2 vraagjes aerox

Quad Sjezer

pia = rommel
Goedenmorgen,

Ben hier een lange tijd niet geweest sinds ik ben over gestapt op auto's. En heel binnenkort op de motor :)

Nu heb ik 2 vragen ivm een aerox die aangeschaft is.

De bedoeling is om hem helemaal origineel te laten rijden, dus optrekken en gewoon 50 rijden (iig bekeurings vrij)

Nu zit er een stage 6 cilinder (vlinderpoort) op en en een vage (std) uitlaat. Hij trekt voor geen meter op (vermoeden te grote sproeier). Kan ik met deze cilinder hem origineel laten rijden of is het verstandiger een standaard cilinder er op te doen (heb een aanbod om mijn stage 6 tegen een origineel te ruilen) maar als het niet nodig is liever niet, scheeld weer werk :p


En mijn andere vraag heeft te maken met de voorvork. Ding voelt niet lekker aan en een keering hinh halverwege de poot. Is er ergens een how to om dit kreng te reviseren? Of een lijstje met wat ik nodig heb?



Alvast bedankt,

Jim
 
Advertisement - register to remove this

Als je standaard wil gaan rijden zou ik hem inderdaad ruilen tegen die standaard cilinder. Een standaardcilinder is berekend op die snelheden en is van gietijzer dus zeer slijtvast. Die stage 6 vlinderport is veel hoogtoeriger en is totaal niet gemaakt om altijd maar max 50 mee te rijden.
Ik denk dat de scooter nu zo rot loopt door de combinatie van een wat hoogtoerige cilinder en een waarschijnlijk standaard begrenste uitlaat.
 
Last edited by a moderator:
Als je standaard wil gaan rijden zou ik hem inderdaad ruilen tegen die standaard cilinder. Een standaardcilinder is berekend op die snelheden en is van gietijzer dus zeer slijtvast. Die stage 6 vlinderport is veel hoogtoeriger en is totaal niet gemaakt om altijd maar max 50 mee te rijden.
Ik denk dat de scooter nu zo rot loopt door de combinatie van een wat hoogtoerige cilinder en een waarschijnlijk standaard begrenste uitlaat.

Ok, dan ga ik wisselen :) Iemand nog iets ivm voorvork? :winner:
 
Back
Top