20+ met std vertanding ?

ProRace Runner

Well-Known Member
Hoi mensen even een vraagje

nu ben ik dus klaar met me project ,en ben dus aan het afstellen op de testbank,nu wil ik eens weten of je 20 pk kunt scoren met een std vertanding .

want ik heb nu de 19,2 sae gehaald met std vertanding
en niet optimaal afgesteld.

en me tuner zegt dat met racevertanding me vermogen zeker van zal stijgen is dat zo ?

maar hij zegt ook dat de 20 pk haalbaar is na afstelling met std vertanding.

scheelt dat ook op de weg ,of merk je er nauwelijks wat van,zijn er hoge scores gehaald met std vertanding ?

dus kortom merk je er wat van? scoor je hoger mee? is het perce nodig ?
want wil eigelijk me project beeindigen,en niets meer uitgegeven omdat nu alles netjes in elkaar zit,en wil ook graag stoppen met een nette score .

mijn setup runner

Mk prorace2 maxtuned
Speed 2000 pijp
28mm stage6
hpi 2006
mhr overrange

alleen me vertanding is nog standaart

alvast bedankt voor de reacties
 
Advertisement - register to remove this

het vermogen op de krukas zal niks minder worden met welke vertanding dan ook , alleen HOE het vermogen wordt afgegeven....

en of het vermogen wel gunstig genoeg word afgegeven met een bepaalde vertanding..
 
je bent bezig met snel spul maar je weet niet eens wat voor effect een vertanding zou hebben ? :)
heb je je wel verdiept in het tuningsgebeuren of heb je gewoon geld teveel en laat je alles bij de tuner doen en rijd er alleen op?


een langere vertanding geeft zijn vermogen gewoon anders af..
als je een langere vertanding hebt zal de kracht over een langer bereik worden afgeleverd dan met en standaard vertanding.. om maar iets te noemen
 
"race" vertandingen hebben meestal ook rechte tanden, dit geeft minder raakvlak en daardoor minder wrijving. het vermogen wordt dus sowieso beter over gebracht.

daarnaast kun je met je RF gaan spelen uiteraard.
 
Dus simpelgezegd, kan je met je vertanding regelen waar jij de meeste snelheid wil creeeren, wil je snel zijn op de 1e meters, hou je een korte vertanding erin.

Maar heb jij nu zoveel power, dat je nieteens volgas kan wegrijden zonder achterover te klappen, maar is je topsnelheid wel iets te laag....dan is het dus slimmer om een iets langere vertanding te monteren, zodat je iets minder power hebt op de eerste meters, en meer @ topspeed.

*edit* maar meer pk's krijg je er dus eigenlijk niet door. Als jij nu 19 pk hebt bij 40km/h en loopt dit af bij 120km/h dan heb je strax met een langere vertanding misschien 19pk bij 60/km/h tot aan 140km/h...snappie?
 
je bent bezig met snel spul maar je weet niet eens wat voor effect een vertanding zou hebben ? :)
heb je je wel verdiept in het tuningsgebeuren of heb je gewoon geld teveel en laat je alles bij de tuner doen en rijd er alleen op?


een langere vertanding geeft zijn vermogen gewoon anders af..
als je een langere vertanding hebt zal de kracht over een langer bereik worden afgeleverd dan met en standaard vertanding.. om maar iets te noemen

Hij moet ook een keer beginne he;)

en de ..auto wheelies.. worden natuurlijk beperkt.
wat ik goed merkte toen ik 13/44 erin had gestampt
 
als je een te lange vertanding hebt merk je dat idd...

ik reedt met 50cc met std primair en Polini 15-42 @ , maar daar kon je nog steeds prima mee op het achterwiel rijden..

tis maar net hoe de scooter in elkaar zit , hoe zijn vermogen word afgegeven..
 
je bent bezig met snel spul maar je weet niet eens wat voor effect een vertanding zou hebben ? :)
heb je je wel verdiept in het tuningsgebeuren of heb je gewoon geld teveel en laat je alles bij de tuner doen en rijd er alleen op?


Dit vind ik een beetje een loze opmerking! iedereen beslist tg wat ie zelf wil...

Antwoord op je vraag, zoals iedereen hier al duidelijk maakt. Top gaat anders verlopen en het is gewoon wat je zelf wil. Als je graag autowheelies maakt hou je de standaard vertanding er gewoon in. Ga je liever wat sneller en minder op 1 wiel rijden reken je best eens naar de RF waarde.
 
op het begin kom ik moeilijk weg ,dat ding blijf niet aan de grond ,dus moet ik zowel een beetje met de gas kloten en dan pas blazen.

ik heb liever dat ik in 1 stuk doortrek zonder wheelie

weet er mischien iemand wat voor een rf er std in een runner zit ???

dus met een std vertanding verlies je nogal in power op de weg ?
 
je bent bezig met snel spul maar je weet niet eens wat voor effect een vertanding zou hebben ? :)
heb je je wel verdiept in het tuningsgebeuren of heb je gewoon geld teveel en laat je alles bij de tuner doen en rijd er alleen op?


een langere vertanding geeft zijn vermogen gewoon anders af..
als je een langere vertanding hebt zal de kracht over een langer bereik worden afgeleverd dan met en standaard vertanding.. om maar iets te noemen

uhmm geld teveel denk :p

ik vraag gewoon wat het scheelt 8P
 
omdat je praat alsof je er geen verstand van heb :)
en aangezien dat ook veel mensen doen die gewoon geld op de toonbank leggen en een blok terug krijgen zonder ook maar 1 ding aangeraakt te hebben..

wil je zonder wheelie wegrijde moet je hem heeel lang vertanden :)
maar dan heb je over een hele lange lijn vermogensafgifte en duurt het een tijd voor je op top zit..
 
Back
Top