21mm of andere uitlaat?

Davey0413

New Member
Hoi, ik heb een Yamaha aerox met de volgende setup: 70cc stage6 streetrace, 17.5 carb, origineel spruitstuk, Leovince zx, Malossi vario, originele koppeling, Malossi vl14 membraan. Wat zou ik kunnen doen om mijn optrek wat sneller te maken? Ik zat te denken aan een 21mm carb, bijv yasuni c16 of een koppeling zoals polini 3G of Malossi delta clutch. Als iemand tips heeft, ik hoor het graag
 
Advertisement - register to remove this

C16 is te hoogtoerig voor je cilinder.

Je zou een hoop dingen kunnen doen:

-yasuni r
-21mm carb
-membraan met rust laten, heeft op mina geen nut, standaard is het beste.
-polini 3g

Als je zo ver bent zou je je cilinder kunnen tunen of een snellere cilinder halen.
 
Street race is een giet ijzeren cilinder zoals DR70 RPM tuned.

Als het voor dagelijk gebruik ik zou ik er een 19 mm erop zetten. (21mm is niet perse nodig (wel als je het een extreem zuiperd van wilt maken)

Die leovince ZX is een 50cc uitlaat, daar heb je vrij wel weinig aan op 70cc. Yasuni R zou het er wel aardig erop doen of iets wat net meer toeren kan maken.

Malossi VL14 voegt niet veel toe.(goed voor circuit, zinloos op de openbare weg. Kan je beter een hogere kwaliteit koppelingshuis kopen) (zoiets koop je als laatste als puntje op de i. Als het ding nog slecht afgesteld is zal die 0.4 pk wat je er misschien mee krijgt ook niet gaan helpen. Alleen de standaard plaatjes vervangen voor carbon is wel een must.

Koppeling is niet nodig, als je hem hiermee afgesteld krijgt bespaar je juist veel geld. Zou alleen vervangen voor een polini original 3g als de segmenten echt ver op zijn.

Een race koppeling heeft echt pas nut bij een midden toeren setup. Rond de 13.000 RPM range. Want dan gaat het gewicht van een standaard koppeling pas tegen werken en is een lichtere race koppeling makkelijker naar veel hogere toeren te krijgen.
 
Street race is een giet ijzeren cilinder zoals DR70 RPM tuned.

Als het voor dagelijk gebruik ik zou ik er een 19 mm erop zetten. (21mm is niet perse nodig (wel als je het een extreem zuiperd van wilt maken)

Die leovince ZX is een 50cc uitlaat, daar heb je vrij wel weinig aan op 70cc. Yasuni R zou het er wel aardig erop doen of iets wat net meer toeren kan maken.

Malossi VL14 voegt niet veel toe.(goed voor circuit, zinloos op de openbare weg. Kan je beter een hogere kwaliteit koppelingshuis kopen) (zoiets koop je als laatste als puntje op de i. Als het ding nog slecht afgesteld is zal die 0.4 pk wat je er misschien mee krijgt ook niet gaan helpen. Alleen de standaard plaatjes vervangen voor carbon is wel een must.

Koppeling is niet nodig, als je hem hiermee afgesteld krijgt bespaar je juist veel geld. Zou alleen vervangen voor een polini original 3g als de segmenten echt ver op zijn.

Een race koppeling heeft echt pas nut bij een midden toeren setup. Rond de 13.000 RPM range. Want dan gaat het gewicht van een standaard koppeling pas tegen werken en is een lichtere race koppeling makkelijker naar veel hogere toeren te krijgen.
Ohh oke, ja mij is altijd verteld dat dit een 50/ laagtoerige 70 uitlaat is. Heb dit ook opgezocht etc en klopte volgens meerdere. Had juist opgezocht wat beter zou presteren op mijn cilinder en toevallig stonden de Leovince zx en yasuni r in die grafiek. Leovince scoorde hoger. Ik zal kijken met een andere carb of het dan wat beter word. Bedankt voor de reacties !
 
Ohh oke, ja mij is altijd verteld dat dit een 50/ laagtoerige 70 uitlaat is. Heb dit ook opgezocht etc en klopte volgens meerdere. Had juist opgezocht wat beter zou presteren op mijn cilinder en toevallig stonden de Leovince zx en yasuni r in die grafiek. Leovince scoorde hoger. Ik zal kijken met een andere carb of het dan wat beter word. Bedankt voor de reacties !
Ik vermoed dat je naar resultaten voor 50cc gekeken heb.
Hier is een mooie post met testbankresultaten van zowel 50 als 70cc met Yasuni R (en Z) en Leovince ZX en nog wat andere uitlaten https://www.pedparts.co.uk/blog/choosing-a-yasuni-exhaust-for-a-sports-70cc-kit
 
Hey Davey,

Ik heb een interesante blog gezien om een goede keuze te maken voor je uitlaat.

Bron: https://www.tuningmatters.com/reviews/exhausts/scooter-tuning-exhaust-test/

De stage 6 pro uitlaat geeft bijna het meeste vermogen en het hoogste koppel uit jouw cilinder.
Mijn advies is om voor deze uitlaat te gaan.

Een 19mm carburateur zal een perfecte keuze zijn om het maximale uit je cilinder te halen.
Met een 21mm zal je weinig extra vermogen door krijgen met jou setup.

hoop je hiermee geholpen te hebben met jou keuze.
 
Persoonlijk zou ik het bij een 19mm houden en dan een Yasuni R of een Stage6 pro uitlaatje. En tegen de tijd dat dat er op zit een polini 3g koppeling. Zou aan het membraam en de rest van je onderdelen niet te veel uitgeven tenzij het versleten zou zijn.

Als het dan nog sneller zou moeten zou je eerder een andere ciinder kunnen kiezen dan wat anders
 
Back
Top