2 takt terugloper heeft backfire en hapert

UndercoverNL

Active Member
Een goedenavond, ik had altijd gedacht dat 2 takt en backfire niet samen ging tot de dag van vandaag, nu ik met mijn 2de dr70 aerox nog net geen vlammen schiet hahaha.

Maar even serieus, het gaat dus om mijn 2de aerox die sinds kort lopend is met een getunde dr70 17.5, en hij gaat als de brandweer en rijd dubbel en dwars mijn roze top 24mm aerox er uit (daar begin ik nog wel eens een nieuw topic over maar op het moment ben ik de hoop volledig verloren in dat ding).

Helaas een minpuntje, hij gaat alleen als de brandweer vanaf 0 tot 40 en alleen vanuit stilstand. Bij de 40 valt alle power weg en hoor je knallen uit de uitlaat komen. En als je 20 ofz rijd en je geeft dan vol gas heb je hetzelfde effect, knallen uit de uiltlaat en je komt niet vooruit.

Nou was het eerste waar ik aan dacht, de ontsteking, maar deze heb ik verwisseld met de gene die van mijn roze top aerox komt en nog steeds exact hetzelfde resultaat uit.

Iemand nog ideeën wat dit kan zijn?

Alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Solution
Een tijdje geleden, en nog een gelukkig nieuw jaar allen, wat laat maar goed.

Ik keer even terug om te laten weten dat het probleem met de dr70 was dat er geen accu in zat, ik dacht dat dit prima ging, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus je moet per se een accu er in gooien, aparts, maar dat was wel het probleem.
Lijken en geloven lossen bij een brommer niet zoveel op. logisch nadenken en systematisch werken hebben meestal meer effect.
hèb je je bougie al eens losgehad en bekeken zoals Bartj in reactie 3 voorstelde? en wat waren je bevindingen?
deel die alsjeblieft, daar kunnen wij ook verder mee..
dat is zeker waar ja.

Ik heb de bougie is los gehaald ja, die was goed bruin, en ook aan de prestaties af te leiden zit er ook de juiste sproeier in. Dus dat zal het probleem niet zijn.
 
Alles is in orde maar het werkt niet goed.Dus er zit ergens iets fout. Zou toch nog eens alle gangen 1 voor 1 uit gaan sluiten. Ik zie je overal op antwoorden dat het goed moet zijn en het probleem niet zal wezen. Het kan iets simpels wezen waar je overheen kijkt,
Zit je zuiger goed?? is het een zuiger met boosterpoort?of een geheel dichte?
 
Alles is in orde maar het werkt niet goed.Dus er zit ergens iets fout. Zou toch nog eens alle gangen 1 voor 1 uit gaan sluiten. Ik zie je overal op antwoorden dat het goed moet zijn en het probleem niet zal wezen. Het kan iets simpels wezen waar je overheen kijkt,
Zit je zuiger goed?? is het een zuiger met boosterpoort?of een geheel dichte?
Het gaat om een mk2 zuiger, dus als je met boosterpoort de spoelpoort (het halve maantje) in de zuiger bedoeld, dan ja, die heeft hij
 
Een tijdje geleden, en nog een gelukkig nieuw jaar allen, wat laat maar goed.

Ik keer even terug om te laten weten dat het probleem met de dr70 was dat er geen accu in zat, ik dacht dat dit prima ging, maar dat blijkt niet zo te zijn. Dus je moet per se een accu er in gooien, aparts, maar dat was wel het probleem.
 
Solution
Lijken en geloven lossen bij een brommer niet zoveel op. logisch nadenken en systematisch werken hebben meestal meer effect.
hèb je je bougie al eens losgehad en bekeken zoals Bartj in reactie 3 voorstelde? en wat waren je bevindingen?
deel die alsjeblieft, daar kunnen wij ook verder mee..
Zal wel niet
 
Het enigste wat dus hielp was een accu aansluiten.
Dan komt er toch geen geweldige spanning uit die spanningsregelaar.
Dit omdat de cdi een DC-CDI is, behalve bij de allereerste Aeroxen, en deze een fatsoenlijke gelijkspanning moet krijgen.
Wellicht dat hier iets scheelt.
Heb je de spanning al eens over je nieuwe accu gemeten bij stilgelegde motor, bij stationair lopende motor en bij lopende motor met wat gas erop?
 
Dan komt er toch geen geweldige spanning uit die spanningsregelaar.
Dit omdat de cdi een DC-CDI is, behalve bij de allereerste Aeroxen, en deze een fatsoenlijke gelijkspanning moet krijgen.
Wellicht dat hier iets scheelt.
Heb je de spanning al eens over je nieuwe accu gemeten bij stilgelegde motor, bij stationair lopende motor en bij lopende motor met wat gas erop?
mm, nouja ik heb 3 spanningsregelaars er op gehad, waarvan er 2 na enkele kilometers mee op waren gehouden, ik dacht dat dat ook kwam doordat hij zonder accu reed en dat niet goed is voor de spanningsregelaars.

Hoe dan ook had hij met alle 3 de spanningsregelaars het zelfde probleem, maar ik durf niet de spanningsregelaar van mijn roze top te pakken gezien dat nog een originele is waarmee ik gelukkig nog nooit problemen gehad mee heb.
Ook 3 verschillende ontstekingen geprobeerd, en 2 verschillende CDI's, en bij alles had hij hetzelfde probleem.

En uiteraard ook een arsenaal aan verschillende bougies
 
Back
Top