2 technische vraagjes over Vivacity.

Status
Not open for further replies.

Grotemotormuis

Well-Known Member
Weet iemand wat voor een maat hoofdsproeier er standaard de peugeot vivacity zit???(volgens andere dealers dan de onze wordt de hoofdsproeier bij de nulbeurt vervangenvoor 1 maatje grotere)

kent iemand het probleem bij peugeot van een herriemakend oliepompje??? (sinds +/- 800 km. gereden)
volgens onze dealer zit het probleem in te veel speling van het asje van het oliepompje.. en is dit een bekent probleem???? wie heeft hier ook ervaring mee...

groetjes, muis
 
Advertisement - register to remove this

dat ie vervangen moet worden is onzin , ze doen het vaak omdat bij Peugeot de luchtstelschroef standaard vrij ver open staat en de scooter zo net te weinig krijgt , echter is er een betere oplossing , de luchtstelschroef op 1,5 slag zetten ,en niet verder dan loopt een Peugeot perfect.

echter zijn er genoeg dealers die de luchtstelschroef niet kunnen verstellen omdat ze er geen schroevendraaier in kunnen zetten , de oplossing hiervoor is gewoon met een tangetje de luchtstelschoef eruit draaien en een zaagsnede erin maken zodat je m wel met een schroevendraaier kunt verstellen.

verder is de startsproeier van Peugeot ook een gevoelig iets , deze zit vaker verstopt en word bij het carburateur schoonmaken vaak niet schoongemaakt of op de verkeerde manier (niet eruit halen). ook maken sommige dealers de carburateur niet schoon voordat ze m afleveren , en aangezien je nooit weet hoe lang de scooter stil heeft gestaan na het testdraaien bij Peugeot kan dit gauw problemen veroorzaken.

de standaard sproeier voor een oude type viva is 54 , nieuwere types 52

wat betreft het oliepompje , dat is toch garantie?
 
alvast bedankt voor de reactie(s)
Het betreft hier wel een 25km. versie, komt dat overeen met de 45km. versie?

Wat betreft de oliepomp... dat is inderdaad garantie, maar we vonden de oplossing van de dealer nogal raar ... deze gaat er bij de duizend beurt een
O-ringetje inplaatsen zodat het asje niet meer rammeld.. wij vinden dit een raar euvel en oplossing voor een net nieuwe scooter.
Het probleem waar we mee zitten is dat de yamaha 41,3km(op GPS). loopt onder alle omstandigheden.. en de peugeot loopt dit ook (zelfs makkelijk).. maar alleen met wind mee .. als je dan wind tegen hebt zakt hij zo weer af naar 35 op mn klokje...ook in het optrekken in het algemeen is de yamaha sneller.
Wij hebben op aanraden van een andere dealer al een andere uitlaat gekocht(techno straight).. maar hem nog niet gemonteerd omdat we twijfelen over de prop, dit is trouwens ook de dealer die de 54 hoofdsproeier aanrade.
Wij gaan n het vervolg liever op jouw oordeel af!!!.. de dealers hebben allemaal andere verhalen..(comercie)

groetjes, muis
 
Last edited:
daar zit std een 48 sproeier in , verder hetzelfde vehaal..

een tecno uitlaat zou ik er niet onder zetten ,beter zet je er een standaard brom uitlaat.

maar een Peugeot snor is ook begrensd op de cilinder , zeer begrensd zelfs ,ook op de variateur en drukveer , de uitlaat dus ook.

al met al zal een Peugeot snor nooit echt hard optrekken
 
ff nog een vraagje aan melf....

Waar dient het pijpje wat dwars op de uitlaat gelast is (bij de originele) ????
er zit een slang aan die naar een soort pompje loopt...
We durven nu de nieuw gekochte uitlaat er niet op te zetten omdat we niet weten wat voor gevolgen dat heeft..

alvast bedankt voor de hulp..
 
tot zover bedankt..
we hebben die hele zooi eruit gesloopt (van dat recycling systeem) .. en een nieuwe uitlaat erop gezet.(wel een goedgekeurde met de prop er nog in)
We hebben er een 54 sproeier ingezet .. hij loopt hiermee uitstekend.. bougie blijft ook mooi koffiekleurig.
Hij gaat naar deze veranderingen 58km. op het klokje. met 2 personen erop :p( variobegrenzer is er wel uit )

Wij zijn voorlopig tevreden :-D

Grt. Richard en Melvin (vader en zoon)
 
Update: Vivacity Silver sport EVO2 25Km versie.

We hebben er nu ook een nieuwe variateur van POWER1 ingezet, wat een verschil met de standaard variateur van peugeot, veel meer berijk
De Peugeot variateur had tegen onze verwachting in ''standaard'' rollen van 13,0 gram! we zijn nu aan het testen met POWER1 rollen van 9,5 gram, hiermee trekt hij niet beter, (nu nog ff testen met 11,0 gram rollen) maar de top is nu 65 op de teller :p
En dat voor een 25Km versie met de meeste begenzers er nog op! (lees,, prop in uitlaat+resonantie pijpje, cilinder begrenzing, luchtfilter begrenzing)
 
Last edited:
een standaard Peugeot vario is toch behoorlijk goed hoor , over het algemeen veranders er weinig meestal maar dat is volledig onbegrensd.

