2 vraagjes: onbegrensde cdi voor mijn scooter en toeren?

Manu76

Burn and rise...
Hoi,

Peugeot speedfight 3, 2 takt AC 2010,

Aangezien begrenzen.nl niet reageert vraag ik het hier,

mijn sym had een cdi met afstandsbediening. Ideaal. (Ja ja, politie is niet dom etc. etc.)

Nu ben ik op zoek naar zoiets voor mijn peugeot. Ik kan ze nergens vinden.

Iemand van jullie wel? Qua electra ben ik niet zo'n held maar wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen.

Momenteel weet ik ff niet wat de top is daar ik nog mijn nieuwe 50cc cilinder aan het inrijden ben.

Ook vraag ik me af hoe de toeren worden begrenst bij een standaard setup. Tijdens proefrit was 7500/rpm de max. Hoe krijg ik deze bijvoorbeeld naar 8500/rpm? Alles is standaard, niet opgevoerd of zo en de originele uitlaat.

Ja een yasuni zou dit kunnen verhogen maar daar heb ik geen knaken voor. Of een grotere carburateur, enz. zit nu volgens mij 12mm in.

Maar wil alles zo origineel mogelijk houden. (Indien mogelijk)

Ik weet ook niet (ja carterklep eraf maar heb mijn gereedschap uitgeleend aan een goede maat) of deze een carter sensor heeft.

Ja de ene cilinder is de andere niet maar ik heb gewoon weer een origineel gietijzeren cilinder geplaatst 50cc.

Ik zie graag reacties tegemoet, want ik leer graag! ;)

Gr Manu
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een cartersensor zul je niet vinden op jouw scooter.

Ik neem aan dat het gaat om de speedfight 3 2-takt want er bestaat ook een speedfight 3 4-takt.

Als ik me niet vergis heeft de speedfight 3 2-takt een CDI waar ook de sturing van de elektrische oliepomp in zit.
Voor dit systeem heb ik in iedergeval nog nooit een schakelbare cdi gezien.
 
Een cartersensor zul je niet vinden op jouw scooter.

Ik neem aan dat het gaat om de speedfight 3 2-takt want er bestaat ook een speedfight 3 4-takt.

Als ik me niet vergis heeft de speedfight 3 2-takt een CDI waar ook de sturing van de elektrische oliepomp in zit.
Voor dit systeem heb ik in iedergeval nog nooit een schakelbare cdi gezien.

Ok. Ja is een 2 takt. Zal dit er ff bijzetten. Maar als deze niet begrenst kan worden ben ik altijd nat? Ik bedoel op de rollerbank?

Die vóór de ECU scooters gaan vaak (afhankelijk welke scooter) harder dan 45km/u.

Mijn ouwe standaard aerox liep met 50cc al 70km/u. Hoe leg je dat uit aan de politie???
 
Ik heb niet gezegd dat er geen begrenzers bestaan voor jouw scooter, ik heb alleen gezegd, ik heb nog nooit een schakelbare cdi gezien waar bovendien de sturing van de elektrische oliepomp in zit.

Dus jij moet dus een externe begrenzer gebruiken zoiets als bijvoorbeeld de eurobegrenzer die je met een schakelaar of jackplugje schakelt.
Deze kun je eventueel ook schakelen met een afstandsbediening.

https://www.begrenzer.nl/products.html#2Takt
 
Back
Top