2008 Yamaha aerox carb problemen? vermogen valt weg tijdens rijden

flap_drol

New Member
Hallo.

Mijn Yamaha aerox uit 2008 heeft sinds 2 weken een probleem. als ik rijd , na een tijdje, soms al meteen en soms pas na een kilometer of meer, lijkt het alsof het vermogen wegvalt. de motor blijft wel draaien, maar komt niet meer vooruit. als ik gas blijf geven terwijl dit gebeurt kan het af en toe weer een meter of 10 rijden met vermogen voordat het weer wegvalt.
ik heb zo'n 2 maanden geleden de bougie al vervangen, en die vonkt tot nu toe nog perfect.
luchtfilter heb ik zojuist bekeken en schoongemaakt. hier zat een klein beetje benzine in. dit heb ik er weer uitgewrongen, en schoongemaakt dus.
vervolgens weer een testritje gemaakt en het lijkt nu weer goed te gaan.

het enige is wel, ik heb niet echt een probleem kunnen vinden, maar het lijkt nu wel opgelost.
ik wil alleen niet dat ik als ik naar het werk rijd dat het vermogen weer wegvalt.

iemand enig idee wat het kan zijn, en hoe ik dit zou kunnen oplossen ?

het bijgevoegde filmpje zou het geluid het een soortvan duidelijker kunnen maken wat er aan de hand is.

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=yABEdUVO2xk
 
Advertisement - register to remove this

Je aerox nog standaard?
Heb je dit probleem gekregen nadat je iets nieuw hebt afgesteld? (carburateur)
Lijkt mij een te grote sproeier, dan valt vermogen weg en benzine in filter kan daar ook op duiden..
 
Je aerox nog standaard?
Heb je dit probleem gekregen nadat je iets nieuw hebt afgesteld? (carburateur)
Lijkt mij een te grote sproeier, dan valt vermogen weg en benzine in filter kan daar ook op duiden..


de aerox heb ik eind augustus 2016 2e hands gekocht. ik heb verder niks opnieuw afgesteld aan de carburateur.
 
Back
Top