2 takt valt uit als hij warm is

Jorrit Hoekstra

New Member
Een maatje van mij heeft een 70cc 2 takt puch zip type 3, maar als hij warm word valt hij uit en start hij niet meer en moet hij wachten tot hij is afgekoeld en start hij weer helemaal prima.
We hebben er al een grotere sproeier in gedaan, en nadat hij uitvalt meteen de vonk gecheckt maar hij had nog goede vonk.

weet iemand wat het probleem kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Een grotere sproeier erin. Van welke maat naar welke maat ben je gegaan? Welke kleur is je bougie en wat is de setup.

Neem aan dat er gewoon lekker mee gereden word? Dan zal je al wel een paar mooie warmlopers hebben gehad als je sproeier niet goed staat afgesteld.
 
Is 70cc 2t (geen idee welk merk) 17,5mm dellorto carb met sproeier 90 nu (gister van 82 naar 96 gegaan omdat de bougie helemaal droog en wit was).
En het zou me niks verbazen als hij wel een warmloper heeft gehad hahaha

vandaag nieuwe cdi erop gezet, doet het nu beter. Maar er is nog iets mis met de ontsteking, als hij warm is en je rijd dan begint hij te stotteren, komen er af en toe knalletjes uit de uitlaat. Kan dit te maken hebben met de timing of is gewoon de hele ontsteking naar de tering?
 
Bougie wss verrot.
Maar als het snel kapot moet vooral zo doorgaan met rijden
Als de cilinder uberhaupt nog te redden is zou ik die er eerst ff afhalen en bekijken voor je verder gaat "afstellen" want met de info van een 70cc 2takt kunnen we precies niks zit namelijk.nogal wat verschil tussen.

En als.je scooter warm is en gaat stotteren is je afstelling gewoon niet goed daar zal.een cdi weinig aan veranderen. Beter eerst kijken waar je probleem zit voor er van alles besteld en vervangen word
 
Bougie wss verrot.
Maar als het snel kapot moet vooral zo doorgaan met rijden
Als de cilinder uberhaupt nog te redden is zou ik die er eerst ff afhalen en bekijken voor je verder gaat "afstellen" want met de info van een 70cc 2takt kunnen we precies niks zit namelijk.nogal wat verschil tussen.

En als.je scooter warm is en gaat stotteren is je afstelling gewoon niet goed daar zal.een cdi weinig aan veranderen. Beter eerst kijken waar je probleem zit voor er van alles besteld en vervangen word
Zit een gloednieuwe bougie met hittegraad 9 in
 
Vaak ligt t probleem bij elektronica als hij warm is uitvalt. Hoe heb je de vonk gecheckt?

Een bougie in de buitenlucht testen komt niet overeen met de circa 8 bar waarin de bougie moet vonken in de cilinder.
 
Vaak ligt t probleem bij elektronica als hij warm is uitvalt. Hoe heb je de vonk gecheckt?

Een bougie in de buitenlucht testen komt niet overeen met de circa 8 bar waarin de bougie moet vonken in de cilinder.
Toen hij uitviel bougie eruit gehaald en vonk gecheckt, hij vonkte heel erg goed toen.

wat zou het anders kunnen in de ontsteking? Zit nieuwe cdi en bougiekabel op
 
Zoek eens uit wat voor cilinder erop zit. Want ik durf te wedden dat hittegraad 9 veeel te koud is en je beter hittegraad 7 kan pakken. Wat ook al een hoop kan schelen. Maar zolang we niet weten wat voor kleur de bougie heeft, kun je onderdelen blijven vervangen die misschien niet eens kapot zijn tot je een ons weegt. Maar dan weten we nog niks
 
Back
Top