13 gram klopt , zit in alle snorscotoers van Peugeot , 9 gram in de bromversie , dit is zo zwaar omdat de timing van de cilinder zo laag is dat het koppel op een heel laag toerental al word afgegeven. in feite is het een soort tractor..
 
Thanks Melf,

We stoppen nu maar eens met deze scoot, het moet ook niet te gek worden :)
Dan gaan we maar eens met de andere scoot aan de gang, ook een beetje kietelen:p, een Yamaha Jog-R 25Km versie.

Grt, Rich en Mel
 
We zullen je/jullie hulp toch wel weer nodig hebben :)

PS: met de 11,0 gram rollen in de POWER1 variateur loopt de peugeot prima, het is een goede balans voor deze scoot. (met dank aan Melf#50)
Hij trekt goed op, en de top is met mij er op (100+Kg :p ) 53 tot 58 km, en met Mel er op (60Kg) 61 tot 67 Km. :)
 
Last edited:
nog eventjes terug te komen over die oliepomp die rammelt.

dit word door alle dealers met vestand gedaan. een o ring plaatsen. Dit word zelfs door Peugeot nederland geadviseert om het op deze manier te doen. de meeste nieuwe peugeots hebben er last van.

en melf je moet toch weten dat een brom uitlaat niet op een snor past;) flens een kwart verdraaid.
zit je nu al met je gedachte bij de kerstmaaltijd van morgenavond ;)
 
morgenavond? vanavond al :p

ja dat klopt dat de flens anders is , je kunt echter wel de cilinder zo maken dat het wel past geloof ik.

maar std zit er toch al een o-ring tussen de pomp?
 
morgenavond? vanavond al :p

ja dat klopt dat de flens anders is , je kunt echter wel de cilinder zo maken dat het wel past geloof ik.

maar std zit er toch al een o-ring tussen de pomp?

peugeot adviseert of een dikkere of een dun stukje benzine slang over het pompje heen te zetten dat in de as valt. dus 1 van de 2 is de goede oplossing. je moet puur de ruimte weghalen op het asje

en flens aanpassen ging geloof ik niet, of je moet he mmaar met 1 boutje vast willen zetten.

beter dan een brom cilinder erop. of een replica uitlaatje die gemaakt is voor een snor maar met een brommer eigenschappen
 
peugeot adviseert of een dikkere of een dun stukje benzine slang over het pompje heen te zetten dat in de as valt. dus 1 van de 2 is de goede oplossing. je moet puur de ruimte weghalen op het asje

en flens aanpassen ging geloof ik niet, of je moet he mmaar met 1 boutje vast willen zetten.

beter dan een brom cilinder erop. of een replica uitlaatje die gemaakt is voor een snor maar met een brommer eigenschappen

je moet de cilinder aanpassen , gewoon een gat boren en draad tappen op de plek waar het tapeind std op een bromcilinder ook zit , zo passen alle Peugeot uitlaten gewoon. al vaker gedaan :)

een bromcilinder is natuurlijk net wat makkelijker alleen moet je wel even rekening houden met de drukveer , die is ook anders iig. en de rollen van een snor zijn 13 gram , die moet je dan meestal iets lager in gewicht nemen. ook moet je de sproeier van 48 naar 52/54 maken.
 
Nog ff een vraagje... Het voorspatbord van de vivacity silversport bestaat (ehhh bestond) zoals jullie weten uit 3 delen, het linker deel daar waar de schijfrem zit is kapot gegaan doordat we gisteravond het schijfremslot erop hebben laten zitten.. :(
Weet iemand hoe en waar we snel aan een nieuw zijstuk van het spatbord kunnen komen ???

We vinden het behoorlijk link op hiermee verder te rijden ... en zonder spatbord is ook niks ...

... We zijn inmiddels ook met de Yamaha Jog-R begonnen ... wat een @$#^!*^#%!^%@DING om aan te sleutelen .. je komt overal behoorlijk moeilijk bij vergeleken bij de vivacity!!:)
 
Onderdeel spatbord al gevonden,, :)

Nog ff een vraagje... Het voorspatbord van de vivacity silversport bestaat (ehhh bestond) zoals jullie weten uit 3 delen, het linker deel daar waar de schijfrem zit is kapot gegaan doordat we gisteravond het schijfremslot erop hebben laten zitten.. :(
Weet iemand hoe en waar we snel aan een nieuw zijstuk van het spatbord kunnen komen ???

We vinden het behoorlijk link op hiermee verder te rijden ... en zonder spatbord is ook niks ...

... We zijn inmiddels ook met de Yamaha Jog-R begonnen ... wat een @$#^!*^#%!^%@DING om aan te sleutelen .. je komt overal behoorlijk moeilijk bij vergeleken bij de vivacity!!:)

Mijn dealer heeft ondanks de feestdagen,,, gewoon het voorspatbord van een nieuwe scoot afgehaald,,, super service, en wij kunnen weer scheuren :)
 
ik heb een zenith snor en loopt 60-65 op autoteller heb een warm loper gehad zodoende een brom cilinder er onder gezet moet alleen een pas maken met de veil 10 min werken een power 1 zuigertje loopt er wel beter door prop uit de uitlaat en een andere sproeier plaatje uit de vario maar de standaart rolletjes zitten er nog in de warm loper kwam doordat de olie pomp kapot ging komt vaak voor nu rijd ie op mengsmering
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top