2 vraagjes aprilia

SDG

Robin
hallo,

ik heb een aprilia sr 50 lc street uit 2005 helemaal standaard
alleen waar zitten zijn begrenzers ?
varioring is er al uit gaat nu 70 op de teller
maar in de uitlaat zit geen ring of iets dergelijks
alleen 3 buisjes 2 daarvan zijn dicht gelast 1 gaat naar een filter is van katalyator volgens mijn

en nog een vraag als de scooter stationair draait hoor je een tikkend geluid, ik denk dat de rolletjes versleten zijn maar wat zijn de standaard rolletjes op deze scooter

groeten robin
 
Advertisement - register to remove this

Las dat andere buisje ook dicht..

Tikken kunnen heelveel dingen zijn.. Rollen zijn wss niet versleten, of heb je plotseling een dip? Dan zijn het wel je rollen:p

Tikken kunnen je krukaslagers zijn, maar ook weer je geleideblokjes.. Kijk dat eens na;)

Begrenzers zijn:
Varioring
Luchtfilter (is eigelijk geen echte begrenzer, laat maar zitten)
Uitlaat, resonantiebuisjes
Membraan..
Plaatje in carb..

Als je deze allemaal eruit haalt houd je teller het nietmeer bij, die gaat tot de 80.. Ik reed std ontrensd volgens de teller 100... Mjah, sr tellers weiken nogal graag af..;)
 
oke bedankt

ik heb deze scooter nog niet zo lang dus ik wil niet gelijk eraan gaan sleutelen enzo :p

maar tijdens het rijden valt hij wel is terug in toeren niet echt een dip

maar ik heb gelezen dat na 12000 km de rolletjes vervangen moeten worden ?

ik zit er aan de 11550 ongeveer

maar wat is de standaard gram rollen voor aprilia sr
 
Het optrekprobleem zijn je rollers. Even naar je dealer gaan en nieuwe rollertjes kopen, de dealer weet wel welke jij nodig hebt, want je zal waarschijnlijk rollers met een lichte afwijking van gewicht moeten hebben tegenover de standaardrollers, gezien je je uitlaat hebt aangepast. Een rollersetje is niet zo gek duur, 10-15 euro ongeveer.

Als je krukaslagers op zijn, dan hoor je vaak ook een soort van ruis, en vaak loopt hij dan ook minder lekker.
 
benzine

ik heb benzine in de benzinetank gedaan maar het wil niet door de buizen lopen. je had toch iets op de carb. waarmee je het lucht eruit kan laten lopen?

hooi
 
Ook niet als je start? Je brandstofpomp zou de benzine als het goed is uit de tank moeten "zuigen", en dat ontluchten dat gebeurt dan vanzelf.
 
Het optrekprobleem zijn je rollers. Even naar je dealer gaan en nieuwe rollertjes kopen, de dealer weet wel welke jij nodig hebt, want je zal waarschijnlijk rollers met een lichte afwijking van gewicht moeten hebben tegenover de standaardrollers, gezien je je uitlaat hebt aangepast. Een rollersetje is niet zo gek duur, 10-15 euro ongeveer.

Als je krukaslagers op zijn, dan hoor je vaak ook een soort van ruis, en vaak loopt hij dan ook minder lekker.

de uitlaat is niet aangepast
dat hoor zo bij deze uitlaat er zit ook geen prop in

die buisjes vangen de druk op dus valt de druk weg als ik die af zaag en dicht las moet het sneller gaan dat is de begrenzer van de uitlaat.

en m'n krukas lagers zijn nog goed want ik hoor geen ruis of iets in die richting en hij loopt gewoon goed

maar weet iemand de standaard rolletjes want de dealers hier in de beurt geven 9 van de 10 keer het verkeerde ( al vaker gehad ;) )

bedankt groeten robin
 
Het lijkt me stug dat als je aan je uitlaat moet gaan lassen, dat dat gewoon zo hoort... Maargoed die buisjes hebben volgensmij hetzelfde effect als zo'n prop, en als je die dicht maakt krijg je naar mijn idee ook hetzelfde effect: dat hij harder loopt...
 
waarom weeg je je rolletjes niet dan? en heb je ze al bekeken? misschien heeft de vorige eigenaar er pasgeleden nog nieuwe ingedaan...
 
waarom weeg je je rolletjes niet dan? en heb je ze al bekeken? misschien heeft de vorige eigenaar er pasgeleden nog nieuwe ingedaan...

hij heeft de ondehoud laten doen bij jonas dan weet je het al ;)

maar ik ga binnenkort ff kijken

en is goed idee van dat wegen :p
 
Back
Top