2011 Rox Vraagje

Michapicha

Remmen Is Angst
Beste mensen,
Hierbij een vraag over mijn Aerox uit '11.
Ik ben een trotse bezitter van een Aerox uit 2011, loopt nu 80 met alles STD. Snelheid heb ik meerdere malen gecheckt. Teller is gek genoeg ook best wel precies, bij 84 op teller loopt ie in werkelijkheid 80. Het enige dat nu aan mijn scooter NIET std is, is varioring verwijderd.
Maar goed, nu mijn vraag;
Ik rij 50 km per dag met dat beestje, maar wil er een 70cc inleggen. Op verschillende forums al gelezen dat de DR70 de beste 70cc is voor dagelijks gebruik, (iedereen het hier mee eens?). Echter worden die 50km reistijd elke dag naar Breda afgelegd, en zou ik dus graag m'n std uitlaat behouden i.v.m. politie enz. Is dit mogelijk???

B.v.d. Micha.
 
Advertisement - register to remove this

...80 GPS met standaard uitlaat ?

Is je uitlaat wel standaard ?
Je kan een 70CC Cilinder monteren , indien Gietijzer zoals Stage6 Streetrace ( verbeterde Dr 70 ) of een Malossi Sport (70 CC ) ,topsnelheid met standaard uitlaat gaat niet ver omhoog , Acceleratie wel.
Met een Yasuni R uitlaat met begrenzer er uit , gaat Topsnelheid en Acceleratie omhoog.
 
...80 GPS met standaard uitlaat ?

Is je uitlaat wel standaard ?
Je kan een 70CC Cilinder monteren , indien Gietijzer zoals Stage6 Streetrace ( verbeterde Dr 70 ) of een Malossi Sport (70 CC ) ,topsnelheid met standaard uitlaat gaat niet ver omhoog , Acceleratie wel.
Met een Yasuni R uitlaat met begrenzer er uit , gaat Topsnelheid en Acceleratie omhoog.

Ah, thanks voor het voorstel, mijn uitlaat is serieus helemaal std, prop aanwezig etc. Hoor je ook wel trouwens; veel zwaarder dan 90% van de roxjes die ik heb gezien. Vriend van mij heeft eentje met alles erop eraan (varioring enz.) en die klinkt wel hetzelfde.
Het is dus mogelijk om std uitlaat met 70 cc te combineren?

Mvg, Micha
 
Edit
Ah, thanks voor het voorstel, mijn uitlaat is serieus helemaal std, prop aanwezig etc. Hoor je ook wel trouwens; veel zwaarder dan 90% van de roxjes die ik heb gezien. Vriend van mij heeft eentje met alles erop eraan (varioring enz.) en die klinkt wel hetzelfde.
Het is dus mogelijk om std uitlaat met 70 cc te combineren?

Mvg, Micha

EDIT: Het gaat me in principe het meest om die top omhoog, zo af en toe een wheelie bij het wegtrekken lijkt me opzich wel nice (geen autowheelie, ik begrijp dat dat een no-go is voor dagelijks gebruik).
 
Wat hoop je met die 70cc te bereiken? Dat je nog harder kan rijden.. Vergeet niet dat het aan de einde van maand je het veel meer gaat kosten aan benzine.. Wellicht ook nog boetes + kans dat je een hele lange rit naar huis kan lopen..


Overigens 1 keer gepakt is WOK, plus met 70cc heb je dikke problemen..

Trouwens die 70cc ga je prima horen tussen al die braaf rijdende 4-takt scootertjes die amper geluid maken.

Is het het waard, in je grote achtertuin leuk om er wat meer te rommelen..
Maar om serieus van A naar B te komen is het zonder van alle gedane moeite.
 
Wat hoop je met die 70cc te bereiken? Dat je nog harder kan rijden.. Vergeet niet dat het aan de einde van maand je het veel meer gaat kosten aan benzine.. Wellicht ook nog boetes + kans dat je een hele lange rit naar huis kan lopen..


Overigens 1 keer gepakt is WOK, plus met 70cc heb je dikke problemen..

Trouwens die 70cc ga je prima horen tussen al die braaf rijdende 4-takt scootertjes die amper geluid maken.

Is het het waard, in je grote achtertuin leuk om er wat meer te rommelen..
Maar om serieus van A naar B te komen is het zonder van alle gedane moeite.

Ja ik snap dat het verspilde moeite lijkt, maar geld voor benzine is niet niet echt een probleem. Ik ben trouwens toen ik 3 dagen mijn rijbewijs had aangehouden met 65. 200 boete, geen WOK.
Maar terug naar het punt; hij liep 85, heb gister de bougie vervangen. Er zat een racebougie in met hittegraad 9, nu heb ik er een normale bougie met hittegraad 8 ingelegd en nu loopt ie 75.
Hij gaat gewoon te langzaam☺
 
Als hij nu al 80 loopt, maakt het natuurlijk niet uit of je een 70cc monteert of niet. Dat boeit de politie echt niks. Loopt hij harder dan 50 dan heb je gewoon een wok. En boven de 74 zit je toch al aan de maximale boete...
70cc icm met een standaard uitlaat valt niet op. Wel de prop eruit halen, want ik begrijp dat deze er nog in zit? Luchtfilterbegrenzing erin laten, en gewoon die standaard 12mm carb gebruiken. Hij zal wat zwaarder klinken dan met de 50cc, maar iedere scooter klinkt anders.
Zelf heb ik een hele tijd gereden met een malossi sport en sito plus. Had er een polini evo vario in, malossi overrange poulies en een 17,5mm carb met origineel filter zonder begrenzing. Liep aardig, trok aardig. Topsnelheid lag volgens de rollerbank op 84km/u. Helaas was het relais van mn begrenzer geoxideerd.
Ik heb er nu een 125cc skipper blok onder liggen, dat verschil merk je wel. Maar daarmee ben ik nog niet aangehouden ondanks dat ik vele malen politie ben tegengekomen.

Ze pakken je wanneer je te hard rijdt, vrijwel niet als je gewoon netjes rijdt. Tenzij er een controle is.. Maar daar heb je een begrenzer voor.
 
Back
Top