2 vraagjes over scooter (15 jaar)

weetikniet

Well-Known Member
Ik had ff 2 snelle vraagjes,
net weer is gezeik met mn ouders over als ik mn scooter koop dat ik WEL de spiegels erop moet laten, en dat er anders geen scooter komt ..

dus mijn vraag;
zijn spiegels nou echt zoveel fijner enzo, achterom kijken is toch niet zo moeilijk? het stuk dat ik zou rijden zie je 1x in de 3 maand misschien politie dus daar heb ik geen last van ..

en 2e vraag;
ik had laatst gehoord dat je voor je 16e al kon beginnen aan je scooterrijbewijs, maar op je 16e pas examen kon doen?

Alvast bedankt :)
 
Advertisement - register to remove this

Spiegels vind ik zelf wel handig, maar rij zelf zonder. Tegenstrijdig, maar ooit een SR gezien met spiegels? Juist.. daarom heb ik ze niet, maar ik vind ze wel handig ;)

Ik weet niet hoe het tegenwoordig zit, maar je kunt natuurlijk zelf al beginnen met je theorie te gaan leren. Praktijk zou ik echt niet weten, kun je beter voor op CRB kijken denk ik ;)
 
ja ik vind het ook oerlelijk, en ik geloof graag dat het handig is, maar ik wil het niet,
en ten tweede worden ze volgens mij heel snel kapot gemaakt?

dat rijbewijs zal ik zelf wel opzoeken :)
 
Weet niet waar je woont, maar als je ze spiegels kapot gaan maken is het wel erg laag tuig.
Eneh, dan ben je meteen van je spiegels af, toch? ;)
 
mijn halve school is buitenlands, en die turken/marrokanen zitten altijd bij de scooters ..
daar heb je wel gelijk in, maar ik haal ze er liever zelf al dan dat ze kapot worden gemaakt :)
 
waarschijnlijk zitten er straks 2 spiegels op, want ik ga hem nieuw koop bij dealer ..

weet iemand hier toevallig van die motor spiegels, die je heel dicht bij je stuur kan zetten, zulke 'mega dingen' vind ik wel zo lelijk, maar kleine zijn te overwegen ..
 
Dat klopt, het schijnt echter dat je wel echt lessen nodig hebt voordat je een fatsoenlijke kans maakt om je praktijk examen te halen. Met die lessen zou je dan voor je 15e kunnen beginnen - of dat ook zo is weet ik niet. Als de rijschool een eigen terrein heeft kan dat wel, anders waarschijnlijk niet, zelfde als bij de auto (kan je ook "op je 17e al beginnen").
 
Back
Top