2 takt starten zonder uitlaat

Choempie

Well-Known Member
Kan ik een 2 takt starten zonder uitlaat, ik heb geen uitlaat liggen die past maar wil eerst kijken of ie sws start voordat ik een uitlaat koop.
heb gebprobeert te kicken zonder uitlaat maar deed niks dus ligt dit aan dat ik geen uitlaat heb of is het iets anders

gaat om een peugeot buxy (stalen tank)

edit: (Wat zou eventueel een goede uitlaat zijn?)
 
Advertisement - register to remove this

Vgm kan alleen niet rijden ermee :p

Jawel hoor! Maakt alleen tering lawaai!

@TS: begin eerst met de basis,

Zie er nog brandstof in?

Zekering nog goed?

Carburateur nog goed bevestigd aan het Spruitstuk en luchtfilter slang?

Heb je vonk?

Is de doorstroom van de brandstof goed?

Heb je vacuüm?

Pakkingen cilinder kop nog goed? (Valse lucht)

Qua uitlaat heb ik tot nu toe de bete ervaring met Yansuni R
 
Last edited:
Jawel hoor! Maakt alleen tering lawaai!

@TS: begin eerst met de basis,

Zie er nog brandstof in?

Zekering nog goed?

Carburateur nog goed bevestigd aan het Spruitstuk en luchtfilter slang?

Heb je vonk?

Is de doorstroom van de brandstof goed?

Heb je vacuüm?

Pakkingen cilinder kop nog goed? (Valse lucht)

Qua uitlaat heb ik tot nu toe de bete ervaring met Yansuni R
Ga ik proberen, maar moet eerst een nieuwe benzine filter kopen aangezien ik die perongeluk heb gesloopt, Iemand een idee waar ik deze kan kopen in winkels ipv bestellen?
 
Ga ik proberen, maar moet eerst een nieuwe benzine filter kopen aangezien ik die perongeluk heb gesloopt, Iemand een idee waar ik deze kan kopen in winkels ipv bestellen?

Heb je geen lokale scooter shop? Die dingen kosten een paar euro.

Heuts?
 
Heb je geen lokale scooter shop? Die dingen kosten een paar euro.

Heuts?
Heb wel een scooter winkel in de buurt alleen vanwege werk zijn ze allemaal al dicht wanneer ik thuis kom en voor de winkels heb je nog koopavond waar ik het dan zou kunnen halen
 
Nee dat heb je mis. Het is enkel een filter. Heeft niets te maken met de carburateur.

Als je geen vacuüm hebt zal de brandstof zowiezo je carburateur niet bereiken. Vieze of schone filter.
Ik heb dat filter kapot gemaakt dus die 2 losse slangen zijn niet meer verbonden met elkaar, en heb verder ook geen langere slangen, dus een filter of een nieuwe slang zou het doen
 
Wat ik ook raar vindt is dat als ik de benzine kraan naar beneden zet (wat open hoort te zijn) dat er allemaal benzine uitloopt en als ik hem op open zet dus naar links dat er niks uit komt
 
Wat ik ook raar vindt is dat als ik de benzine kraan naar beneden zet (wat open hoort te zijn) dat er allemaal benzine uitloopt en als ik hem op open zet dus naar links dat er niks uit komt

AHA!

En waar precies lekt die? Want dat hoort niet. Ga ik meteen denken aan een pakking.

Maar ik zou niet voor alleen een slang gaan. Zeker een filter tussen zetten.

Maar ff iets anders en dat is niet lullig bedoeld eerder grappig, maar nu ben je al 30 minuten op het forum,

Is dat niet genoeg tijd om een filter te halen? ;)

Ik weet niet waar je vanaf komt maar er zal best wel iets open zijn nu. ;)

Nogmaals om je vacuüm testen hoeven ze NIET aan elkaar te zitten. Alleen klein opvang bakje.
 
AHA!

En waar precies lekt die? WantWant dat hoort niet. Ga ik meteen denken aan een pakking.

Maar ik zou niet voor alleen een slang gaan. Zeker een filter tussen zetten.

Maar ff iets anders en dat is niet lullig bedoeld eerder grappig, maar nu ben je al 30 minuten op het forum,

Nogmaals om je vacuüm testen hoeven ze NIET aan elkaar te zitten. Alleen klein opvang bakje.

Is dat niet genoeg tijd om een filter te halen? ;)

Ik weet niet waar je vanaf komt maar er zal best wel iets open zijn nu. ;)
ben momenteel op werk kan af en toe wel kijken hier maar kan niet weg nu.. En waar die lekt, als ik hem naar links draai stroomt het gewoon met volle vaart het slangetje uit
 
Iets wat
Hoe controleer ik precies mn vacuum?

Heel simpel. Haal het slangetje los van je Spruitstuk. Zie foto

Haal dan benzine slang los boven het filter. Zie foto

Pak een bakje of ouwe doek. Leg, voor zo ver mogelijk, het slangetje hierop.

Vervolgens zuig je aan het slangetje die je van je spruitstuk hebt gehaald. Is dit het geval dan is dat goed!

Oftewel dan heb je vacuüm.

Probeer maar maar let op, benzine op je lippen brand wel.
 

Attachments

  • img_1579873562008.jpg
    img_1579873562008.jpg
    156.5 KB · Views: 7
  • img_1579776625406.jpg
    img_1579776625406.jpg
    14.4 KB · Views: 5
Iets wat


Heel simpel. Haal het slangetje los van je Spruitstuk. Zie foto

Haal dan benzine slang los boven het filter. Zie foto

Pak een bakje of ouwe doek. Leg, voor zo ver mogelijk, het slangetje hierop.

Vervolgens zuig je aan het slangetje die je van je spruitstuk hebt gehaald. Is dit het geval dan is dat goed!

Oftewel dan heb je vacuüm.

Probeer maar maar let op, benzine op je lippen brand wel.
Er zit helemaal geen slangetje op het spruitstuk zie ik nu, ding was zo vies dat ik die aansluiting totaal gemist heb, Waar moet ik die slang precies op aansluiten?

edit: nvm, aan mn benzinekraan
 
Last edited:
Back
Top