2 Vragen (Drijfstang en Stage6 temp. meter uitlaat)

Martinus

Self-Testing=Succes!
Hallow mensen, jah ik ben dus nieuw hier :-).

Zal me even snel voorstellen, ik ben dus Maarten, wonende te België (Limburg), 20 jaar en al vele jaren bezig met brommers,scooters en moto's.

Ik ben een sprint-project aan het bouwen, geen scooter, maar een brommer, een oude dametjes brommer :-p
Jah een Honda Camino dus...

Maar niet zo maar een Camino, hij is fully up-to-date zalk maar zegge,of zal hij in de toekomst gaan worden... :

MHR Speed 06 cilinderkit aangepast @ Camino slaglengte
MHR 85mm drijfstang op Camino DMP krukas
Uitlaat word een Luc Foekema,ook de cilinderkop
HPI Digitale 2 curve ontsteking
24mm vlakschuif carbu (later 28mm carbu misschien) + Twin Air power filter
Polini membraan (later eventueel een VForce-3 proberen aan te passen)
MHR vertanding
Over-range vario
Aangepaste Camino koppeling met startschoenen (lol:p)
Lachgas 'NX' kit
Etc...

Uiterlijk ook helemaal veranderd:

Braking remschijf voor + achter
Voetrem
Titanium voetsteunen
WP stuurdemper
Sensors en tellers
Verlengd frame + alles verstevigd en aangepast
PX voorvering
Etc...

Ziezo, nu hebben jullie een 'ideetje van' eh ;-).
Om nu tot mijn 2 vragen te komen:

1)Ik wil dus een 85mm MHR drijfstang van PIA of MINA in mijn DMP camino krukas monteren,maar mijn vraag is nu, past deze drijfstang wel?
En dan bedoel ik de big end en de big end lager wel te verstaan.
Want het zou zonde zijn om deze drijfstang te kopen en dan zien dat ik hem niet kan monteren of niet kan aanpassen op mij krukas, want niemand gaat dat bijna overkopen,zeker niet een aparte drijfstang.
Dus zijn er hier mensen die misschien weten dat Mina of Pia drijfstangen passen in een Camino krukasje, of zou iemand me deze maten eens kunnen doorspelen? Sorry this een lastige vraag ik weet het :-(

2)Ik wil dus een Stage6 uitlaatgas-temperatuur meter bestellen, maar ik zit met een vraagje: Je moet dus dat 'buisje' zal ik maar zeggen in je demper steken,klopt dit wat ik zeg? Wel geeft deze dan geen prestatie verlies ofzo?En gebruiken jullie deze meter veel? Is dit meer iets voor op de testbank of kun je het ook goed gebruiken tijdens het testen/sprinten met de brommer?

Ziezo,da was het, ik hoop dat jullie mij kunnen verder helpen.

MVG. Maarten
 
Advertisement - register to remove this

een DMP krukas kost niet zoveel , ik zou gewoon zo'n ding kopen en uit elkaar persen , dan heb je zelf de maten ,en mde krukas moet je toch al hebben.

er zijn ook wel meer drijfstangen met 85mm lengte dus dat zal wel goed komen.

verder komt de uitlaattemperatuursensor op de uitlaat als het een goeie is , deze las je dan met een busje op de bocht van de uitlaat.
 
een DMP krukas kost niet zoveel , ik zou gewoon zo'n ding kopen en uit elkaar persen , dan heb je zelf de maten ,en mde krukas moet je toch al hebben.

er zijn ook wel meer drijfstangen met 85mm lengte dus dat zal wel goed komen.

verder komt de uitlaattemperatuursensor op de uitlaat als het een goeie is , deze las je dan met een busje op de bocht van de uitlaat.

Ik heb hier een DMP krukas liggen om een 85mm drijfstang in te persen hoor.
Dus de maten van camino drijfstangen heb ik, maar ik zou de maten van de andere 85mm drijfstangen moeten te weten komen, dat ik een juiste bestel en niet een foute, snap je me een beetje?Kun je me misschien een link ofzo geven waar nog andere merken 85mm drijfstangen verkopen?Thankx!
Sry als het onduidelijk is.

En het gaat over de Stage6 temp. sensor, is dat hem die jij bedoeld?

Mvg
 
Gelukkig heb je pen 16. Hiervoor zijn veel drijfstangen te krijgen.Zowel diverse merken(malossi,stage6 etc),alswel types(pia,mina,am6 etc)


Ooh, gelukkig+ralf+
Maar ik vind maar weinig sites hoor met een assortiment drijfstangen in de aanbeiding, heb je eventueel een aanrader?

Nice, dus ik kan van 3 bekende type scooters een drijfstang bestellen,van verschillende merken, daar moet wel één drijfstang naar m'n goesting inzitten8P

Hartelijk bedankt OST-Puch!

Nu eventjes nog over die tem meter van stage 6, is dat deze die de andere persoon bedoeld (buisje erop lassen ofzoiets).
Heb nog geen ervaring met uitlaatgas temp meters:L ...

mvg
 
Ooh, gelukkig+ralf+
Maar ik vind maar weinig sites hoor met een assortiment drijfstangen in de aanbeiding, heb je eventueel een aanrader?

Nice, dus ik kan van 3 bekende type scooters een drijfstang bestellen,van verschillende merken, daar moet wel één drijfstang naar m'n goesting inzitten8P

Hartelijk bedankt OST-Puch!

Nu eventjes nog over die tem meter van stage 6, is dat deze die de andere persoon bedoeld (buisje erop lassen ofzoiets).
Heb nog geen ervaring met uitlaatgas temp meters:L ...

mvg

ik las voor mij aim uitlaat temp sensor altijd een m5 moertje op de uitlaat :)
 
Je kan ook kijken op www.metrakit.es Dan is het even zoeken maar daar kom je ook veel drijfstangen tegen. Staan geen prijzen bij, de nederlandse importeur is Pepe-parts. Ook zei leveren niet aan particulieren, maaar als je ze een mailtje stuurt en je vraagt om de dichtsbijzijnde dealer, dan moet het wel goed komen.

edit: AM6 is een schakelblok
 
Je kan ook kijken op www.metrakit.es Dan is het even zoeken maar daar kom je ook veel drijfstangen tegen. Staan geen prijzen bij, de nederlandse importeur is Pepe-parts. Ook zei leveren niet aan particulieren, maaar als je ze een mailtje stuurt en je vraagt om de dichtsbijzijnde dealer, dan moet het wel goed komen.

edit: AM6 is een schakelblok


Oei das allemaal dus niet zo simpel precies?
Sraar dat er echt geen andere sites zijn...

Als er nog mensen zijn, laat maar van je horen!

bedankt puch!
 
Back
Top