2016 NSSC 400cc Aerox Super Special 210

Martijn Boersma

Well-Known Member
Hallo,

Ik ben Martijn, 23 Jaar, Student Vliegtuigtechniek.

Na het regelement goed doorgenomen te hebben bij NSSC (Nederlandse scooter sprint competitie) toch eens de knoop doorgehakt om te beginnen met een project in de Super special 210 klasse.

Zoals in het regelement staat beschreven mag de maximale cilinderinhoud in deze klasse 210cc zijn voor een 2takt motor. Bij een 4takt motor mag dit verdubbeld worden, oftewel 420cc.

Hierdoor is mijn keuze is gevallen op een frame van een Yamaha Aerox en het motorblok van een Yamaha Fzr400.

Doelstelling:
- Record vestigen 150M sprint
- Maximale prestaties motorblok verkrijgen
- Gewicht sprinter zo laag mogelijk houden

-----------------------------------------------------------------------------------------------

06-01-2016
Eerste aankopen zijn een feit:

Fzr400 RR:
image.jpeg

Voordeel: Snelste 400cc motorblok
Nadeel: Motor is zonder motorblok bijna niks meer waard
1988: FZR 400 RR Exup
De FZR 400 RR Exup werd in 1988 gepresenteerd als tegenhanger voor andere snelle 400cc-motorfietsen die op de Japanse markt bijzonder populair waren, zoals de Honda VFR 400 R en CBR 400 RR, de Kawasaki ZXR 400 R en de Suzuki GSX-R 400 R. De "RR" leverde iets meer vermogen (62 pk) dan zijn voorganger. Voor die drie extra pk's had men een nieuwe motor ontworpen, met een kortere slag, waardoor het motortje nog meer toeren kon draaien.

Aangezien ik maximaal 420cc mag rijden is dit het blok met de meeste pk's, andere 400 cc motorblokken liggen rond de 56/58pk,
deze ligt rond de 62pk:rolleyes:

2e Aankoop:
Ducati Monster 1100 Achterbrug incl. toebehoren:
image.jpeg
Voordeel: Montage 13inch Kiesler velg moet mogelijk zijn zonder veel aanpassingen
Nadeel: Niet van aluminium gemaakt, dus weegt wel wat.

Bedoeling is om een 13inch Kiesler velg te monteren met een Stage 6 Dragrace slick 18.9/4.9/13:D
Deze onderdelen zijn al besteld bij Euroscooters en komen deze week binnen.

Aankomend weekend weer een update.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

09-01-2016
Kiesler velg & dragrace band zijn binnengekomen, velg adapter is eergister ontworpen en en gefabriceerd, word zo opgehaald...

Zometeen foto's!

Hierbij een foto van de onderdelen:
image.jpeg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

vet hoor! ik denk dat je alleen beter een hoosier 10 inch kunt pakken! denk niet dat je hier veel vermogen in 1 keer op kunt gooien!
Ik denk trouwens dat je dit beter op facebook kunt delen op een pagina oid. daar zul je veel meer bekijks trekken. Dit forum is helaas een beetje leeg.
 
Bedankt voor je reactie! Facebook zou idd een mooie oplossing zijn.

Heb je misschien een suggestie voor mij op welk facebook forum/geoep ik het project kan plaatsen?

Voor wat betreft de 10 inch hoosier, dit zou een perfecte oplossing zijn, maar weet jij een nederlandse site die deze banden verkopen?

Ik wacht je reactie af!

Groetjes, Martijn
 
Back
Top