze onderdelen niet nieuw en met geluk tweedehands op voorraad hebben. Geef ze ongelijk, ik had hetzelfde gedaan. Zij zullen 80-95% van scooters die er rijden wellicht kunnen voorzien met onderdelen vanuit de voorraad. Maar een Peugeot horizontaal, idem dito voor een GY6 72cc blok, dat is echt een handjevol scooterrijders, relatief gezien vergeleken met de bekende Piaggio 50/80cc en GY6 50cc blokken.

Een scooterzaak is en blijft een onderneming die, het verbaast je misschien, geld moet opleveren. Het is geen onderneming om de klanten op zijn of haar wenken te bedienen wanneer het de klant uitkomt. Zo draai je geen zaak. Stel je voor hoeveel ruimte je dient vrij te maken om alles wat de klanten zouden willen op voorraad te hebben. Ruimte dat geld kost en wat de scooterzaken waarschijnlijk winstgevender gebruiken. Ik denk dat de gemiddelde scooterzaak tevens geen loods zal hebben zoals een Zandri, K-Parts en noem het maar op waar alle onderdelen liggen.

snap je punt... ben zelf al 22 jaar ondernemer.

maar 2 jaar gelden kon je deze GY6 spullen handig halen bij een kymco dealer..
nu zijn 2 hele bussen remreiniger al een probleem (voor gvd 9 euro t stuk)
Dat 72cc GY6 spullen makkelijk verkrijgbaar waren 2 jaar geleden wist ik niet. Ik zie dat blok namelijk niet terug in mijn directe omgeving noch in de lokale whatsappgroepen. Misschien heeft dit ook te maken met het feit dat het gros van de GY6 gebruikers zijn overgestapt op de nieuwere euro 5 blokken?