21mm carb op 70cc?

PatrickE.

DutchRiders
Hallo,

Ik ben momenteel een beetje aan het experimenteren met een Honda Vision Met-in uit 1995 (2 takt)
Er zit een 70cc op met een Leovince terugloop uitlaat, alleen de originele carburateur met inlaat is een flinke bottleneck van de scooter.
Origineel formaat carburateur is 12mm (origineel sproeier 62) en tot nu toe ben ik tot sproeier 84 gegaan, hierop loopt hij nog steeds enorm arm.

Ik heb een grotere carburateur gekocht, een 21mm met sproeier 105. Nu start hij niet meer, de bougie is enorm nat.

Kan het zijn dat hij nu te veel brandstof krijgt dat hij niet meer loopt?
Zo ja, is het op te lossen door slechts een kleinere hoofdsproeier?
 
Advertisement - register to remove this

eurokit

Well-Known Member
Staff member
Ik denk dat als je een youtube kanaal hebt en ik zie je zo aan die honda sleutelen, dat het probleem zelf ook wel redelijk te tackelen valt..

Honda, kymco 2t en peugeot vertikaal het is allemaal hetzelfde drama betreft de inlaat.

Weet uit ervaring dat die blokjes niet echt een grotere carburateur lusten. Standaard inlaat, carburateur, en luchtfilter het is allemaal berekend op elkaar. Als je het gaat vergelijken met een 100cc peugeot vertikaal blok dan zijn die blokken ook geen hoog vliegers.. 17.5mm carb MAAR op een 100cc model. Daarnaast zit er ook een erg groot verschil tussen de luchtfilter box van een 50cc vs 100cc.. Die van de 50cc is nergens mee te beginnen.
Heb zelf al eens een 16mm eronder proberen te leggen, maar ook dat was eenmaal een drama. De standaard luchtfilter box word meer een lucht afrembox.. Van 3% tot 50% gaat het nog wel, daarboven gaat de afstelling erg lastig doen. Er kan echter niet genoeg lucht door de inlaat van de lucht box heen.. En dan ga je ineens gaten boren.. En het word allemaal alleen maar slechter.. Nog steeds een brakke afstelling.. Geen enkele sproeier lijkt goed te werken, opgeboord luchtfilter begint een pokke herrie te maken.

En als je het eenmaal een beetje afgesteld krijgt lukt dit hoogst waarschijnlijk voor 80%.. Je merkt vooral veel minder koppel dan met de originele carburateur. En tering herrie en een zeer hoog brandstof verbruik..

Conclusie komt erop neer dat het zonder van de tijd is om daar een andere carb erop werkend te krijgen..

Wat je kan proberen (wat ik overigens niet getest hebt)

Is een stage 6 spruitstuk blok.. Door de extra ruimte heb je kans dat de benzine aanname van het blok beter word.


 

PatrickE.

DutchRiders
Ik denk dat als je een youtube kanaal hebt en ik zie je zo aan die honda sleutelen, dat het probleem zelf ook wel redelijk te tackelen valt..

Honda, kymco 2t en peugeot vertikaal het is allemaal hetzelfde drama betreft de inlaat.

Weet uit ervaring dat die blokjes niet echt een grotere carburateur lusten. Standaard inlaat, carburateur, en luchtfilter het is allemaal berekend op elkaar. Als je het gaat vergelijken met een 100cc peugeot vertikaal blok dan zijn die blokken ook geen hoog vliegers.. 17.5mm carb MAAR op een 100cc model. Daarnaast zit er ook een erg groot verschil tussen de luchtfilter box van een 50cc vs 100cc.. Die van de 50cc is nergens mee te beginnen.
Heb zelf al eens een 16mm eronder proberen te leggen, maar ook dat was eenmaal een drama. De standaard luchtfilter box word meer een lucht afrembox.. Van 3% tot 50% gaat het nog wel, daarboven gaat de afstelling erg lastig doen. Er kan echter niet genoeg lucht door de inlaat van de lucht box heen.. En dan ga je ineens gaten boren.. En het word allemaal alleen maar slechter.. Nog steeds een brakke afstelling.. Geen enkele sproeier lijkt goed te werken, opgeboord luchtfilter begint een pokke herrie te maken.

En als je het eenmaal een beetje afgesteld krijgt lukt dit hoogst waarschijnlijk voor 80%.. Je merkt vooral veel minder koppel dan met de originele carburateur. En tering herrie en een zeer hoog brandstof verbruik..

Conclusie komt erop neer dat het zonder van de tijd is om daar een andere carb erop werkend te krijgen..

Wat je kan proberen (wat ik overigens niet getest hebt)

Is een stage 6 spruitstuk blok.. Door de extra ruimte heb je kans dat de benzine aanname van het blok beter word.

Ik heb de Aliexpress variant gemonteerd. Een grote inlaat met 6-kleps V-membraan.

Ik ga morgen klooien met een luchtfilter en andere sproeiers.
Bedankt voor de reactie.
WhatsApp Image 2019-11-10 at 22.49.26.jpeg
 
Advertisement - register to remove this
Top